تاریخ انتشار : پنجشنبه 25 خرداد 1396 - 10:16
کد خبر : 7708

برنامه‌های قرآنی قاری ایرانی در قازان

برنامه‌های قرآنی قاری ایرانی در قازان

‌‌به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان، هاشمی در نخستین روز حضورش در شهر قازان از مسجد«یاردم» که یکی از مشهورترین مساجد این شهر به‌شمار‌ می‌رود، بازدید کرد و با فعالیت‌های این مسجد در زمینه‌

برنامه‌های قرآنی قاری ایرانی در قازان
‌‌به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در قازان، هاشمی در نخستین روز حضورش در شهر قازان از مسجد«یاردم» که یکی از مشهورترین مساجد این شهر به‌شمار‌ می‌رود، بازدید کرد و با فعالیت‌های این مسجد در زمینه‌ اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی و ارائه خدمات به نابینایان و معلولین آشنا شد.
وی پس از دیدار با «ایلدار حضرت بایزیتوف» رئیس مسجد به قرائت آیاتی از کلام الله مجید قبل از اذان مغرب پرداخت که مورد استقبال مسلمانان حاضر در مسجد قرار گرفت.
مراسم افطار هر شب در طول ماه مبارک رمضان در مسجد«یاردم» برگزار می‌شود و روزانه نزدیک به ۱۲۰۰ نفر در این مسجد افطار می‌کنند که تمامی هزینه‌های آن توسط مؤسسات خیریه و مسلمانان و مردم تأمین می‌شود.
قاری بین‌المللی کشورمان در دومین روز حضورش در قازان طی بازدید از دانشگاه اسلامی روسیه با برنامه‌های این دانشگاه که نخستین دانشگاه اسلامی در این کشور پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است، آشنا شد.
هاشمی پس از دیدار با «محمدشین» رئیس دانشگاه اسلامی روسیه، با حضور در مسجد دانشگاه و پس از اقامه نماز ظهر، برنامه قرائت قرآن در این مسجد را اجرا کرد که با استقبال خوبی از سوی مسلمانان شرکت کننده مواجه شد.
همچنین بازدید از مرکز حفظ قرآن کریم دانشگاه قازان از دیگر برنامه‌های قاری کشورمان در دومین روز حضورش در این شهر بود؛ بازدید از کلاس‌ها و امکانات آن و ملاقات با حافظان و دانشجویان حفظ قرآن از برنامه‌هایی بود که در این مرکز انجام شد.
هاشمی در روز چهارشنبه، ۲۴ خرداد ماه و سومین روز حضورش در قازان به همراه «علی بمان اقبالی زارچ» سرپرست سرکنسولگری کشورمان در قازان در نماز جماعت مسجد «قل شریف» واقع در کرملین قازان شرکت کرد و پس از اقامه نماز به قرائت قرآن برای مسلمانان حاضر در مسجد پرداخت که با استقبال نمازگزاران و تقدیر امام جماعت مسجد همراه بود.
وی در ادامه از مسجد قل شریف، موزه اسلامی واقع در این مسجد و مجموعه کرملین قازان بازدید کرد.
هاشمی همچنین در برنامه افطاری مسجد« زاکابان» شهر قازان شرکت و به قرائت قرآن پرداخت؛ در این مراسم که با استقبال گسترده روزه‌داران همراه بود، اقبالی به ویژگی‌های مهم و فوق العاده ماه مبارک رمضان از جمله نزول قرآن ، معراج نبی مکرم اسلام (ص) ، شب قدر و ثواب فوق العاده آن اشاره کرد و گفت: روزه داری اثرات زیادی در زندگی انسان داشته که می‌توان به تقویت ارتباط با خداوند، تحکیم اراده و تصمیم‌گیری و توجه بیشتر به هم‌نوعان اشاره کرد. ضرورت دارد در این ایام بیش از پیش به فکر مسلمانان مظلوم در اقصی نقاط دنیا خصوصا ملت فلسطین باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد