تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 8:36
کد خبر : 74842

ابتلای ۴۰ هزار و ۷۴۴ زنجانی به کووید ۱۹

ابتلای ۴۰ هزار و ۷۴۴ زنجانی به کووید ۱۹

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۶ هزار و ۳۹۳ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که ۵ هزار و

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از زنجان، بر اساس گزارش دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، از اسفندماه سال‌گذشته تاکنون ابتلای قطعی ۶ هزار و ۳۹۳ نفر از بیماران بستری در استان زنجان به کووید ۱۹ بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ثابت شده که ۵ هزار و ۲۴۰ نفر از آن‌ها بعد از بهبود از بیمارستان ترخیص شده‌اند.

بر اساس همین گزارش آمار بیماران سرپایی مبتلا به کووید ۱۹ از آغاز شیوع ویروس کرونا در این استان، بر اساس تست‌های آزمایشگاهی ۳۴ هزار و ۳۵۱ مورد بوده است که ۱۱۹ مورد از آن‌ها طی ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است که با این حساب مجموع مبتلایان به این بیماری در استان به ۴۰ هزار و ۷۴۴ نفر رسیده است.

در حال حاضر ۳۶۲ نفر در بیمارستان‌های استان زنجان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ و یا مشکوک بودن بستری هستند که ۱۴ مورد از این آمار جزو مبتلایان روز هستند.

براساس همین گزارش آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل بیماران مبتلای قطعی به کووید ۱۹ و همچنین مشکوک ۱۷ هزار و ۸۴۸ نفر اعلام شده است.

همچنین طی مدت زمان شیوع ویروس کرونا یک هزار و ۴۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند که پنج نفر از آن‌ها جزو آمار روزانه بوده‌اند.

اجرای طرح شهید سلیمانی در زنجان

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی گفت: رویکرد جدید این طرح، افزایش بیماریابی از طریق انجام تست‌های سریع در بین گروه‌های هدف استان است که حوزه کاری تقسیم بندی و کیت‌های لازم آن نیز تامین شده است.

مرادی نافچی گفت: گام چهارم بسیج ملی با عنوان «طرح شهید حاج قاسم سلیمانی» با مشارکت درون بخشی، بین بخشی و بهره‌مندی از ظرفیت مشارکت‌های مردمی و بسیج در استان اجرا می‌شود .

وی ادامه داد: اصلی‌ترین رویکرد این طرح محله محور بودن آن است که تلاش دارد با خانواده محوری مراقبت‌های لازم در هر محله انجام شود.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری زنجان با بیان اینکه محله محوری موجب می‌شود عموم مردم در مدیریت و کنترل بیماری نقش بیشتری را ایفا کنند، ادامه داد: با اجرای این طرح و تمرکز بر محلات و خانواده‌ها پوشش بهتری نسبت به کنترل ویروس کرونا انجام خواهد شد.

وی گفت: همزمانی اعمال محدودیت‌های جدید برای کنترل ویروس کرونا در استان و اجرای طرح شهید سلیمانی به طور قطع موجب کاهش تعداد موارد بستری و مبتلایان به ویروس کرونا می‌شود و همه باید در کنار متولیان سلامت استان با تمام توان برای مهار این ویروس منحوس تلاش کنیم.

مرادی نافچی گفت:  نقاط قوت بسیار خوبی برای اجرای طرح شهید سلیمانی وجود دارد و اجرای موفقیت آمیز آن با بسیج ملی و مشارکت تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها امکان پذیر است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد