تاریخ انتشار : دوشنبه 1 دی 1399 - 8:31
کد خبر : 76371

مسجدی که به همسایه‌هایش ارزاق و جهیزیه می‌دهد

مسجدی که به همسایه‌هایش ارزاق و جهیزیه می‌دهد

حجت‌الاسلام محمد لطفی، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) در منطقه مشیریه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: در مسجد ما از سال ۷۸ خیریه‌ای ایجاد شده است که خانواده‌های نیازمند را تحت پوشش قرار داده و ماهانه به آن‌ها کمک‌رسانی می‌کند. کمک به خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از

حجت‌الاسلام محمد لطفی، امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) در منطقه مشیریه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت خبرگزاری فارس اظهارداشت: در مسجد ما از سال ۷۸ خیریه‌ای ایجاد شده است که خانواده‌های نیازمند را تحت پوشش قرار داده و ماهانه به آن‌ها کمک‌رسانی می‌کند.

کمک به خانواده‌های نیازمند آسیب دیده از کرونا

وی با اشاره به اینکه بعد از شیوع ویروس کرونا مشکلات اقتصادی بسیاری برای خانواده‌ها ایجاد شد، تصریح کرد: بعد از کرونا ۵۰۰ خانواده نیازمند جدید به مسجد مراجعه کرد که بعد از بررسی و صحت سنجی به ۲۵۰ خانواده رسید که کمک‌هایی به آنان ارائه شد تا به مرور تعداد متاضی‌ها به ۱۰۰ خانواده رسید.

توزیع ۷ مرحله بسته ارزاق

لطفی گفت: تاکنون ۷ مرحله کمک‌رسانی و توزیع بسته ارزاق داشتیم و تلاش کردیم تا هر ماه یا ۴۰ روز یک بار به خانواده‌ها کمک‌رسانی کنیم که در آخرین مرحله به صورت مشترک با خیریه مسجد همزمان با روز میلاد حضرت زینب(س)، ۲۷۰ بسته ارزاق هرکدام به ارزش ۴۵۰ هزار تومان تهیه و توزیع شد.

توزیع ۷ دست جهیزیه کامل به نیازمندان

امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) با اشاره به تهیه جهیزیه برای نیازمندان گفت: خانواده‌های نیازمند برای تهیه جهیزیه به مسجد ما مراجعه می‌کنند که ما نیز با کمک سپاه برای آنان جهیزیه تهیه می‌کنیم. روند کار به این صورت است که از مبلغ جهیزیه‌ها ۱۰ میلیون را مسجد با کمک خیرین تقبل می‌کند و مابقی را سپاه می‌دهد. از ابتدای سال تاکنون ۷ جهیزیه تأمین کردیم. 

وی ادامه داد: همزمان با روز میلاد حضرت زینب(س) با گلریزان انجام شده حدود ۴۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد و ۴ دست کامل جهیزیه شامل یخچال، ماشین لباسشویی، گاز، فرش ۶ متری، پتو و دیگر وسایل آشپزخانه تهیه و به خانواده‌های نیازمند تحویل شد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد