تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 خرداد 1396 - 10:30
کد خبر : 7712

جمع آوری کننده زکات فطره باید از شورای زکات مجوز دریافت کنند

جمع آوری کننده زکات فطره باید از شورای زکات مجوز دریافت کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ فرماندار اصفهان در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و شورای زکات شهرستان که پیرامون تعیین خط مشی های اساسی در خصوص جمع آوری و مصرف زکات و تنظیم ضوابط و معیارهای آن برگزار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صاحب نیوز؛ فرماندار اصفهان در جلسه مشترک ستاد اقامه نماز و شورای زکات شهرستان که پیرامون تعیین خط مشی های اساسی در خصوص جمع آوری و مصرف زکات و تنظیم ضوابط و معیارهای آن برگزار شد، با اشاره به اهمیت برنامه ریزی در زمینه زکات، اظهار کرد: فلسفه زکات ایحاد امنیت اجتماعی و روحی در بین مردم است.

احمد رضوانی با اشاره به در پیش بودن پایان ماه مبارک رمضان و ایجاد زمینه های لازم برای پرداخت زکات فطره توسط مردم، عنوان کرد: خیریه ها و سازمان های مردم نهادی که به دنبال فعالیت در زمینه جمع آوری زکات فطره از مردم هستند، باید از شورای زکات شهرستان مجوزهای لازم برای فعالیت دریافت کنند.

وی بخشی دیگر از فعالیت ها را مربوط به بخشداران دانست و تصریح کرد: کمیته زکات بخش ها با محوریت بخشداری ها تشکیل می شود تا در این زمینه برنامه ریزی ها برای هماهنگی با دهیاران و تعیین جامعه هدف انجام شود.

فرماندار اصفهان در ادامه به لزوم هماهنگی با اصناف و صنایع شهرستان در زمینه پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: : جلسه ای با محوریت مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی پیرامون مناطق و نواحی صنعتی حوزه استحفاظیه تشکیل و هماهنگی های لازم جهت امر زکات با شورای زکات انجام خواهدشد.

رضوانی تاکید کرد: علاوه بر کارخانه ها و کارگاه های موجود در شهرک های صنعتی، کارخانه های آجرپزی و شن نیز که خارج از شهرک ها مشغول به فعالیت هستند، باید در زمینه پرداخت زکات با شورای زکات شهرستان هماهنگ شوند.

وی بر لزوم ایجاد هماهنگی های لازم بین شورای زکات و  جهادکشاورزی برای تسهیل روند پرداخت زکات کشاورزان و دامداران سطح شهرستان تاکید کرد.

معاون استاندار اصفهان در ادامه به اهمیت اقدامات فرهنگی و تبلیغی در حیطه نماز پرداخت و خاطرنشان کرد: دستگاه های فرهنگی مختلف از جمله صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، امور مساجد و اداره فرهنگ اسلامی باید در زمینه اطلاع رسانی عمومی و توجیه افکار عمومی در زمینه های مرتبط با زکات و وجوب پرداخت آن وارد صحنه شوند.

رضوانی در بخش دیگری از صحبت های خود بر اهمیت نماز در دستگاه های دولتی پرداخت و اظهار کرد: یک دوره آموزشی یک روزه پیرامون موضوع نماز و احکام آن با حضور مدیران و کارکنان دستگاه ها تشکیل و همچنین تمهیدات لازم در جهت افزایش حضور کارکنان دستگاه ها در نماز جماعت، صورت می گیرد.

وی ادامه داد: نمازخانه های ادارات و دستگاه های دولتی به منظور ترویج فرهنگ نماز و تسهیل نماز اول وقت کارکنان ساماندهی و بهینه سازی می شوند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد