تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 10:24
کد خبر : 76449

محکومیت شعارنویسی ضداسلامی روی در مسجدی در فرانسه

محکومیت شعارنویسی ضداسلامی روی در مسجدی در فرانسه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه فرهنگی ایرنا از روزنامه فیگارو، دیروز (یکشبه ۳۰ آذر ۹۹) نوشته‌هایی ضداسلامی و نژادپرستانه روی در مسجدی در شهر بوکر فرانسه کشف و بلافاصله تحقیقات در این باره شروع شد. دیدیه لوگا نماینده دولت فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کردند: بامداد شنبه در نمازخانه السلام

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه فرهنگی ایرنا از روزنامه فیگارو، دیروز (یکشبه ۳۰ آذر ۹۹) نوشته‌هایی ضداسلامی و نژادپرستانه روی در مسجدی در شهر بوکر فرانسه کشف و بلافاصله تحقیقات در این باره شروع شد.

دیدیه لوگا نماینده دولت فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کردند: بامداد شنبه در نمازخانه السلام در بوکِر با نوشته‌هایی نژادپرستانه با چاشنی نفرت‌پراکنی پوشانده شد. تحقیقات بلافاصله برای شناسایی و دستگیری عاملان این جرم آغاز شد تا به دست مردان قانون سپرده شوند.   

وی همچنین از مردم خواست به این تحریکات شرم‌آور واکنش نشان ندهند.  

مقامات شهر بوکر نیز با انتشار پستی در فیس‌بوک این شعارنویسی علیه دین اسلام را محکوم کرده و نوشتند: تهدید و توهین علیه کاتولیک‌ها، یهودیان یا مسلمانان و علیه هر باور سیاسی و اعتقادی دیگری، در این شهر و در یک کشور دمکراتیک جایی ندارد.

این مقامات نیز در بیانیه مطبوعاتی خود تاکید کردند کسی که این شعارها را نوشته فورا شناسایی و دستگیر خواهد شد.     

پیشینه ورود اسلام به فرانسه به سده ۸ و ۹ میلادی باز می‌گردد. بر اساس آمار، مسلمانان حدود ۱۰ درصد از جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند اما با وجود ادعای دموکراسی، حتی یک نماینده از مسلمانان در مجلس این کشور وجود ندارد. فشارها بر مسلمانان ساکن فرانسه اکثر آنان را به شهروندان درجه دو تبدیل کرده است که بیشتر در مناطق فقیرنشین زندگی می‌کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد