تاریخ انتشار : یکشنبه 13 بهمن 1398 - 13:27
کد خبر : 72415

آمران نباید قانون را منکر بدانند

آمران نباید قانون را منکر بدانند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در همایش مسئولان و معاونت‌‎های امربه‌معروف معرف و نهی از منکر استان فارس اظهار داشت: آموزش‌ها‌ی فراگیر مهم‌ترین ارکان و رویکرد اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است. وی با اشاره به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در همایش مسئولان و معاونت‌‎های امربه‌معروف معرف و نهی از منکر استان فارس اظهار داشت: آموزش‌ها‌ی فراگیر مهم‌ترین ارکان و رویکرد اعضای ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه علم در کنار فریضه امربه‌معروف و نهی از منکر مجلس را مجبور به تغییر قوانین می‌کند، افزود: امربه‌معروف ونهی از منکر دارای برنامه‌ریزی مدون و منسجمی ندارد و دلایل آن تازه‌کار بودن این تشکیلات است به همین منظور برای رفع این مشکل باید تدابیر مدرن و قانونی را راهنمای خود قرار دهند.

امام جمعه شیرازخاطرنشان کرد: بعضی از اشخاص نگاه و خواسته‌هایشان به غرب است و در این راستا هرگز مایل نیستند که قوانین اسلامی را در جامعه اسلامی ساری و جاری کنند.

وی با تأکید بر اینکه برای احقاق نظام مردم ‌سالاری دینی و انتقاد از دولت توجه به قوانین امربه‌معروف و نهی از منکرلازم است، گفت: قانون امربه‌معروف درگذشته اجرا نمی‌گردید چراکه عده‌ای دل به قوانین غربی بسته بودند.

امام‌جمعه شیراز تصریح کرد: اطلاع‌رسانی در قالب اجرای فریضه امربه‌معروف در جامعه بسیار حائز اهمیت است و می‌تواند خلأهای اصلی در انتقال این فرهنگ که یکی از خواسته به‌حق جامعه است را از بین ببرد.

آیت‌الله دژکام بیان داشت: اجرای قانون امربه‌معروف بسترساز تمدن اسلامی است و در این راستا جهان‌شمول بودن این فریضه زمینه را برای رسیدن به این هدف هموار می‌کند.

 وی اضافه کرد: لازمه تشکیل دولت، تمدن و فرهنگ اسلامی وجود امامان جمعه در جامعه است و امام نقش هدایت‌گر و تعیین سیاست‌ها را بر عهده دارد.

امام‌جمعه شیراز ابراز داشت: در فرهنگ امربه‌معروف هر فردی دارای مسؤولیتی ویژه است و این مسئولیت‌ها باید مدون و مشخص باشد تا بدانند با چه اهدافی امربه‌معروف را دنبال کنند.

 وی افزود: جرت امرونهی کردن که یکی از شاخصه‌های اعتقادی این فرهنگ است که در جامعه مقبول مانده و باید تدابیری اندیشه شود تا با رعایت قوانین گسترش یابد.

 

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد