تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 10:28
کد خبر : 74150

۱۰۴ پایگاه سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی در اراک ساماندهی شد

۱۰۴ پایگاه سلامت در قالب طرح شهید سلیمانی در اراک ساماندهی شد

‌سرهنگ پاسدار محمد مهجوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ساماندهی پایگاه‌های سلامت بسیج شهرستان اراک در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری بیشتر از نیروهای بسیجی و مردمی برای ریشه کن کردن بیماری کووید۱۹ و کاهش آسیب‌های ناشی از آن انجام شد. وی ادامه داد: یکی از مهمترین محورهای طرح جهادی

‌سرهنگ پاسدار محمد مهجوری روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: ساماندهی پایگاه‌های سلامت بسیج شهرستان اراک در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر بهره‌گیری بیشتر از نیروهای بسیجی و مردمی برای ریشه کن کردن بیماری کووید۱۹ و کاهش آسیب‌های ناشی از آن انجام شد.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین محورهای طرح جهادی و سلامت شهید حاج قاسم سلیمانی استفاده و مشارکت عمومی مردم با رویکرد مسجد و محله محوری است که این  امر می‌تواند در ریشه کن کردن بیماری بسیار اثر گذار باشد چراکه خدمات بهداشتی و حمایتی از بیمارستان ها و مراکز درمانی به محلات و خانه‌ها انتقال پیدا می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه اراک اظهار داشت: همچنین برای نقش آفرینی بسیجیان در قالب تیم‌ها و کمیته‌های لازم با محوریت مساجد، تاکنون ۳۰۰ کارت برای بسیجیان آموزش دیده تهیه شده که با توجه به ادامه دار بودن آموزش تخصصی بسیجیان این تعداد بیشتر خواهد شد.

سرهنگ پاسدار مهجوری بیان کرد: هم اکنون غربالگری سلامت در سطح شهر اراک به شکل تلفنی و حضوری در حال انجام است و در سطح شهر اراک با وجود مشارکت مردم و نقش آفرینی کادر بهداشت و درمان و بسیجیان موفقیت‌های مطلوبی به دست آمده است.

وی اضافه کرد: تداوم رزمایش کمک مومنانه در قالب تیم های حمایتی و به شکل محله محور یکی از اولویت‌های اصلی طرح شهید سلیمانی است و در این راستا توزیع بیش از ۴ هزار ۲۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان شهرستان اراک برنامه‌ریزی شده که به زودی محقق می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه اراک گفت: همچنین با توجه به اینکه در آستانه شب یلدا هستیم تعدادچهار هزار بسته غذایی شامل میوه و آجیل در نظر گرفته شده که در مناطق حاشیه نشین شهر توزیع می‌شود.

طرح جهادی و سلامت شهید سلیمانی از اوایل آذرماه جاری در نقاط مختلف استان مرکزی آغاز شده است.

بر اساس اعلام سیما سادات‌لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور تا ۲۳ آذر ۹۹ به یک میلیون و ۱۰۸ هزار و ۲۶۹ نفر

و شمار جانباختگان قطعی این بیماری به ۵۲ هزار و ۱۹۶ نفر رسیده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد