تاریخ انتشار : چهارشنبه 11 دی 1398 - 12:58
کد خبر : 70777

برخی مدیران در مبارزه با فساد و تخلفات اداری کوتاهی می‌کنند

برخی مدیران در مبارزه با فساد و تخلفات اداری کوتاهی می‌کنند

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رودسر، سیف‌الله مسرور عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان رودسر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان بازرسی، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است. وی با تأکید بر لزوم حرکت

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رودسر، سیف‌الله مسرور عصر امروز در نشست شورای اداری شهرستان رودسر در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان بازرسی، نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی است.

وی با تأکید بر لزوم حرکت برمدار قانون و حفظ امانت‌داری از سوی مدیران دستگاه‌ها و جلب اعتماد عمومی افزود: از گوشه و کنار دیده و شنیده‌شده که بعضی از افراد در موقعیت‌های اداری خوب عمل‌نکرده و امانت‌داری نمی‌کنند و این امر به اعتبار انقلاب اسلامی لطمه و ضربه وارد می‌کند.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با اشاره به اینکه بدعمل کردن مدیران موجب بدبینی مردم نسبت به‌نظام خواهد شد، گفت: یکی از عواملی که موجب می‌شود پشتوانه و حمایت‌های مردمی از حاکمیت‌ها سلب شود فسادها به‌ویژه تخلفات و فسادهای اداری است.

وی نقض قوانین و مقررات اداری را فساد خواند و تصریح کرد: فساد اداری بحث خیلی پیچیده‌ای نبوده که ذاتی باشد بلکه یک امر عارضی است که این انحراف از ارزش‌ها تدریجی حاصل می‌شود و قابل جلوگیری، اصلاح و برخورد است.

مسرور قبح زدایی از فساد را در گسترش و تحکیم آن تأثیرگذار دانست و گفت: اگر مدیران دستگاه‌های اجرایی در نظارت درون‌سازمانی خود اهمال و مسامحه کنند این سهل‌انگاری در برخورد با فساد به تعمیق و فساد شویی آن کمک کرده است.

مدیرکل سازمان بازرسی گیلان با بیان اینکه برخورد با فساد از گسترش و همه‌گیر شدن آن جلوگیری می‌کند، افزود: فساد در دستگاه‌های اجرایی بیشتر فردی است و باید مراقب فسادهای جزئی و خرد باشیم تا براثر چشم‌پوشی بی‌دلیل و سهل‌انگاری در برخورد، به فسادهای بزرگ و کلان تبدیل نشوند.

وی نخستین عارضه ارتکاب جرم را پیامد فردی و ترد شدن از اجتماع خواند و بیان کرد: خدشه‌دار شدن امنیت شغلی فرد و افزایش هزینه‌های اقتصادی از دیگر پیامدهای ارتکاب جرم است.

مسرور با گلایه‌مندی از بعضی مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان که در مبارزه با فساد و تخلفات اداری کوتاهی می‌کنند، افزود: سازمان بازرسی پشت تمام مدیران شجاعی که قانون را اجرای می‌کنند ایستاده و به‌شدت با رابطه بازی، رانت‌خواری و گردن‌کلفت‌هایی که مقابل قانون می‌ایستند برخورد می‌کند.

برای اجرای قانون باکسی تعارف نداریم
فرماندار رودسر نیز در این نشست با تأکید بر حفظ حق‌وحقوق و منافع مردم این شهرستان اظهار کرد: در خصوص اجرای بعضی پروژه‌های نیمه‌تمام این شهرستان کوتاهی‌هایی شده که انتظار داریم با ورود و نظارت بازرسی مشکلات مرتفع شود.

حسین اسماعیل‌پور با اشاره به برخی تخلفات در حوزه منابع طبیعی، محیط زیستی، راه و آب در این رودسر افزود: مدیریت شهرستان رودسر آمادگی هرگونه همکاری با سازمان بازرسی برای حل مشکلات شهرستان و تأمین منافع مردم را دارد و در اجرای قانون باکسی تعارف ندارد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد