تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آذر 1399 - 8:01
کد خبر : 74808

تهران؛ در ۲۴ ساعت گذشته

تهران؛ در ۲۴ ساعت گذشته

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در دویست و پنجاه و ششمین جلسه خود، بررسی پنجاه و ششمین مرحله مصوبه تغییر نام و نامگذاری کمیسیون نامگذاری شورا را در دستور کار قرار دادند و در نهایت با ۱۵

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران روز سه‌شنبه در دویست و پنجاه و ششمین جلسه خود، بررسی پنجاه و ششمین مرحله مصوبه تغییر نام و نامگذاری کمیسیون نامگذاری شورا را در دستور کار قرار دادند و در نهایت با ۱۵ رای تغییر نام و نامگذاری ۲۳ معبر و بازار میوه تره بار در پایتخت را تصویب کردند و ۲ خیابان در پایتخت به نام «جعفر کاشانی» و «منصور پورحیدری» پیشکسوتان تیم‌های پرسپولیس و استقلال، نامگذاری شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران بررسی ۹ پلاک ثبتی را از لحاظ باغ بودن یا نبودن را نیز در دستور کار قرار دادند که ۶ پرونده را باغ تشخیص دادند و سه پرونده را به عنوان غیرباغ اعلام کردند، پلاک‌های ثبتی اعلام شده در مناطقه یک، ۲ و ۲۰ شهرداری بودند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به نمایندگی از اعضای شورا ضمن انتقاد از اظهار نظر مجری یکی از برنامه‌های صدا و سیما درباره تاکسیران‌ها از همه کارکنان حمل و نقل عمومی پوزش خواست.

انتقاد از رفع محدودیت ارتفاعی محله جماران از دیگر موضوع‌های مطرح شده در جلسه شورا بود که ۹ نفر از اعضای شورای اسلامی شهر تهران طی نامه‌ای به رئیس شورا نسبت به تخلف نهاد ریاست جمهوری و شورای عالی شهرسازی در خصوص طرح تفصیلی محله جماران تذکر دادند.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورا نیز از نهایی شدن بخشنامه تفویض اختیار به شهرداران مناطق ۲۲ گانه با امضای شهردار تهران خبرداد.

همچنین رابط هیات رئیسه شورایاران منطقه ۱۵ روز گذشته با حضور در صحن شورای اسلامی شهر تهران گزارشی از مسائل محلات منطقه را اعلام کرد و خواستار نگاه ویژه شورای اسلامی شهر تهران به حل این مسائل شد.

رونمایی از پروژه‌های مرکز آمار و رصد شهری

آیین رونمایی از پروژه‌های ۱۰گانه مرکز آمار و رصد شهری و پرداخت شهری (شهرپی) با حضور شهردار، مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی و جمعی از مدیران شهری در رصدخانه شهری شهرداری تهران برگزار شد.

در این آیین سامانه‌هایی از جمله تحلیل الگوهای سفرهای درون شهری، محاسبه ماتریس مبدا و مقصد سفرها در تهران، پیش‌بینی آلودگی هوای تهران و سامانه پیش‌بینی جمعیت شهر مناطق مختلف شهر تهران تا سال ۱۴۰۵، پروژه تبدیل نشانی‌های متنی به لایه‌های اطلاعات مکانی برای سامانه‌های ۱۳۷ و ۱۸۸۸ داشبورد اطلاعات و محلات شهر تهران رونمایی شد.

رونمایی از سامانه جامع پرداخت الکترونیک کرایه‌های تاکسی

شهردار تهران روز سه‌شنبه در ادامه پویش «سه‌شنبه‌های بدون خودرو» از منزل تا بهشت رکاب زد و به پارک لاله رفت و در برنامه‌ای که به مناسبت روز ملی حمل و نقل با حضور معاون حمل و نقل و ترافیک، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهر تهران و تعدادی از مدیران شهری برگزار شد، از سامانه جامع پرداخت الکترونیک کرایه‌های تاکسی، کارگوبایک (سه چرخه‌های ویژه حمل بار و مسافر) رونمایی کرد و در ادامه از برگزیده‌های اپلیکیشن دوچرخه، تاکسیرانان برتر در حوزه‌هایی از جمله پرداخت الکترونیک، امانتداری، بانوان تاکسیران، خلاقیت روش‌های پیشگیرانه بیماری کرونا تجلیل کرد.

شهردار تهران همچنین با «الینا سعیدان» دختری که در برنامه «دستپخت»، مجری درباره شغل پدر او که تاکسیران بود اظهار نظر کرده بود دیدار و از پدر او قدردانی کرد. همچنین در این مراسم از دوچرخه‌سوارانی که به مناسبت اربعین معادل مسافت تهران تا کربلا را رکاب زده بودند، تجلیل شد.

تغییر شهرداران ۲ منطقه تهران

شهردار تهران طی حکمی «مرتضی رحمانزاده» و «مجتبی شکری» را به ترتیب به عنوان شهرداران مناطق ۲۲ و ۱۳ پایتخت منصوب کرد، شهردار سابق منطقه ۲۲ نیز به عنوان مشاور شهردار و سرپرست نهاد راهبردی و پایش طرح‌های توسعه شهرداری تهران منصوب شد.

نصب تابلوی نام دو شهید در کوچه‌های جنوب تهران

شهردار منطقه ۱۹ تهران با اشاره به نامگذاری دو کوچه این منطقه به نام دو شهید دوران دفاع مقدس گفت: کوچه نهم خیابان میعاد شمالی به نام «شهید محمدرضا هنرمند» و کوچه ۵۸ خیابان صمدی به نام «شهید ناصر سوادی» نامگذاری و طی آیینی با حضور خانواده معظم این شهیدان تابلوی نام این شهیدان بر سر این کوچه‌ها نصب شد.

رونمایی از کتاب «راهنمای ساماندهی مشاغل مزاحم شهری تهران»

کتاب «راهنمای ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری تهران» نوشته «فتاح رمضانعلی»، «هاشم نوروزی فرد» و «احمد رضایی» با حضور رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی وزارت کشور مدیرعامل رونمایی شد. این کتاب شامل پنج فصل با عناوین اهمیت و مبانی ساماندهی مشاغل و اصناف، روش های اجرایی برای ساماندهی مشاغل و اصناف، آموزش های مورد نیاز در ساماندهی اصناف و مشاغل، کاربرد قوانین برای ساماندهی مشاغل و اصناف و معیارهای مکان یابی مجتمع های صنفی و خدماتی است.

رفع تصرف۳۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان دماوند

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دماوند گفت: ۳هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی ملی این شهرستان واقع در پلاک مراء در اجرای یک فقره حکم قطعیت یافته قضائی و با حضور عوامل یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان و همکاری نیروی انتظامی رفع تصرف و به دولت بازگردانده شده است.

اجرای طرح «آرامش یک» در شهرستان‌های غرب استان تهران

فرماندهی انتظامی نیز خبرهای دیگری داشت؛ فرمانده انتظامی غرب استان تهران با اشاره به اجرای طرح «آرامش یک» با هدف مبارزه با سرقت، مقابله با سارقان، مالخران و قاچاقچیان موادمخدر در ۶ شهرستان تابعه غرب استان گفت: در این طرح، ۳۱۶ فقره انواع پرونده سرقت، ۶۰ دستگاه خودرو مسروقه کشف و با اجرای ۱۳۷ حکم، ۱۸۲ سارق دستگیر شدند، ۲۱ قبضه سلاح سرد و گرم نیز کشف شد.

همچنین ۱۲۸ خرده فروش موادمخدردر این عملیات توسط ماموران پلیس دستگیر و ۱۰۸ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شد. ۲۶ هزار لیتر سوخت قاچاق و ۲۴۶ خودرو و موتورسیکلت به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی توقیف شد.

کشف ۱۵ فقره کلاهبرداری

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی از دستگیری کلاهبرداری با کشف ۱۵ فقره کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی خبر داد و گفت: متهم با ارسال رسیدهای جعلی بانکی از مال باختگان کلاهبرداری می‌کرد که با اعتراف به بزه انتسابی و قبول کلاهبرداری به ارزش تقریبی ۱۰۰ میلیون تومان برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد، تاکنون۱۰ تن از مال‌باختگان متهم را شناسایی کرده‌اند.

کشف کالای قاچاق در تهران

فرمانده یگان امداد پلیس پایتخت با اشاره به کشف کالای قاچاق شامل ۱۸عدد پمپ آب، ۱۰جعبه آچار، ۲۰ دستگاه سنگ فرز، ۲۰ دستگاه دریل شارژی و… در یک دستگاه خودرو سواری زانتیا به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان در محدوده خانی‌آباد گفت: متهم برای تحقیقات تکمیلی تحویل پلیس پیشگیری تهران شد.

انهدام باند سارقان مغازه عکاسی

رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی از دستگیری ۲ تن از اعضای باند سه نفره سارقان مغازه عکاسی و منزل به ارزش ۴۰۰میلیون تومان خبر داد و گفت: دستگیری عضو سوم باند و مالخر اموال سرقتی در دستور کار قرار دارد.

دستگیری گردنبندقاپ حرفه‌ای

رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری گردنبندقاپ حرفه‌ای در شهرستان شهریار خبر داد و گفت: متهم به ۱۵۰ فقره گردنبندقاپی اعتراف کرده و تاکنون تمامی مال‌باختگان پرونده شناسایی شدند.

توزیع فیله مرغ از کارگاه آهنگری در تهران

رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ از توزیع غیربهداشتی مرغ‌های فیله شده در کارگاه آهنگری در شهرک ولی عصر(عج) خبرداد و گفت: در عملیاتی مالک کارگاه و راننده وانت ویژه حمل مرغ دستگیر شدند، کارشناسان ارزش ریالی تخلف انجام شده را ۲میلیارد و ۲۰۰میلیون تومان اعلام کرده‌اند، کشف جزئیات پرونده و دستگیری سایر متهمان پرونده در دستور کار قرار دارد.

کشف ۶۰۰ کیلو مرغ کشتار خارج از شبکه توزیع

فرمانده یگان امداد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از کشف ۶۰۰ کیلو مرغ کشتار شده خارج از شبکه توزیع در جنوب پایتخت خبرداد و گفت: یک نفر در این رابطه دستگیر و پس از تحقیقات اولیه به پلیس پیشگیری معرفی شد.

معدوم سازی ۶هزار تخم‌مرغ فاسد در یک شیرینی‌پزی

اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان بهارستان اعلام کرد: ۶هزار تخم مرغ فاسد و غیربهداشتی در گشت مشترک بازرسان این اداره به همراه نمایندگان بهداشت از یک واحد تولیدی کیک و شیرینی کشف و معدوم شد، بازرسان پرونده تخلف را برای رسیدگی و صدور رای به اداره تعزیرات حکومتی ارجاع دادند.

دستگیری ۸ متهم دیگر پرونده تخلفات مالی شهرداری آبسرد

دادستان عمومی و انقلاب دماوند اعلام کرد: هشت نفر دیگر؛ دو پرسنل شهرداری، یک عضو شورای شهر و یک نفر از پیمانکاران مرتبط با شهرداری در خصوص پرونده تخلفات مالی و ساختمانی در شهرداری آبسرد توسط اداره اطلاعات شهرستان دستگیر شدند، تحقیقات تکمیلی در خصوص این پرونده در حال جریان است. پیش از این نیز هشت نفر در خصوص پرونده تخلفات مالی و ساختمانی در شهرداری آبسرد دستگیر شده بودند.

آزادی ۱۲زندانی از ندامتگاه تهران بزرگ

۱۲ نفر از زندانیان نیازمند ندامتگاه تهران بزرگ که قبلاً با کمک بسیج قوه قضاییه، مبالغ بدهی و ردمالشان به حساب شکات واریز شده و برخی از آنان نیز بخشی از طلب‌هایشان را بخشیده بودند، روز گذشته در راستای طرح آزادسازی زندانیان نیازمند، طی مراسمی با حضور معاون قضایی دادستان کل کشور و فرمانده بسیج قوه قضاییه، مدیرکل زندان‌های استان تهران و جمعی از مسئولان ضمن دریافت برگه قضایی آزاد شدند.

تصادف زنجیره‌ای در تهران

استان تهران روز گذشته شاهد حوادثی از جمله تصادف، حادثه آتش‌سوزی در یک برج ۱۱ طبقه و سقوط دستگاه خودرو سواری از ارتفاع سه متری بود؛ سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اعلام کرد: یک دستگاه خودرو سمند با ۲ سرنشین به هنگام حرکت و به دلایل نامشخص از مسیر اصلی جاده خاوران منحرف و پس از برخورد با تیر چراغ برق در محل متوقف شد، در این حادثه ۲ نفر از سرنشینان این خودرو مصدوم شدند و مردی ۲۵ ساله به دلیل وضعیت وخیم راهی بیمارستان شد.

در پی این حادثه برخی افراد با پارک کردن خودرو خود در حاشیه کناری مشغول تصویربرداری این تصادف بودند که ناگهان یک دستگاه کامیون کمپرسی با این خودروها برخورد کرد و این حادثه منجر به برخورد ۶ دستگاه خودرو با یکدیگر شد، در این حادثه پنج سرنشین از جمله سه خانم و ۲ مرد دچار مصدومیت شدند که حال یکی از این مصدومان وخیم بود.

آتش‌سوزی در برج ۱۱ طبقه

وی همچنین با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در طبقه روی همکف یک واحد ۱۶۰ متری برج ۱۱ طبقه در خیابان مهستان شهرک غرب گفت: با توجه به سرایت آتش به سایر واحدها و سرایت دود غلیظ، آتش‌نشانان همزمان با خاموش کردن آتش‌، ۳۵ نفر از اهالی ساختمان را خارج کردند، این حادثه مورد مصدومیت و تلفات جانی نداشت.

نجات سه سرنشین در حادثه سقوط خودرو

افسر آماده منطقه هفت عملیات سازمان آتش‌نشانی تهران اعلام کرد: یک دستگاه خودرو سواری با سه سرنشین به هنگام حرکت در داخل پارکینگ یک مجتمع مسکونی در خیابان شریعتی به علت نبود حفاظ مناسب از ارتفاع سه متری، طبقه همکف به رمپ پارکینگ طبقه منفی یک مجتمع سقوط کرد و بر روی سقف واژگون شد. در این حادثه سه سرنشین شامل زن و شوهر ۳۳ و ۳۶ ساله و یک نوزاد پنج ماهه قبل از رسیدن نیروهای آتش نشانی با کمک ساکنان مجتمع مسکونی از خودرو خارج شده بودند که سرنشین زن از ناحیه پا دچار آسیب دیدگی جدی شد و بلافاصله توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی انتقال یافت.

معرفی ۵ طرح منتخب پژوهشی در موزه‌آبگینه

رئیس موزه‌آبگینه و سفالینه‌های ایران گفت: پنج طرح منتخب به مناسبت هفته‌ پژوهش از ۲۵ تا ۲۹ آذرماه در فضای مجازی به نشانی abgineh_museum برای علاقه‌مندان معرفی می‌شود، روز گذشته نیز «طبقه‌بندی و تعیین اولویت‌های حفاظتی آثار شیشه‌ای موزه ‌آبگینه» معرفی شد.

«کاربردهای آثار شیشه‌ای مرتبط با خودآرایی در ایران دوره تاریخی» ۲۶ آذر، «مطالعه و حفاظت چراغ برنزی – شیشه‌ای موزه آبگینه» ۲۷ آذر، «بررسی تطبیقی فرم و ساختار آثار ‌شیشه‌ای دوره هخامنشی، اشکانی و ساسانی» ۲۸ آذر و «تنگ شیشه‌ای موزه آبگینه: اصالت سنجی و منشاء‌یابی» ۲۹ آذر معرفی می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد