تاریخ انتشار : سه شنبه 23 خرداد 1396 - 5:25
کد خبر : 7587

نمایش وحدت و همدلی شیعه و سنی خاش در ماه مبارک رمضان

نمایش وحدت و همدلی شیعه و سنی خاش در ماه مبارک رمضان

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا در ماه با برکت و پر فضیلت رمضان قشرهای مختلف مردم مومن و روزه دار شیعه و سنی شهرستان خاش کنار همدیگر قرار می گیرند و اتحاد و همبستگی خود را به نمایش می گذارند.صفوف مستحکم نماز، آیین های

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا در ماه با برکت و پر فضیلت رمضان قشرهای مختلف مردم مومن و روزه دار شیعه و سنی شهرستان خاش کنار همدیگر قرار می گیرند و اتحاد و همبستگی خود را به نمایش می گذارند.
صفوف مستحکم نماز، آیین های زیبا و سنت پسندیده افطاری دادن روزه داران، اطعام ایتام و نیازمندان در کنار شرکت در محافل معنوی انس با قرآن کریم و دوره های تفسیر کلام الهی و نیز آیین های ختم قرآن در نماز تراویح در شهرستان خاش سبب تقویت همدلی و یکپارچگی امت اسلام شده است.
حضور پرشور و سرشار از صفا و صمیمیت امامان جمعه و جماعات شیعه و سنی، مدیران و مدرسان حوزه های علمیه، مدیران و مسئولان دستگاههای اجرایی، سران قبائل، طوائف و معتمدان در آئین های مختلف نشان می‌دهد که در خاش مردم با بصیرت و آگاه و هوشیار این شهرستان به مانند دوران قبل از انقلاب روحیه مبارزه طلبی با بیگانگان و حفظ ارزشهای اسلامی و دشمن شناسی خود را همچنان در خود دارند و تقویت کرده اند.
فرماندار شهرستان خاش سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: ماه مبارک رمضان فرصتی مهم برای خالی کردن دلها از بغض، حسد، کینه و نزدیک شدن به ذات پروردگار یکتاست.
محمد اکبر چاکرزهی اظهار داشت: مردم مسلمان و روزه دار شیعه و سنی خاش همچنان پایبند به اخلاق و منش اسلامی و انسانی هستند و زیبایی های اسلام را برای جهانیان منتشر می کنند.
وی افزود: همان طوری که از عنوان ماه مبارک رمضان مشخص بوده این ماه با برکت و با عظمت است.
وی ادامه داد: به میمنت لحظات نورانی ماه مبارک رمضان و منزلت قرآن کریم خیر و برکت در منطقه به وجود آمده است.
وی اضافه کرد: مردم شیعه و سنی در سفره های کریمانه رمضان شرکت می کنند که این خود نمادی از شکوه اسلام است.
فرماندار خاش گفت: روزانه چند هزار نفر در ضیافت های افطاری در مساجد شیعه و سنی شرکت می کنند لذا این موضوع در نوع خودش بسیار ارزشمند و در راستای نمایش وحدت و عظمت دین است.
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا شهرستان خاش افزون بر ۴۵۰ مسجد دارد که در بیش از ۵۰ مسجد نماز جمعه اقامه و در اکثر مساجد این شهرستان نماز ۲۰ رکعتی و مستحبی تراویح ویژه اهل سنت در شبهای رمضان برپاست.
ویژگی مهم مردم مومن و روزه دار شیعه و سنی خاش در این ماه مبارک مساوات و برادری و تکریم نیازمندان و مشارکت در کارهای خیر در کنار راز و نیاز خالصانه با پروردگار متعال است.
خاش در ۱۸۵ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.
۷۳۱۰**۳۲۱۳ خبرنگار محمد امین میربلوچزهی **انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید.
@irnazahedan

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد