تاریخ انتشار : یکشنبه 23 آذر 1399 - 6:30
کد خبر : 73929

مانعی برسر پیشرفت هسته ای در کشور پذیرفتنی نیست

مانعی برسر پیشرفت هسته ای در کشور پذیرفتنی نیست

علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر نقش محوری مجلس در انعقاد قراردادهای خارجی کشور گفت: اجرای پروتکل الحاقی در برجام هیچ گاه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید و پروتکل الحاقی جزو شروط فراتر از برجام در معاهده هسته ای کشورمان با غرب بود که دولت یکجانبه آن را

علی کریمی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر نقش محوری مجلس در انعقاد قراردادهای خارجی کشور گفت: اجرای پروتکل الحاقی در برجام هیچ گاه در مجلس شورای اسلامی به تصویب نرسید و پروتکل الحاقی جزو شروط فراتر از برجام در معاهده هسته ای کشورمان با غرب بود که دولت یکجانبه آن را پذیرفت.

این مسئول یادآورشد: بر اساس اصل ۱۲۵ قانون اساسی تمامی معاهدات، قراردادها و پیمانهای دولت با طرفهای خارجی باید به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

دبیر کل جامعه اسلامی فرهنگیان کشور اجرای پروتکل الحاقی را به زیان منافع کشورمان در اعتلای صنعت هسته ای دانست وافرود: مناقشه هسته ای کشورمان با غرب بر سر سلاح هسته ای نیست چراکه این مسئله از اساس در دکترین جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد و غربی ها نیز به آن اذعان دارند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با توجه به ماهیت صلح آمیز صنعت هسته ای ایران، هیچ مانعی را بر سر راه پیشرفت این دانش نمی پذیریم.

کریمی فیروزجایی با انتقاد از هیاهوی بسیار و مشکوک برخی محافل داخلی با همراهی منابع غربی بر سر مصوبه اقدام راهبردی مجلس یازدهم افزود: اجرای این طرح راهبردی به معنای صیانت از حقوق طبیعی ملت در پیمان معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای موسوم به ان پی تی برای برخورداری از حق غنی سازی متعارف است.

نماینده مردم بابل یادآورشد: براساس مصوبه جدید مجلس بازرسی های فراتر از پادمان و تعهدات قانونی مطرح در برجام از تاسیسات و مراکز هسته ای کشورمان لغو خواهد شد.

دبیر هیئت رئیسه مجلس کشورهای اروپایی و غربی را به سواستفاده از برجام برای جاسوسی در صنعت هسته ای کشورمان متهم کرد وافزود: خسارتهای بی شمارناشی از درز اطلاعات هسته ای و بازجویی از دانشمندان هسته ای کشورمان زیانبار وغیر قابل جبران است.

این نماینده مجلس با اشاره به اهمیت فراوان مصوبه جدید مجلس در اعتلای صنعت هسته ای گفت: تمامی فعالیتهای هسته ای کشورمان در چارچوب مقررات آژانس بین المللی انرژی اتمی با حذف تعهدات داوطلبانه تداوم خواهد یافت.

کریمی فیروزجایی تصریح کرد: در صورت صداقت غربی ها در تعامل با کشورمان در چارچوب برجام، مصوبه جدید مجلس هیچ خدشه ای به این روند تعاملی وارد نخواهد کرد.

نماینده مردم بابل با انتقاد از دوگانگی سیاست مجامع بین المللی در تعامل با کشورمان گفت: مجامع و سازمانهای بین المللی تحت فشار و تاثیر آمریکا ناقض قوانین و مقررات حکمرانی جهانی هستند که نمونه آشکار آن پرونده هسته ای ایران است.

عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر عزم قاطع مجلس در پایان مماشات با طرفهای برجامی خاطر نشان کرد: اجرای تعهدات کشورمان در برجام به ایفای کامل تعهدات دیگر کشورهای عضو آن بستگی دارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد