تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 دی 1399 - 5:00
کد خبر : 77435

پروازهای گیلان با ۶۰ درصد ظرفیت انجام می شود

پروازهای گیلان با ۶۰ درصد ظرفیت انجام می شود

سید محسن میرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین سامانه فروش بلیت به سامانه مرکز بهداشت متصل شده و مبتلایان به کرونا تنها با ارائه مدارک صحت و گذراندن پروسه بیماری می توانند از پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بهره مند شوند. وی اظهار داشت : در زمان

سید محسن میرحسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین سامانه فروش بلیت به سامانه مرکز بهداشت متصل شده و مبتلایان به کرونا تنها با ارائه مدارک صحت و گذراندن پروسه بیماری می توانند از پروازهای فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت بهره مند شوند.
وی اظهار داشت : در زمان حاضر ۸۲ پرواز در هفته از فرودگاه گیلان به مقاصد تهران، عسلویه، اصفهان، بندرعباس، تبریز، کیش، مشهد، اهواز، بوشهر و شیراز انجام می شود.
وی ادامه داد: پس از اعلام محدودیت های کرونا کادر بهداشتی هلال احمر و مرکز فوریت های پزشکی با استقرار در فرودگاه بر شدت کنترل و نظارت بر رعایت پروتکل های بهداشتی افزوده اند.   
میرحسینی ضمن تشریح اقدامات پیشگیرانه در خصوص شیوع ویروس کرونا گفت : فرودگاه گیلان در راستای اهتمام به سلامت مسافران علاوه بر تجهیز به دوربین حرارتی، استفاده از ماسک را اجباری اعلام کرده است.   
وی، تشکیل کمیته بهداشت و سلامت در فرودگاه سردار جنگل رشت، نصب بنرهای اطلاع رسانی و نمایش پیام های بهداشتی، الزام به پوشش ماسک در ورود به ساختمان اداری، غربالگری و تب سنجی مسافران ورودی و خروجی توسط نیروهای هلال احمر و اورژانس فرودگاه، ضدعفونی و میکروب زدایی ترمینال ها و اماکن و تجهیزات مستقر در ترمینال ها قبل و بعد از هر پرواز، ضد عفونی ناوگان تاکسیرانی فرودگاه را از جمله اقدامات مقابله ای و پیشگیرانه در موضوع شیوع کرونا عنوان کرد.
مدیرکل فرودگاه گیلان تاکید کرد:فرودگاه گیلان به لحاظ زیرساختی آمادگی افزایش تعداد پرواز به دیگر مقاصد داخلی را دارد اما این موضوع نیازمند هم افزایی از سوی دستگاه های اجرایی استان و دفاتر خدمات مسافرتی است.
فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت با علامت اختصاری ( OIGG) در کتاب هوانوردی دنیا به ثبت رسیده؛ تأسیس فرودگاه رشت به سال ۱۳۴۷ خورشیدی باز می‌گردد؛ این فرودگاه از لحاظ دسترسی شهری در رشت بعنوان یکی از برترین فرودگاه‌های ایران و در رتبه ۱۲ از نظر آمار پروازی به شمار می آید.
فرودگاه رشت دارای موقعیت ارتباطی ممتاز حاشیه دریای کاسپین و در مسیر کریدور شمال – جنوب و در سومین شهر گردشگرپذیر ایران (رشت) واقع شده؛ این فرودگاه در هفت کیلومتری جاده رشت به انزلی و ۱۵ کیلومتری منطقه آزاد انزلی قرار دارد و با مساحت کل ۲۲۰ هکتار در  ارتفاع آن ۴۰ پا پایین تر از آب های آزاد است.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد