تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 11:46
کد خبر : 75702

سالگرد شهیدان "کاظمی" و "شاهسنایی" در اصفهان برگزار شد + تصاویر

سالگرد شهیدان "کاظمی" و "شاهسنایی" در اصفهان برگزار شد + تصاویر

– اخبار استانها – به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مراسم پنجمین سالگرد شهید عبدالمهدی کاظمی و علی شاهسنایی از شهدای مدافع حرم و همچنین یادبود سردار دل‌ها شهید سلیمانی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد. حجت‌الاسلام مهدی دانشمند در این مراسم در رابطه با عوامل رسیدن به فیض شهادت اظهار داشت: مقام شهید خیلی بالا

– اخبار استانها –

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، مراسم پنجمین سالگرد شهید عبدالمهدی کاظمی و علی شاهسنایی از شهدای مدافع حرم و همچنین یادبود سردار دل‌ها شهید سلیمانی در گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

حجت‌الاسلام مهدی دانشمند در این مراسم در رابطه با عوامل رسیدن به فیض شهادت اظهار داشت: مقام شهید خیلی بالا است و هر کس نیت رسیدن به فیض به ویژه فیض شهادت را دارد، باید به ولایت آل‌محمد(ص) یعنی علی‌ابن‌ابی‌طالب(ع) ایمان آورده و ایشان را وصی پیامبر بداند، قدم دوم برای رسیدن به فیض، اهل هجرت بودن است که هجرت به‌معنی سفر مقدس و مبارک در مسیر الهی برای رسیدن به کمال است.

وی ادامه داد: هر کس بخواهد جزو فائزین و شهدا باشد باید دائم در حال هجرت بوده و هر شب خود را به محاکمه برساند، انسان مومن هر روز باید با خود شرط کند که از مسیر امام زمان(عج) خارج نشود و در این مسیر مراقبت و محاسبه داشته باشد و نتیجه این مواظبت‌ها و مراقبت‌ها قدم برداشتن در مکتب شهید سلیمانی است.

دانشمند با اشاره به خواهش شهید حججی از مادرش برای اعزام به جبهه حق علیه باطل بیان کرد: تمام این شهدا برای رسیدن به فیض، گدایی و التماس به خداوند می‌کردند و ما هم باید از امام زمان(عج) که پدر و مهربان‌ترین موجود عالم هستند بخواهیم از گناهان پاکمان کرده و توان مراقبت داشته باشیم.

وی افزود: سومین پله برای رسیدن به فیض، مجاهد بودن فی سبیل‌الله است و اعظم جهاد، جهاد با نفس است یعنی هر کس باید همچون شهدا به وظایف خود عمل کند که درنتیجه عمل به این سه پله انسان می‌تواند به فیض که تجلی آن شهادت است برسد.

دانشمند خطاب به مسئولان تصمیم‌گیرنده در ستاد کرونا تصریح کرد: کرونا یک ابتلا و امتحان است ولی حواستان باشد که کرونا بهانه‌ای برای تعطیل کردن جلسات دینی نباشد، اینکه شما به فکر سلامت مردم هستید صحیح است اما باید بدانید که طرف حساب شما شهدا هستند و می‌توانند نیت قلبی شما را بخوانند چرا که به خداوند وصل هستند از این‌ رو تا حد امکان به‌گونه‌ای عمل کنید که به خاطر کرونا با شهدا و امام حسین(ع) تصفیه حساب نکرده باشید.

وی ادامه داد: اگر مسئولان خواهان رسیدن به فیض هستند، راهی به‌ جز شهدا نیست و باید منویات و فرمایشات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهند و بدانند که آمریکایی‌ها هیچ وقت سابقه خدمت به کسی را نداشته‌اند و نباید گول این لبخند آمریکایی‌ها را خورد، تنها راه نجات ما فقط مذاکره نیست بلکه باید به ملت و جوانان اعتماد کرده و با دست خودمان مشکلاتمان را برطرف کنیم.

دانشمند با تاکید بر توجه به فرمایشات رهبر انقلاب تصریح کرد: مسئولان باید مواظب موعظه‌ها و فرمایشات مقام معظم رهبری، اهداف، خون و راه شهدا بوده و چیزی امضا نکنند که به معنای پا گذاشتن روی خون شهدا باشد و هوای ملت ایران را داشته باشند چرا که این ملت همیشه خوش درخشیدند، در جنگ عالی‌ترین عملکرد را داشتند که همه دنیا را شگفت‌زده کرد، در بحث مدافعان حرم و زلزله و سیل هم حضور فعال و مجاهدانه داشتند.

کنگره مدافع حرم کشور در خوزستان برگزار می‌شودروایت تسنیم از اکران مستند زندگی نخستین شهید مدافع حرم استان هرمزگان + فیلماصفهان| مراسم پنجمین سالگرد شهید مدافع حرم “مرادی” به روایت تصویر

وی افزود: برای کرونا هم در کشورهایی که چشم همه دنیا به آن‌ها است، حتی فرزندان به خاطر این بیماری پدر و مادر خود را رها کردند اما در ایران جوانان و گروه‌های جهادی با الگوگیری از شهدا در بیمارستان‌ها و سایر فعالیت‌ها حضور دارند.

دانشمند خاطرنشان کرد: مسئولان باید از ملت ایران یاد بگیرند که از ارزش‌های انقلابی و دینی عقب نشینی نکرده و به خاطر پست یا لبخند دشمن، لبخند شهدا را نادیده نگیرند چرا که دعای مردم و رضایت شهدا و رهبری به لبخند و رضایت دشمن برتری دارد.

به‌گزارش تسنیم در این مراسم از خانواده سه شهید مدافع سلامت به‌مناسبت روز پرستار و با حضور روسای بیمارستان‌های اصفهان و نماینده دانشگاه علوم پزشکی تقدیر به‌عمل آمد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد