تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 خرداد 1396 - 5:09
کد خبر : 7322

رمضان و اقبال به قرآن در جمهوری بنین

رمضان و اقبال به قرآن در جمهوری بنین

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «القلم الحر»، جمهوری بنین در غرب آفریقا واقع شده و پایتخت آن «پورتو نووو» است، این کشور ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد. مردم جمهوری بنین به صورت ویژه از

پنج‌شنبه//رمضان و اقبال به قرآن در جمهوری بنین
به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «القلم الحر»، جمهوری بنین در غرب آفریقا واقع شده و پایتخت آن «پورتو نووو» است، این کشور ۸ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.
مردم جمهوری بنین به صورت ویژه از ماه رمضان استقبال می‌کنند و این ماه در واقع جشنواره‌ای بزرگ با آیین‌ها و مراسم‌های مختلف در خیابان‌ها، مساجد و منازل است و در رمضان در هر جایی فضایی از محبت، تسامح، روی‌آوردن به عبادت و انجام هر کاری برای کسب ثواب و پاداش دمیده می‌شود.
قبل از رمضان بیشتر مردم برای رویت هلال از منزل خارج می‌شوند و دیدگاه‌های متفاوتی درباره استهلال رمضان ارائه می‌شود و در نهایت با اثبات هلال، خبر آن به مسلمانان اعلام می‌شود و موج شادی همه جا را فرا می‌گیرد.
مسلمانان بنین در رمضان با تضرع در پیشگاه خدا از درگاه ربوبیت برای قبولی طاعات و عبادت‌هایشان دعا می‌کنند.
رمضان جایگاه مهمی در بین شهروندان بنین دارد و آنان ساعت‌های زیادی را برای عبادت و اعتکاف در مساجد صرف می‌کنند و بیشتر خانواده‌ها از پذیرش مهمان معذورند و دعوت به میهمانی و دیدار با دوستان و همسایگان را نمی‌پذیرند و معتقدند زمان را جز برای قرآن نباید اختصاص داد.
بیشترین چیزی که در بین اهالی بنین در رمضان جلب توجه می‌کند، توجه بسیار زیاد به مساجد است؛ به نحوی که وسایل مساجد تعویض و این اماکن عبادی نقاشی می‌شود، مؤسسات خیریه نیز کمی قبل از رمضان مساجد را با قرآن‌های نو زینت می‌دهند.
برخی مردم نیز میزبان قاریان و علمای دین از دیگر کشورها مانند نیجریه می‌شوند تا در کنار آنان نماز اقامه کرده و در محله‌هایی که مسجد ندارند، جلسات ذکر و تفسیر برگزار کنند.
بزرگ و کوچک، پیر و جوان و زن و مرد در این ایام در اماکن مفروش و آماده‌شده برای نماز حضور یافته و در مجالس علمی با نام «تفسیر» که پس از اقامه نماز ظهر(ما بین نماز ظهر و عصر) برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند. پس از نماز عصر هم برای آماده‌کردن افطار به خانه‌هایشان می‌روند.
مردم بنین ماه رمضان را برای طلب بخشش و استغفار غنیمت می‌شمارند، به همین دلیل فضای دوستی و تسامح بین آنان حاکم شده و ثروتمندان خوراک و پوشاک به نیازمندان هدیه می‌دهند و افراد توانمند پارچه‌هایی به میزان زیاد خریده و در بین فقرا توزیع می‌کنند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد