تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 14:09
کد خبر : 75754

روح جوانمردی در رانندگان و حوزه حمل‌ونقل کشور موج می‌زند

روح جوانمردی در رانندگان و حوزه حمل‌ونقل کشور موج می‌زند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در نشست با مدیرکل و کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین به مناسبت هفته حمل و نقل، اظهار داشت: حمل و نقل در کشور ما یک سابقه طولانی دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز شنبه در نشست با مدیرکل و کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین به مناسبت هفته حمل و نقل، اظهار داشت: حمل و نقل در کشور ما یک سابقه طولانی دارد و به یک حرکت حماسی در انقلاب، انتساب فرمان امام (ره) و رفع مشکلات بحرانی جنگ و دفاع مقدس در کشور گره خورده است.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل از نگاه قرآن، افزود: در آیات بسیاری از قرآن کریم، موضوع حمل و نقل مطرح شده و آمده است که اگر وسیله حمل و نقل که بارهای سنگین را از مکانی به مکان دیگر حمل می‌کند، نباشد با مشقت‌های زیادی همراه خواهید بود و حتی انجام برخی کارها برایتان محال می‌شود، بنابراین باید قدردان رانندگانی باشیم که این خدمات را انجام می‌دهند.

امام جمعه قزوین با اشاره به ۲ قشر ستادی و اجرایی در حوزه حمل و نقل، بیان کرد: قشر میدانی و اجرایی همواره در شرایط سخت طوفان، باران و برف در بیابان‌ها و گردنه‌ها تلاش می‌کنند، بنابراین اقشار ستادی باید توجه لازم را به آنها داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به ضرورت اجرای عدل و انصاف، تصریح کرد: اجرای عدل و انصاف به این معنا نیست که چند حلقه لاستیک را به طور متوازن و متعادل توزیع کنیم، بلکه بسیاری از موارد شامل عدل و انصاف می‌شود مانند اینکه از رانندگانی که در گردنه‌ها و بیابان‌ها هستند یادی کنیم تا بدانند مسوولان حواسشان به آنها است، این عمل انصاف و زیبایی‌های انسانی را وارد عرصه رانندگی می‌کند.

آیت الله عابدینی با اشاره به اینکه خداوند متعال از اصحاب کهف و حضرت ابراهیم (ع) به عنوان جوانمرد یاد می‌کند، اضافه کرد: جوانمردی به سن و سال و جنسیت ربطی ندارد، چون حضرت زینب(س) یک بانو بود که در عالم مانند یک جوانمرد درخشیده است.

امام جمعه قزوین با اشاره به طرح ثبت خاطرات رانندگان، گفت: ثبت خاطرات این قشر زحمتکش می‌تواند در قالب چندین جلد کتاب انجام شود زیرا سرمایه آن وجود دارد و فقط نیازمند یک پیگیری جدی برای جمع آوری این خاطرات بسیار جذاب و مفید است.

وی اذعان کرد: اگر بتوانیم فرهنگ یاری رساندن را در حق یکدیگر پررنگ کنیم، می‌تواند اثرات مثبتی در جامعه داشته باشد و باید سعی کنیم از شخصیت شهید سلیمانی الگو بگیریم.

عابدینی گفت: شهید سلیمانی از یک فرد عادی به جایگاه قدرتمندترین شخصیت جهان اسلام بعد از مقام معظم رهبری رسید تا جاییکه هنوز ابعاد و عظمت ایشان در سوریه، یمن، افغانستان، لبنان و فلسطین به خوبی شناخته نشده است.

آیت‌الله عابدینی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی سردار سلیمانی، اضافه کرد: سردار سلیمانی جز برای رضای خدا کار نمی‌کرد و برای احیای حقوق مردم از کسی واهمه‌ای نداشت بنابراین باید الگوپذیری از سردار داشته باشیم.

امام جمعه قزوین با اشاره به سخن سردار سلیمانی با عنوان ” ما ملت امام حسینیم” ابراز کرد: هیچ راننده‌ای وجود ندارد که آرزوی زیارت امام حسین (ع) را نداشته باشد، همچنین ما جوانمردی را در رفتار اصحاب امام حسین(ع) و در رأس آن سیدالشهدا دیده‌ایم و نیاز داریم که بگوییم این رانندگان شاگردان و سربازان مکتب حسینی هستند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: داشتن عدالت و انصاف جدی، بیشترین تأثیر را در جذب رانندگان به جریان انقلاب خواهد داشت، همچنین باید رفتار سردار سلیمانی را در عمل اجرا کنیم و همین امر موجب ساختن جامعه‌ای منتظر برای ظهور حضرت مهدی (عج) خواهد شد.

امام جمعه قزوین با اشاره به حضور ستودنی حوزه حمل و نقل در ارائه خدمات اربعین، گفت: فعالیت رانندگان قزوینی در اربعین به اندازه چندین استان در کشور می‌درخشید و بازخورد ملی داشت و ما باید بگوییم با جوامع دیگر و رانندگان اروپایی تفاوت داریم، چون رانندگان ما در سیستمی قرار دارند که در نظر دارد زمینه ساز ظهور امام زمان (عج) باشد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد