تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 خرداد 1396 - 10:18
کد خبر : 7349

برگزاری همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند + تصاویر

برگزاری همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند + تصاویر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی تارود، همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند با حضور مسئولان و اعضای شوراها در محل حسینیه شهدای سپاهشهرستان دماوند برگزار شد.  حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام‌جمعه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از پایگاه خبری تحلیلی تارود، همایش منتخبان پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند با حضور مسئولان و اعضای شوراها در محل حسینیه شهدای سپاهشهرستان دماوند برگزار شد. 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کاظم فتاح دماوندی، امام‌جمعه دماوند طی سخنانی در این همایش اظهار داشت: ترویج امربه‌معروف و نهی از منکر، از اموری است که در شوراها باید مدنظر قرار گیرد و این افراد باید افرادی را در امور مختلف بگمارند که حمایت از مستضعفان را در رأس قرار دهند.

وی افزود: اعضای شورای شهر و روستا باید این نکته را مدنظر قرار دهند که همواره دستگیر محرومان باشند و به خدمت در راه خدا بپردازند؛ چراکه این امور، نجات‌بخش آن‌ها است.

مجتبی محمدی، عضو مجمع عالی بسیج شهرستان دماوند در این همایش با اشاره به وقوع حادثه تروریستی در تهران اظهار کرد: متأسفانه حادثه تروریستی امروز، نکات زیادی در بردارد؛ چراکه ایران در قلب خاورمیانه و باوجود ناامنی در دنیا، در آرامش و امنیت به سر می‌برد؛ اما امروز تمام دنیا از این اتفاق متعجبند.

وی ادامه داد: امنیت کشور ما مرهون پاسداری سربازانی است که برای امنیت و رفاه حال مردم از جان خود می‌گذرند و این حادثه تلنگری بر لزوم امنیت در جامعه و قدردانی از تأمین کنندگان امنیت در کشور است.

 

*دودستگی‌ها عامل ایجاد ناامنی در کشور است

وی تأکید کرد: در طول ساعاتی که تروریست‌ها سعی در ایجاد اختلال در تهران را داشتند، تمامی افراد جامعه و کسانی که در جریان انتخابات زحمات سپاه را نادیده گرفته و سوگیری می‌کردند، به این نتیجه رسیدند که دودستگی‌ها عامل ایجاد ناامنی است و باید با حفظ وحدت، مانع از ایجاد چند دستگی و اختلاف شوند.

عضو مجمع عالی بسیج شهرستان دماوند با اشاره به شکل‌گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا، از آغاز تدوین قانون اساسی پیش‌بینی‌شده بود؛ اما برخی افراد دراین‌باره ادعاهایی داشتند؛ آنچه که مسلم است این است که سپردن اداره امور مردم به خودشان، از ایده‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

محمدی تصریح کرد: افرادی که امروز به‌عنوان اعضای شورای شهر و روستا انتخاب‌شده‌اند، امانت‌دار مردم هستند و باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که در هیچ جامعه‌ای بدون ضابطه و مقررات نمی‌توان امور را اداره کرد.

وی ادامه داد: در هر حال جریان انتخابات با هر رویکرد، شعار و تخریبی پایان یافت و آنچه که باید موردتوجه قرار گیرد، خدمت به مردم است؛ لذا اعضای شورا باید رابطه تنگاتنگی با دادگستری و دادسراها داشته باشند تا بتوانند از اموال عمومی مردم دفاع کنند؛ چراکه همه امانت‌دار نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم.

 

*منتخبان انتخابات شوراها باید به موضوع امر به‌ معروف و نهی از منکر توجه ویژه‌ای داشته باشند

مهدی شیرازی، فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دماوند نیز در این همایش ضمن ابراز تأسف از حادثه تروریستی شهر تهران گفت: متأسفانه در دوازدهمین روز از ماه مبارک رمضان، شاهد شهادت ۱۲ تن از شهدای کشورمان بودیم که از جان خود گذشتند تا مرز حق و باطل نمایان شود.

وی افزود: بنا بر فرمایشات مقام معظم رهبری، تفاوت میان شهید و جلاد مشخص است و امروز شاهد تحقق این موضوع بودیم»؛ لذا کسانی که زمینه‌ساز وقوع این حادثه بودند باید پاسخگو باشند.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، عناصر داعش تمام همت خود را برای انجام جنایات در جمهوری اسلامی ایران گماردند که به‌هیچ‌عنوان در این زمینه توفیق نیافتند؛ اما حال باید دید که چرا این افراد امروز جسور شدند.

شیرازی با توجه به حضور منتخبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای در شهرستان دماوند گفت: موضوع قابل‌توجه، در نظر گرفتن موضوع امر به‌ معروف و نهی از منکر است؛ چراکه مثل این فرضیه نسبت به سایر فرایض، مانند قطره به دریاست.

وی تصریح کرد: یکی از مبانی تشکیل حکومت اسلامی، امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ لذا باید باهم عهد ببندیم که در جهت تحقق این مهم گام برداریم؛ چراکه در آیات قران نیز به این امر به‌صورت مؤکد اشاره‌شده است.

فرمانده سپاه پاسداران شهرستان دماوند ادامه داد: داشتن شهری آباد و دارای امکانات بسیار پسندیده است؛ اما باید به فکر آباد کردن آخرت خود نیز باشیم؛ بنابراین تمام تلاش خود را در این راستا به‌کارگیرید.

شیرازی با اشاره به نامگذاری سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال از سوی مقام معظم رهبری گفت: بنا بر فرمایشات رهبر معظم انقلاب، هر کس که می‌خواهد با امریکا مقابله کند، باید به مردم خدمت کند؛ لذا با شناسایی فرصت‌ها و اولویت‌بندی آن‌ها، باید در جهت توسعه اقتصاد و فرهنگ اقدام نمود.

وی ادامه داد: روحیه انقلابی، ضامن پیشرفت جامعه است؛ بنابراین باید تلاش خود را در راستای حفظ دلبستگی مردم به‌نظام جمهوری اسلامی انجام دهیم.

گفتنی است، در پایان این همایش، لوح تقدیری به منتخبین شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند از سوی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی اهدا و  تقدیم شد.

 

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد