تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 9:02
کد خبر : 76829

زدن عین‌الاسد انتقام سخت نبود/مجلس قوانین انتقام را تصویب کند

زدن عین‌الاسد انتقام سخت نبود/مجلس قوانین انتقام را تصویب کند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، نشست «انتقامی که سخت شد» چهاردهمین جلسه از رویداد دوشنبه‌های اندیشه، توسط مرکز راهبردی برهان با همکاری مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با حضور حسین امیرعبداللهیان، مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، زهره الهیان، نماینده مردم

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری مهر، نشست «انتقامی که سخت شد» چهاردهمین جلسه از رویداد دوشنبه‌های اندیشه، توسط مرکز راهبردی برهان با همکاری مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با حضور حسین امیرعبداللهیان، مدیر کل امور بین الملل مجلس شورای اسلامی، زهره الهیان، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، روح الله متفکر آزاد، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس، حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین فلاحی، نماینده مردم همدان، شهریار زرشناس، شهریار زرشناس معاون پژوهشی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس و مرضیه هاشمی، دیروز دوشنبه اول دی ۱۳۹۹ برگزار شد.

در ابتدای نشست امیرعبداللهیان به ویژگی‌های سردار سلیمانی از جمله اهل دقت و استناد بودن و تاکید شهید بر عدم اعتماد به دشمن با تکیه بر مستندات واقعی از توطئه آنها در منطقه اشاره کرد. او همچنین با ذکر ضعف عموم پارلمان‌ها در کشورهای مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی ایران در تدوین قوانین ملی، گفت: این قانون گذاری مجلس است که دست قوه قضائیه را برای جرم انگاری در حوزه جرایم تروریستی باز می‌کند و مجلس قانونگذاری را با استفاده از ظرفیت سالگرد باید در دستور کار قرار دهد.

وی افزود: هیچکدام از اقداماتی که تاکنون در قوای کشور صورت گرفته است در طراز جایگاه شهید سلیمانی نبوده است. مجلس شورای اسلامی در زمینه انتقام گیری وظیفه تقنین دارد و هرچه قوانین شدیدتر و بازدارنده‌تری توسط مجلس تصویب شود شاهد اتفاقات ناگوار کمتری خواهیم بود.

مدیر کل امور بین الملل مجلس در انتها اشاره کرد که مجلس در حوزه قانون گذاری تلاش می‌کند که قدم جدی‌تری برداشته شود.

شهریار زرشناس نیز در این نشست با اشاره به بحث ظهور پدیده مکتب شهید سلیمانی و ویژگی‌های آن از منظر بازتعریف هویت ایرانی اسلامی در این مقطع تاریخی و بی سابقه بودن چنین پدیده‌ای گفت: شهید سلیمانی نماد غرور ملی ایرانی‌هاست. مفهوم انتقام سخت باید به صورت کلان و استراتژیک در منطقه و حتی با مقیاس جهانی محقق شود و نقش آفرینی ایران در تسهیل فرایند افول امپریالیزم آمریکا و تغییر معادلات منطقه‌ای است که انتقام سخت محسوب می‌شود.

روح‌الله متفکرآزاد نیز در این نشست سخن خود را در مورد شخصیت طراز شهید سلیمانی آغاز کرد و گفت: اصلی‌ترین انتقام بریدن دست آمریکا از منطقه است.

این عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه با این توضیح که مجلس در مقدمات و تصمیم گیری نهایی اخراج آمریکا از منطقه می‌تواند نقش آفرینی کند، گفت: مجلس باید رویکردهایش را به سمت از بین بردن وجود منحوس آمریکا در منطقه پیش ببرد و این نخستین گام نشان دادن مؤلفه‌های قدرت در داخل کشور و مستحکم کردن پایه‌های داخلی است.

حجت الاسلام فلاحی نیز به عنوان دیگر سخنران کلام خود را با اشاره به هدف قرار دادن پایگاه عین الاسد آغاز کرد و گفت: زدن پایگاه نظامی عین الاسد صرفاً سیلی به دشمن بود نه انتقام سخت. پاسخ ما باید در وزن جنایت دشمن باشد و پاسخ هم‌وزن این جنایت اکتفا به جمع آوری پایگاه‌های آمریکا در منطقه نیست، بلکه به عنوان پاسخ در شأن این حادثه باید حضور بین المللی آمریکا را مورد حمله قرار دهیم.

مسئول فراکسیون جبهه مقاومت ادامه داد: متأسفانه در بحث مقاومت، قوانین و چشم انداز تعریف شده‌ای نداریم و باید یک برنامه جامع و چشم انداز برای این حوزه تعریف و مکتب حاج قاسم را به منطقه صادر کنیم.

زهره الهیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیگر سخنران این نشست، کلام خود را با این مطلب که مجلس انقلابی باید تحول ایجاد کند، آغاز کرد: باید از جایگاه رفیع مجلس کمک بگیریم تا در جهت منویات مقام معظم رهبری رویکرد تحولی اتفاق بیفتد.

وی افزود: عین الاسد معادل انتقام شهید سلیمانی نبود. این رخداد باید انتقام‌های سخت‌تر را در فازهای بعدی به دنبال می‌داشت که متأسفانه این اتفاق رخ نداد.

الهیان ادامه داد: این نوع محافظه کاری نسبت به اقدامات دشمن منجر به ایجاد یک خطای محاسباتی در آنها و اقدامات‌شان می‌شود. اندیشکده‌های دشمن به این نتیجه رسیده‌اند که ایران ریسک اقدام متقابل را نمی‌پذیرد. ترور شهید فخری زاده از جمله این اقدامات دشمن است.

مسئول کمیته حقوق بشر مجلس در ادامه بر ضرورت تصویب قانونی در شأن شهید سلیمانی که صرفاً تهدید شعاری و تبلیغات توخالی نباشد و اثر عملیاتی نسبت به اقدامات دشمن داشته‌باشد تأکید کرد و گفت: نیاز به یک اقدام قاطع و به موقع داریم و مطالبه رهبری اقدام حقوقی بازدارنده است. مجلس در این زمینه مصمم است و طرحی در سالگرد شهادت سردار در این زمینه اعلام وصول می‌شود. مجلس با نظارت و پیگیری‌های خود باید رویکرد محافظه کارانه دولت را خنثی کند.

در ادامه نشست نیز مرضیه هاشمی به سخنرانی پرداخت و ابراز امیدواری کرد که از نظر دشمن شناسی با چشم باز جلو برویم و به طرف مقابل اعتماد نکنیم. او در ادامه ضمن اشاره به ماجرا عین‌الاسد گفت: این حادثه واقعاً سیلی به دشمن بود و هیچ کشوری بعد از جنگ جهانی دوم جرئت حمله به پایگاه‌های نظامی آمریکا را نداشت. ۱۱۰ سرباز آمریکایی در این حمله آسیب دیدند. ان‌شاءالله انتقام سخت در راه است و ما علی رغم اینکه ضربه قبلی را نباید دست کم بگیریم باید برای ضربه اصلی علیه دشمنان منتظر باشیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد