تاریخ انتشار : سه شنبه 2 دی 1399 - 8:09
کد خبر : 76772

بیش از ۷ هزار مورد طلاق در استان فارس ثبت شد

بیش از ۷ هزار مورد طلاق در استان فارس ثبت شد

علیرضا انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت:  در ۹ ماهه امسال، ۴۶۴۷۳ مورد ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۲۳۹۷۱ مورد پسر و ۲۲۵۰۲ مورد دختر بوده است. او افزود: نسبت جنسی ثبت ولادت استان ۵/۱۰۶ است، یعنی در برابر هر ۱۰۰ دختر حدود ۱۰۷ پسر متولد شده است.

علیرضا انصاری در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، گفت:  در ۹ ماهه امسال، ۴۶۴۷۳ مورد ولادت در استان ثبت شده است که از این تعداد ۲۳۹۷۱ مورد پسر و ۲۲۵۰۲ مورد دختر بوده است.

او افزود: نسبت جنسی ثبت ولادت استان ۵/۱۰۶ است، یعنی در برابر هر ۱۰۰ دختر حدود ۱۰۷ پسر متولد شده است. آمار تولد نوزادان نشان می‌دهد در این مدت در هر شبانه روز ۱۶۸ و در هر ساعت ۷ نوزاد چشم به جهان گشوده اند.

انصاری ادامه داد: آمار ولادت ثبت شده در مدت مشابه پارسال، ۴۹ هزار و ۹۰۰ نوزاد بوده و نشان می‌دهد در سال ۹۹ آمار ولادت ۹/۶ درصد کاهش داشته است.

مدیر کل ثبت احوال فارس بیان کرد: مهلت قانونی ثبت ولادت حداکثر ۱۵ روز پس از تولد نوزاد است و ۷/۹۹ درصد از ولادت‌ها در مهلت قانونی ۱۵ روز ثبت شده است.

او تصریح کرد: در خصوص گروه سنی مادران باید گفت بیشترین درصد ولادت ثبت شده مربوط به مادران ۳۴-۳۰ ساله است و میانگین سن مادران در استان ۲/۳۰ محاسبه شده است.

انصاری بیان کرد: در ۹ ماهه امسال در استان ۸۴۲ مورد چند قلو زایی ثبت شده است که ۸۱۸ مورد آن دوقلو، ۲۴ مورد سه قلوبوده است.

او گفت: بررسی نام‌های انتخاب شده نوزادان نشان میدهد به ترتیب امیر علی، محمد، حسین، امیر حسین، آریا، علی، آراد، ابوالفضل، ماهان و سامیار برای پسران و فاطمه، زهرا، رستا، آوا، حلما، دلوین، آیلین، مرسانا، آوینا و زینب برای دختران در صدر نام‌های انتخابی قرار دارد.

مدیر کل ثبت احوال فارس تصریح کرد: ۲۶۱ نوزاد در ۹ ماهه امسال با نام مقدس زینب نامگذاری شده اند.

در حال تکمیل ..

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد