تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398 - 7:35
کد خبر : 72132

کهگیلویه و بویراحمد| زوج‌های جوانی که در حسرت تامین جهیزیه مانده‌اند

کهگیلویه و بویراحمد| زوج‌های جوانی که در حسرت تامین جهیزیه مانده‌اند

– اخبار استانها – به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بدون شک یکی از دلایل کاهش ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد فقر و نداری برای تامین جهیزیه و مسکن و همچنین تا حدودی اشتغال بوده تا جایی که شاهد کاهش ۷

– اخبار استانها –

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری تسنیم از یاسوج، بدون شک یکی از دلایل کاهش ازدواج در استان کهگیلویه و بویراحمد فقر و نداری برای تامین جهیزیه و مسکن و همچنین تا حدودی اشتغال بوده تا جایی که شاهد کاهش ۷ درصدی این امر مقدس هستیم.

در ۹ ماهه امسال ۴ هزار و ۹۵۶ مورد ازدواج در این استان ثبت شده که از این تعداد ۴ هزار و ۱۰۳ مورد شهری و ۸۵۳ ازدواج دیگر نیز روستایی بوده در ۹ ماهه اول سال ۹۷ در مجموع ۵ هزار و ۳۱۵ ازدواج در این استان ثبت شد که این آمار بیانگر کاهش ۷ درصدی ثبت ازدواج است.

کم نیستند جوانانی که به دلیل فقر و نداری برای تامین جهیزیه بعد از سال‌ها از مراسم عقد هنوز راهی خانه بخت نشده‌اند که بدون شک برای رفع این مشکل نیازمند ورود خیرین و سازمان‌ها و تشکل‌های مردم نهاد خیریه و نیکوکار هستیم.

سن ازدواج درکشور روندکاهشی دارد۳۰ دی ماه؛ آخرین فرصت برای نام‌نویسی در بزرگ‌ترین جشن ازدواج کشور‌“ثبت طلاق” در دفترخانه‌های ازدواج و طلاق محدود می‌شود/ ثبت ۴۰۰۰ طلاق در یک دفترخانه با تبانی!

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) کهگیلویه و بویراحمد گفت: یک میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان کمک‌های موردی بلاعوض در ۹ ماهه امسال به مددجویان این نهاد پرداخت شد.

قباد مبشری با بیان اینکه این نهاد با هدف رفع نیازها و مشکلات مددجویان کمک‌های موردی بلاعوض پرداخت می‌کند، افزود: در همین خصوص در ۹ ماهه امسال یک میلیارد و ۱۵۶ میلیون تومان کمک‌های موردی به مددجویان نیازمند پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۹۸ نفر از کمک‌های موردی کمیته امداد در سال جاری بهره‌مند شده‌اند، بیان کرد: این کمک‌ها بسته به نیاز خانواده‌های مددجو در زمینه‌های مختلف ازجمله درمان، جهیزیه، تحصیل و معیشت مددجویان به آن‌ها پرداخت می‌شود.

مبشری همچنین به اهداء اقلام و لوازم ضروری به خانواده‌های مددجویان اشاره و تصریح کرد: با توجه به نیازهای مددجویان به‌خصوص در مناطق محروم‌تر استان، ۴۲۹۷ قلم لوازم ضروری زندگی تهیه و بین مددجویان توزیع‌شده است.

وی بابیان اینکه اعتبار هزینه شده در زمینه اهداء لوازم ضروری به مددجویان بیش از یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون تومان در سال جاری است، گفت: این اقلام شامل بخاری گازی، آبگرمکن، یخچال، اجاق‌گاز، فرش و سایر موارد بوده است.

رئیس کمیته امداد منطقه دو یاسوج نیز گفت: در ۹ ماهه امسال سه میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان کمک‌های مردمی در قالب طرح‌های مختلف در این اداره جمع آوری شده است.

حشمت الله عباسی با اشاره به توسعه و جلب مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از برنامه‌های این نهاد، گفت: بی تردید رسیدگی به امور محرومان و نیازمندان و کاستن از گرفتاری‌ها و مشکلات آنان تنها با همیاری و همدلی مردم نیک‌اندیش کشورمان محقق می‌شود.

وی تصریح کرد: مردم خیر و نیک اندیش استان در ۹ ماهه امسال سه میلیارد و ۱۱۸ میلیون تومان در قالب طرح‌ها و برنامه‌های مختلفی از جمله زکات، صدقات، مراکز نیکوکاری و سایر موارد به نیازمندان این اداره کمک کرده‌اند.

عباسی با بیان اینکه ۴۶۸ میلیون تومان از کمک‌های جمع آوری شده صدقات است، گفت: در همین زمینه مردم نیکوکار استان، ۷۲۲ میلیون تومان زکات خود را به نیازمندان کمیته امداد اهداء کرده‌اند.

وی میزان مبلغ جمع آوری شده از مراکز نیکوکاری را ۴۲۷ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: ۷۱۴ میلیون تومان نیز از طریق طرح اکرام ایتام و محسنین جمع آوری شده و مابقی کمک‌های مردمی نیز از محل جشن‌ها و برنامه‌های مشارکتی دیگر این نهاد جمع آوری شده است.

عباسی بیان کرد: کمک‌های جمع‌آوری‌شده از مردم نیکوکار، در اسرع وقت و در سرفصل‌های تعیین‌شده ازجمله تأمین جهیزیه، مسکن، کمک‌معیشت، درمان و  برنامه‌های فرهنگی به نیازمندان تحت حمایت این نهاد هزینه می‌شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد