تاریخ انتشار : شنبه 29 آذر 1399 - 8:00
کد خبر : 75580

توزیع کتاب «شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم» در بنگلادش

توزیع کتاب «شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم» در بنگلادش

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن اولین سالگرد عروج ملکوتی سردار دلها، ترجمه بنگالی کتاب «شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و استعمار» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرارسیدن اولین سالگرد عروج ملکوتی سردار دلها، ترجمه بنگالی کتاب «شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و استعمار» به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در میان کتابخانه‌های عمومی، تخصصی و دانشگاهی بنگلادش توزیع شد.

کتاب «شهید قاسم سلیمانی قهرمان مبارزه با تروریسم و استعمار» توسط انتشارات بنگالی سعید باری (از ناشران معتبر بنگالی) در قطع وزیری، با کاغذ گلاسه و در شمارگان یکهزار نسخه در ۳۶۰ صفحه منتشر شده است.

سرفصل‌های این کتاب شامل مختصری از زندگی، سیره و مقالات شهید قاسم سلیمانی پدر معنوی خانواده‌های شهدا، پیشگویی شهادت در نطق و سخنان خود و وصیت شهید قاسم سلیمانی برای خاکسپاری ایشان در کنار مرقد شهید یوسف الهی می‌شود.

در بخشی دیگر از این کتاب به دریافت نشان ذوالفقار، آخرین مصاحبه شهید قاسم سلیمانی، مراسم تشییع پیکر ایشان و خاکسپاری، سخنرانی خانم زینب سلیمانی در مراسم نماز جنازه شهید قاسم سلیمانی و پیام تبریک و تسلیت رهبر کبیر انقلاب اسلامی ایران، سخنرانی بلند بعدی معظم له، سپس خطبه نماز جمعه معظم له در تهران اشاره دارد.

پیام تبریک و تسلیت بزرگترین رهبر دینی و مرجع تقلید عراق آیت الله سیستانی، دو سخنرانی سید حسن نصرالله رهبر حزب‌الله لبنان، واکنش‌های جهانی شامل تظاهرات و راهپیمایی ها، پیام‌ها و سخنان رؤسای جمهور، روشنفکران و ژورنالیست‌های جهان و بیانیه‌های رسانه‌های عمومی و روشنفکران و علما در بنگلادش، اشعاری از شعرای بنگلادش بیاد شهید قاسم سلیمانی، مختصری از زندگی شهید ابو مهدی المهندس و … از دیگر مقالات این کتاب است.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، شهید حاج قاسم سلیمانی (۲۰ اسفند ۱۳۳۵ – ۱۳ دی ۱۳۹۸) فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود. او در طول جنگ ایران و عراق و پس از آن تا سال ۱۳۷۶، فرماندهی لشکر ۴۱ ثارالله کرمان را عهده داشت.

سپس، از سال ۱۳۷۶ تا زمان مرگ به‌عنوان فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعالیت می‌کرد. در ۱۳ دی ۱۳۹۸، ارتش ایالات متحده وی را به دستور دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، در عملیات آذرخش کبود هنگام خروج از فرودگاه بین‌المللی بغداد به کمک استفاده از پهبادهای نظامی و با شلیک موشک ترور کرد.

سلیمانی طی جنگ با عراق از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. سپس، در مقام فرمانده نیروی قدس سپاه نقش مهمی در تقویت قدرت نظامی حزب‌الله لبنان، جنگ افغانستان، تشکیل گروه‌های شبه‌نظامی در عراق پس از سرنگونی صدام حسین، سرکوب اعتراضات مردم سوریه و تغییر روند جنگ داخلی سوریه به نفع بشار اسد، همچنین مقابله با داعش در عراق و سوریه داشته‌است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد