تاریخ انتشار : شنبه 20 خرداد 1396 - 12:08
کد خبر : 7444

حجاب علاوه بر ارزش گذاری زنان باعث امنیت می شود

حجاب علاوه بر ارزش گذاری زنان باعث امنیت می شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبریه، در جامعه ای که بدحجابی رواج پیدا کند، چشم و هم چشمی ها و ارائه هر چه بهتر زینت آرایی، تمامی نخواهد داشت و زنان سعی می کنند تا چشمان بیشتری

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبریه، در جامعه ای که بدحجابی رواج پیدا کند، چشم و هم چشمی ها و ارائه هر چه بهتر زینت آرایی، تمامی نخواهد داشت و زنان سعی می کنند تا چشمان بیشتری را متوجه خود سازند و در معرض دید همگان قرار گیرند و این امر تمامی نخواهد داشت تا جایی که تمام افراد جامعه را آلوده سازد. در نتیجه، ناامنی نه تنها دامان خود بدحجاب را می گیرد بلکه خیلی سریع به اجتماع سرایت می کند و جامعه را از فعالیت های سالم باز می دارد.

بسیاری از کجروی های گوناگون اجتماعی مانند مدگرایی، شورش ها و درگیری های خیابانی، ناهم نوایی اجتماعی و آزارهای جنسی، از بدحجابی و بی هویتی اجتماعی سرچشمه می گیرند.

زنان بدحجاب که به نمودهای ظاهری و تجمل و تنوع می پردازند و هر روز به سراغ اسباب آرایش و زیورآلات جالب تر و کفش و لباس شیک تر می روند، از سرمایه های معنوی محرومند و جمال معنوی برای آنان نامفهوم است. اینان کمبود خویش را بدین گونه جبران می کنند و عطش شخصیت یابی را از این طریق فرومی نشانند.

«آری، بدحجابی، ارزش های راستین دختران را تحت الشعاع ظواهر جنسی شان قرار می دهد و آنان را فدای هرزگی ها و هوس رانی های شیادان می سازد. بدحجابی ارزش زن را از بین می برد و او را تا حد یک کالا پست می کند. زنی که تن و اندام خود را در معرض دید همگان می گذارد و آن چه را که به جنسیت او مربوط می شود، به کوچه و بازار می کشد، در حقیقت می خواهد با تکیه بر زنانگی خویش، جای خود را در جامعه باز کند نه با تکیه بر انسانیت خویش. در واقع او بدین ترتیب اعلام می کند که آن چه برای او اصل است، زن بودن اوست، نه انسان بودن و نه اندیشه و لیاقت و کارآیی او. چنین زنی قبل از هر چیز اسیر خود است. او به مغازه داری شبیه است که دائما در فکر تزیین و تغییر دکوراسیون ویترین مغازه است.»

 

اجرای حجاب و چهارچوب های آن در جامعه لازم است

 

حجت الاسلام اسلام خدادوست مدرس دانشگاه و حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار صبریه اظهار داشت: برای اجرای حجاب و چهارچوب های آن در جامعه باید قوانین مدون و دقیقی وجود داشته باشد و در تمام ادارات دولتی و سازمانها اجرا شود .

وی گفت: نباید به مسئله عفاف و حجاب بی توجه بود و تحت تاثیر برخی از تبلیغات سوء در داخل کشور آن  را یک مسئله شخصی و فردی عنوان کرد. اگر یک مسئله حیاتی برای جامعه مانند حجاب دارای قانون مدون در جامعه باشد طبیعتا نباید دستخوش سیاست های موقت دولت ها و مماشات و اغماض های مصلحتی شود.

خدادوست افزود: در جامعه ای که اکثریت مسلمان هستند رعایت قانون شرعی بر تمام افراد آن واجب است ،اجرای حجاب و چهارچوب های آن در جامعه لازم است.

این مدرس ادامه داد: ایجاد قوانین دقیق و  جذاب می تواند اثر گذار باشد البته به شرط آنکه این قوانین با التزام اجرا همراه باشند و اینگونه قوانین جذابی ایجاد می شود که در نسل های بعدی نیز اثر گزار خواهد بود.

 

حجاب یک مسئله فردی نیست

 

بتول محمدی مدیر مدرسه علمیه امام خامنه ای در گفت و گو با خبرنگار صبریه اظهار داشت: مهم ترین مسبب بدحجابی ضعف اعتقادی است و برای رعایت حجاب اسلامی به نحو احسن  باید ایمان را تقویت نمود که حجاب نمود ایمان در ظاهر افراد میباشد.

وی گفت: نباید به مسئله عفاف و حجاب بی توجه بود و تحت تاثیر برخی از تبلیغات سوء در داخل کشور آن  را یک مسئله شخصی و فردی عنوان کرد. اگر یک مسئله حیاتی برای جامعه مانند حجاب دارای قانون مدون در جامعه باشد.

محمدی ادامه داد: فلسفه حجاب مرتبط با امنیت اجتماعی افراد است  و زندگی اجتماعی خود افراد و سایری راتحت تاثیر قرار می دهد. یکی از راهکارها در حوزه فرهنگ آسیب شناسی علل بروز بدحجابی در جامعه و رسیدن به مقوم های فرهنگی آن است.

وی بیان کرد: پس با تلاش برای فرهنگ سازی باید همواره با یک نوع آگاهی همزمان به فعالیت های دشمن در تقابل با فرهنگ حجاببرخورد جدی نمود و اقداماتی مثمر ثمر برای اشاعه حجاب و شناساندن اهمیت حجاب در فرد و اجتماع صورت گیرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد