تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آذر 1399 - 7:22
کد خبر : 74075

نظرسنجی فاکس‌نیوز؛ نظرات درهم آمریکایی‌ها پس از ۴ سال ریاست ترامپ

نظرسنجی فاکس‌نیوز؛ نظرات درهم آمریکایی‌ها پس از ۴ سال ریاست ترامپ

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، علاوه بر این، نتایج یک نظرسنجی شبکه خبری فاکس نیوز در روز جمعه نشان می‌دهد که دیدگاه‌ها درباره اقتصاد مشابه است اما به نسبت چهار سال پیش تغییر کرده است. یک سوم (۳۳ درصد) از رای دهندگان به شرایط

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از ایسنا، علاوه بر این، نتایج یک نظرسنجی شبکه خبری فاکس نیوز در روز جمعه نشان می‌دهد که دیدگاه‌ها درباره اقتصاد مشابه است اما به نسبت چهار سال پیش تغییر کرده است. یک سوم (۳۳ درصد) از رای دهندگان به شرایط اقتصادی نمره مثبتی دادند (عالی – خوب) و دو سوم (۶۶ درصد) نظر منفی داشتند (بد نیست – ضعیف). این تقریبا با رتبه‌بندی دسامبر ۲۰۱۶ یکسان است.

با این حال، تغییراتی در دو سوی این طیف وجود دارد. تقریبا چهار برابر بیشتر از آنچه در دسامبر ۲۰۱۶ گفتند که اقتصاد در وضعیت “فوق‌العاده‌ای” است، اکنون وضعیت اقتصاد را فوق‌العاده می‌دانند (۱۱ درصد به ۳ درصد). به همین ترتیب، بیشتر افراد شرایط امروز را “ضعیف” توصیف می‌کنند (۳۴ درصد در مقابل ۲۳ درصد در سال ۲۰۱۶).

رکورد ۲۰ درصدی رأی‌دهندگان در ژانویه ۲۰۲۰ اقتصاد را عالی ارزیابی کردند. این آمار در اواخر مارس به ۱۲ درصد کاهش یافت و در ماه مه به ۶ درصد رسید. ترامپ در ۱۳ مارس ۲۰۲۰ برای مقابله با بحران ویروس کرونا وضعیت اضطراری ملی اعلام کرد.

این نظرسنجی همچنین از مردم پرسید که “آیا وضعیت شما به نسبت چهار سال پیش بهتر است؟” امروز، یک سوم پاسخ آری دادند که ۳۳ درصد شد؛ گروهی گفتند که تقریباً وضعیت بدتری دارند (۳۰ درصد)؛ ۳۶ درصد دیگر می‌گویند وضعیت آنها بدون تغییر مانده است.

وقتی از رای‌دهندگان سوال شد که آیا وضعیت امروز کشورشان از چهار سال پیش بهتر است، ۳۲ درصد گفتند همینطور فکر می‌کنند، در حالیکه اکثریتی از ۵۵ درصد گفتند که وضعیت بدتر شده است. یازده درصد گفتند اوضاع همانند قبل است. ۴۰ درصد گفتند که انتظار دارند وضعیت اقتصادی طی یک سال آتی بهتر شود، در حالی که ۳۵ درصد فکر می‌کنند که اوضاع بدتر خواهد شد.

در حال حاضر، رئیس جمهوری آمریکا برای عملکرد کلی شغل خود دارای امتیازات مختلفی است: ۴۷ درصد تایید می‌کنند، در حالی که ۵۲ درصد موافق نیستند. این نزدیک به بهترین امتیازات اوست که ۴۹-۴۹ درصد در آوریل ۲۰۲۰ بود. تأیید عملکرد ترامپ هرگز به ۵۰ درصد نرسیده است و تعداد افرادی که موافق عملکرد او نیستند فقط سه بار کمتر از ۵۰ درصد بوده است.

بهترین رتبه‌بندی شغلی او به طور مداوم در مورد اقتصاد بوده است. در حال حاضر ۵۲ درصد رأی‌دهندگان موافق و ۴۵ درصد مخالف هستند. این کاملاً عادی است، زیرا رتبه‌بندی او در اقتصاد طی چهار سال گذشته فقط دو بار منفی بوده است.

کمتر از نیمی، اقدامات ترامپ در سیاست خارجی را تأیید می‌کنند (۴۵ درصد تأیید، ۵۰ درصد مخالف)، ویروس کرونا (۴۴-۵۵)، مهاجرت (۴۳-۵۳) و مراقبت‌های بهداشتی (۴۱-۵۳). تاییدیه‌های او در زمینه سیاست خارجی، مهاجرت و مراقبت‌های بهداشتی نزدیک به نقطه اوج ریاست جمهوری اوست.

۴۵ درصد از رای‌دهندگان دیدگاه مطلوبی از ترامپ به عنوان یک شخص دارند، در حالی که ۵۴ درصد او را نامطلوب می‌دانند. بهترین وضعیت او در آوریل ۲۰۲۰ بود، زمانی که ۴۷ درصد نظر مطلوب داشتند و ۵۰ درصد او را نامطلوب توصیف کردند. نظرات در مورد مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکا دو دسته شد؛ ۴۹ درصد مطلوب، در مقابل ۴۸ درصد نامطلوب. حدود ۹ نفر از هر ۱۰ جمهوری‌خواه نظر مساعدی نسبت به ترامپ (۸۶ درصد) و پنس (۸۵ درصد) دارند.

۲۲ درصد از رای‌دهندگان فکر می‌کنند که او یکی از بزرگترین روسای جمهوری کشورشان شناخته خواهد شد، در حالی که حدود دو برابر، ۴۲ درصد، او را یکی از بدترین‌ها می‌دانند. ۱۶ درصد دیگر فکر می‌کنند که دوره ریاست جمهوری او بالاتر از حد متوسط است، ۱۰ درصد می‌گوید متوسط و ۸ درصد آن را کمتر از متوسط ارزیابی کردند.

در میان جمهوری‌خواهان، در سال ۲۰۱۶ حدود ۲۴ درصد انتظار داشتند ترامپ یکی از بزرگترین روسای جمهور این کشور باشد. امروز، این تعداد به طرز چشمگیری به ۴۴ درصد رسیده است و این‌ها فکر می‌کنند که تاریخ درباره او اینگونه قضاوت خواهد کرد. اکثر دموکرات‌ها، ۶۹ درصد، می‌گویند تاریخ از ترامپ به عنوان یکی از بدترین روسای جمهوری یاد می‌کند و این آمار از ۵۸ درصد در سال ۲۰۱۶ افزایش نشان می‌دهد.

رای‌دهندگان در پاسخ به اینکه آیا ترامپ باید در سال ۲۰۲۴ بار دیگر کاندیدای ریاست جمهوری شود، نظر اکثریت منفی است. ۵۷ درصد ترجیح می‌دهند شخص دیگری حزب جمهوری‌خواه را در انتخابات بعدی هدایت کند.

این نظرسنجی از ششم تا نهم دسامبر ۲۰۲۰ در میان ۱۰۰۷ رای‌دهنده ثبت‌نامی در سراسر ایالات متحده به صورت تلفنی انجام شد. حاشیه خطای آن مثبت و منفی سه درصد در میان تمام رای‌دهندگان ثبت‌نامی است.

از سوی دیگر نتایج نظرسنجی جدیدی نشان می‌دهد، افراد بالغ سیاه‌پوست و لاتین‌تبار بعد از انتخابات ریاست جمهوری نوامبر، بیشتر درباره وضعیت کنونی کشورشان خوش‌بین هستند و این آمار نسبت به چند ماه گذشته هم افزایش نشان می‌دهد.

براساس نظرسنجی مرکز تحقیقات پیو، ۶۴ درصد از افراد بالغ سیاه‌پوست و لاتین‌تبار اکنون درباره آمریکا “امیدوار” هستند. در ماه ژوئن، تنها ۵۰ درصد از افراد بالغ لاتین‌تبار و ۴۸ درصد افراد بالغ سیاه‌پوست ابراز امیدواری می‌کردند. این نظرسنجی همچنین نشان داد که ۵۱ درصد از بالغ‌ها در میان سیاه‌پوستان و ۵۲ درصد بالغ‌ها در میان لاتین‌تبارها، بعد از انتخابات نوامبر کمتر “نگران” هستند.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد