تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 12:41
کد خبر : 76505

اردبیل فاقد ساختمان مناسب برای نگهداری اسناد هویتی افراد است

اردبیل فاقد ساختمان مناسب برای نگهداری اسناد هویتی افراد است

شهرام رسولی که در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می‌گفت با بیان اینکه در ۸ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۵۳ نفر ولادت در استان صورت گرفته است اظهار کرد: آمار ولادت ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۸.۹ درصدی مواجه شده این در حالی است که

شهرام رسولی که در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می‌گفت با بیان اینکه در ۸ ماهه نخست سال جاری تعداد ۱۲ هزار و ۵۳ نفر ولادت در استان صورت گرفته است اظهار کرد: آمار ولادت ثبت شده نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۸.۹ درصدی مواجه شده این در حالی است که در ۸ ماهه نخست سال ۹۸ ۱۳ هزار و ۲۳۳ ولادت در اردبیل به ثبت رسیده بود.

وی آمار تولد نوزادان در استان اردبیل را هرروز ۴۹ مورد و هر ساعت ۲ نوزاد عنوان کرد و افزود: به ازای تولد هر ۱۰۰ دختر ۱۱۵ تولد پسر را داشته‌ایم و طبق قانون والدین باید برای دریافت شناسنامه و ثبت ولادت فرزند خود تا ۱۵ روز پس از تولد نوزاد خود فرصت دارند که در استان اردبیل ۹۹.۵ درصد ولادت‌های انجام یافته در استان در مهلت قانونی خود به ثبت رسیده است.

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر نرخ باروری در سطح استان اردبیل ۱.۸۸ درصد است در حالی‌که طبق استاندارهای موجود این رقم باید ۲.۱ درصد باشد و به همین دلیل نرخ باروری استان اردبیل در سطح پایین قرار دارد و از همین رو باید اقدامات مناسبی در راستای افزایش نرخ باروری و ازدواج در سطح استان اردبیل انجام گیرد.

رسولی به میزان آمار فوتی‌های ثبت شده در استان اردبیل در ۸ ماهه نخست سال جاری نیز اشاره کرد و گفت: تعداد ۶ هزار و ۳۱۰ نفر فوتی داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد فوتی‌ها ۴ هزار و ۶۲۳ مورد بوده شاهد افزایش ۳۶.۵ درصدی فوتی‌ها در استان بوده‌ایم و به طور میانگین روزانه شاهد ثبت ۲۵ فوتی در استان هستیم که به ازای هر ۱۰۰ فوتی زن، ۱۲۵ مرد فوت می‌کند.

در تولید کارت ملی هوشمند به خودکفایی نرسیده ایم

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل در ادامه به آمار کارت ملی صادر شده توسط این سازمان پرداخت و افزود: در استان اردبیل تعداد یک میلیون و ۳۲ هزار و ۳۷۱ نفر واجدین شرایط بالای ۱۵ سال برای دریافت کارت ملی هوشمند هستند که از این تعداد ۹۳۹ هزار و ۳۸۴ نفر برای دریافت کارت ملی هوشمند ثبت نام کرده اند و برای ۸۹ هزار نفر کارت هوشمند ملی صادر شده است.

وی به مشکلات نداشتن فضای کافی برای نگهداری اسناد هویتی نیز اشاره کرد و گفت: طبق قانون اسناد هویتی باید ۱۲۰ سال نگهداری شود و در حال حاضر ثبت احوال اردبیل با ابتدایی‌ترین امکانات خدمت رسانی می‌کند و نیازمند امکانات و فضای کافی برای نگهداری از این اسناد هویتی است.

رسولی تصریح کرد: در خصوص تولید کارت هوشمند به خودکفایی کامل نرسیده ایم و ۷۰ الی ۸۰ درصد تولید کارت هوشمند ملی در داخل کشور انجام می‌شود به همین علت روند تهیه و صدور کارت ملی افراد زمان بربوده و تمام توان این سازمان رسیدگی و صدور هر چه زودتر کارت‌های ملی هوشمند در زمان مقرر است.

وی از شهروندان خواست با توجه به اهمیت دریافت کارت ملی هوشمند افراد جامانده نیز نسبت به تکمیل نام‌نویسی خود اقدام کنند و با دریافت کد رهگیری تا زمان صدور کارت ملی هوشمند می‌توانند به انجام امور اداری و بانکی خود بپردازند

مدیر کل ثبت احوال استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر کل جمعیت استان اردبیل یک میلیون و ۳۲۵ هزار و ۲۶۹ نفر بوده که ۱.۶ درصد کل جمعیت کشور را به خود اختصاص داده که ۶۸ درصد آن جمعیت شهری به تعداد ۹۰۱ هزار و ۱۸۲ نفر و ۳۲ درصد مابقی به تعداد ۴۲۴ هزار و ۸۷ نفر را نیز جمعیت روستایی استان تشکیل می‌دهد.

ثبت روزانه بیش از ۳۰ مورد ازدواج در استان اردبیل

رسولی از افزایش ۵ درصدی آمار ازدواج در استان اردبیل نیز خبر داد و گفت: طبق آمار ثبت شده هر روز شاهد ثبت ۳۲ مورد ازدواج در استان اردبیل هستیم که این آمار طی ۸ ماهه اول سال‌جاری به تعداد ۷ هزار و ۷۹۱ مورد بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۵/۳ درصدی داشته است.

وی افزود: میانگین سنی ازدواج برای زوج ۲۹/۷ سال بوده و میانگین سنی ازدواج برای زوجه نیز ۲۳/۷ سال است و طبق نرخ عمومی ازدواج در استان به ازای هر هزار نفر جمعیت، ۸ ازدواج در استان صورت گرفته است.

آمار طلاق در اردبیل صعودی است

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل بیان کرد: به طور متوسط در سال ۹۹ هر روز تعداد ۹ طلاق ثبت شده است و طبق نرخ عمومی طلاق به ازای هر هزار نفر جمعیت ۲ طلاق اتفاق می‌افتد و میانگین سنی طلاق برای زوج ۳۶/۲۶ سال و برای زوجه ۳۰ سال است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل آمار ثبت طلاق در استان اردبیل را صعودی عنوان کرد و افزود: در ۸ ماهه اول سال جاری ۲ هزار و ۲۵۴ مورد طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۲ درصدی را شاهد بوده‌ایم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد