تاریخ انتشار : جمعه 26 خرداد 1396 - 7:58
کد خبر : 7748

شهید چمران یکی از شاگردان مکتب علی(ع) است

شهید چمران یکی از شاگردان مکتب علی(ع) است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی چمران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: ۳۱ خردادماه هر سال سالروز شهادت یکی از شاگردان مکتب علی‌(ع) است. وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) فردی جامع بود که در صحنه جنگ خطبه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری فارس، مهدی چمران در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران گفت: ۳۱ خردادماه هر سال سالروز شهادت یکی از شاگردان مکتب علی‌(ع) است.

وی افزود: امیرالمؤمنین علی(ع) فردی جامع بود که در صحنه جنگ خطبه می‌خواند، درحالی‌که حاکم مسلمین بود ضمن آنکه نان و خرما می‌خورد و به ایتام می‌داد. همچنین مناجات و رازونیازهای علی(ع) در نخلستان‌های کوفه بی‌نظیر است، البته شاگردان مکتب امیرالمومنین علی(ع) هم جامع هستند.

رئیس شورای شهر تهران تصریح کرد: شهید دکتر مصطفی چمران که خودر ا خاک پای مکتب علی‌(ع) هم به حساب نمی‌آورد، دانشمندی عاقل، فرمانده جنگ، رزمنده‌ای توانا و توانمند و مدیری مدبر و سیاستمدار و هنرمندی لطیف‌الطبع بود.

وی به سخنی از شهید چمران درباره حضرت علی‌(ع)‌ اشاره کرد و گفت: شهید چمران در بخشی از یادداشت‌هایش به بیان فضایل حضرت علی(ع) اشاره کرده و نوشته است؛ اگر پرستش غیرخدا مجاز بود علی را می‌پرستیدم. البته به خود اجازه نمی‌دهم برای شناخت علی(ع) کلمه‌ای را بر زبان برانم و زندگی وی را تجزیه و تحلیل کنم؛ چراکه شناخت علی تنها از طریق قدرت عشق ممکن است.

چمران در پایان یاد و نام همه شهدای انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس را گرامی داشت.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد