تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1398 - 13:35
کد خبر : 72488

مردم را از مطالبه‌گری محروم نکنیم/ امر به معروف حلال مشکلات جامعه است

مردم را از مطالبه‌گری محروم نکنیم/ امر به معروف حلال مشکلات جامعه است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی بعدازظهر امروز در نشست با اعضای شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر ادارات استان بوشهر، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که امروز در جامعه وجود دارد این است که مردم بتوانند مسؤولان دستگاه‌های اجرایی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بوشهر، حجت‌الاسلام روح‌الله میرزایی بعدازظهر امروز در نشست با اعضای شوراهای امربه‌معروف و نهی از منکر ادارات استان بوشهر، اظهار داشت: مهم‌ترین موضوعی که امروز در جامعه وجود دارد این است که مردم بتوانند مسؤولان دستگاه‌های اجرایی را امربه‌معروف و نهی از منکر کنند.

قائم‌مقام ستاد اجرایی امربه‌معروف و نهی از منکر تصریح کرد: اسلام با سلاح امربه‌معروف و نهی از منکر نظارت عمومی در جامعه را مورد تأکید قرار داده است و مردم‌ دوست دارند و حقشان است که از مسؤولان مطالبه کنند اما نمی‌توانند.

وی با تأکید بر ارائه آموزش به مردم در زمینه نحوه مطالبه از مسؤولان، بیان کرد: نباید مردم را از حقشان در زمینه مطالبه از مسؤولان کنار بگذاریم که شما این حق را ندارید.

میرزایی بیان کرد: ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر این مهم را در دستور کار قرار داده است و رویکرد اصلی این است که مردم بتوانند مسؤولان جامعه را راهنمایی و امربه‌معروف و نهی از منکر کنند و بر عملکرد آن‌ها نظارت داشته باشند.

وی بابیان اینکه مردم باید مسؤولان را امربه‌معروف و نهی از منکر کنند، اظهار کرد: بسیاری از مشکلات جامعه با فریضه الهی امربه‌معروف و نهی از منکر برطرف می‌شود.

میرزایی اضافه کرد: اگر در جامعه شاهد اتفاقات بسیاری در عرصه‌های آسیب‌های اجتماعی هستیم به معنای این است که هنوز نتوانسته‌ایم جایگاه امربه‌معروف و نهی از منکر به جایگاه والای خودش در جامعه تبیین کنیم.

وی بابیان اینکه این فریضه الهی به معنای حقیقی خودش در جامعه بین مردم درست تعریف‌نشده است، تصریح کرد: اگر امربه‌معروف و نهی از منکر به‌درستی در جامعه تبیین شود، بسیاری از مشکلات برطرف می‌شود.

قائم‌مقام ستاد اجرایی امربه‌معروف و نهی از منکر با تأکید بر مهیا شدن زمینه مشارکت همگانی در تحقق این دو فریضه واجب، گفت: با اجرایی شدن امربه‌معروف و نهی از منکر با مشارکت همگانی نوترین، بهترین، کارآمدترین و کارسازترین نوع تعامل اجتماعی می‌شود.

میرزایی بابیان اینکه مردم باید بر مسؤولان نظارت کنند، افزود: باید به مردم اجازه داده شود ضمن نظارت بر عملکرد مسؤولان به آنان در مورد گوناگون در راستای تحقق امربه‌معروف و نهی از منکر تذکر بدهند.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد