تاریخ انتشار : چهارشنبه 3 دی 1399 - 11:09
کد خبر : 77323

ثبت ازدواج در شهرستان فردوس ۱۶ درصد رشد داشت

ثبت ازدواج در شهرستان فردوس ۱۶ درصد رشد داشت

علیرضا عابدین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین سن ازدواج در این مدت برای مردان ۲۷.۴ سال و برای زنان ۲۲.۸ سال بوده است. وی میانگین طول مدت ازدواج منجر به طلاق را در ۹ ماه امسال، ۹.۱ سال عنوان کرد و گفت: میانگین سن طلاق برای مردان ۳۶.۲ سال

علیرضا عابدین زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: میانگین سن ازدواج در این مدت برای مردان ۲۷.۴ سال و برای زنان ۲۲.۸ سال بوده است.

وی میانگین طول مدت ازدواج منجر به طلاق را در ۹ ماه امسال، ۹.۱ سال عنوان کرد و گفت: میانگین سن طلاق برای مردان ۳۶.۲ سال و برای زنان ۳۱.۹ سال است.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان فردوس از افزایش ۱۷.۲۸ درصدی وفات در این مدت نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۲۲۴ مورد فوت ثبت شده و این رقم در مدت مشابه سال گذشته ۱۹۱ مورد بوده است.

وی از کاهش ثبت ولادت نسبت به پارسال نیز خبر داد و گفت: سال گذشته ۶۳۰ مورد تولد در ۹ ماه نخست سال ثبت شد و امسال ۵۶۶ مورد گزارش شده که کاهش ۱۰.۱۶ درصدی داشته است.

عابدین زاده به فراوانی نام‌های پسرانه و دخترانه بین نوزادان متولد شده در هشت ماه ابتدایی امسال اشاره کرد و گفت: نام‌های ابوالفضل، امیرعلی و امیرحسین از اسامی پسرانه و نام‌های فاطمه زهرا، فاطمه و حلما از اسامی دخترانه بیشترین فراوانی را در میان سایر اسامی داشته‌اند.

وی درباره صدور مکانیزه شناسنامه از ابتدای اجرای طرح تاکنون، اظهار داشت: از ابتدای طرح که سال ۱۳۹۰ کلید خورد تاکنون، ۲۹ هزار و ۲۳۴ مورد شناسنامه در شهرستان فردوس صادر شده که ۲۶ هزار و ۷۸۵ مورد عادی و ۲ هزار و ۴۴ مورد المثنی بوده ست.

رییس اداره ثبت احوال شهرستان فردوس گفت: اجرای صدور کارت هوشمند ملی در این شهرستان از بهمن ۹۲ آغاز شد که ۲۱ هزار و ۴۸۶ درخواست از طریق اداره ثبت احوال و ۱۳ هزار و ۴۲۰ درخواست از طریق پست صورت گرفته است.

بر اساس اسناد تاریخی، تاسیس ثبت احوال در ۳۰ آذر ۱۲۹۷ خورشیدی به تصویب رسید و با صدور نخستین شناسنامه برای دختری به نام فاطمه ایرانی در سوم دی ۱۲۹۷ خورشیدی در تهران فعالیت خود را آغاز کرد. 

به منظور ارج نهادن به خدمات این سازمان در کشور، سوم دی به عنوان روز ملی ثبت احوال در شورای فرهنگ عمومی کشور تصویب و در تقویم رسمی ایران ثبت شد.

تاسیس ثبت احوال در شهرستان فردوس برای ثبت ولادت، وفات، ازدواج و طلاق به سال ۱۳۴۲ بر می‌گردد.

مرکز شهرستان فردوس در شمال غربی استان خراسان جنوبی، در  ۲۰۰ کیلومتری بیرجند قرار دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد