تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1396 - 10:20
کد خبر : 7038

شرکت در نمازجمعه یعنی اعلام حمایت از ارزش های اسلامی

شرکت در نمازجمعه یعنی اعلام حمایت از ارزش های اسلامی

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضا تقوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه آیت الله مجتهد شبستری تلاش های زیادی برای توسعه فکر اسلامی آذربایجان کردند و از تلاش های ایشان تشکر می

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، حجت الاسلام سیدرضا تقوی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تبریز با بیان اینکه آیت الله مجتهد شبستری تلاش های زیادی برای توسعه فکر اسلامی آذربایجان کردند و از تلاش های ایشان تشکر می کنیم، افزود: انتصاب حجت الاسلام آل هاشم را به نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان‌ شرقی ارج می نهیم.

وی با بیان اینکه حضور در نماز جمعه انتظار ظهور و اعلام آمادگی برای انقلاب حضرت مهدی (عج) است، گفت: جایگاه نماز جمعه و امامت جمعه مربوط به امام معصوم است و در زمان غیبت فقیهی که بصیرت داشته و مسؤول اداره امور جامعه است.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور تاکید کرد: باید این مسؤولیت را به سرانجام رسانده و اقامه نماز کرد.

وی با اشاره به اینکه با شرکت در نماز جمعه به دشمن می‌گوییم که حضور همه‌جانبه در صحنه‌های انقلاب خواهیم داشت، ادامه داد: با شرکت در نماز هم به دشمن جواب کوبنده می ‌دهیم و هم دوستان را تشویق می ‌کنیم.

رسالت امام جمعه تفسیر مسائل مختلف اسلام است

حجت الاسلام تقوی با اشاره به اینکه شرکت در نماز جمعه حاوی پیام‌ های متفاوت است، ابراز داشت: رسالت امام جمعه تفسیر مسائل اسلامی است و مردم باید دین و ایمانشان را با سخنان امام جمعه تقویت کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم اگر با معارف اسلام ناب آگاه شوند جذب می شوند، افزود: از نمازهای جمعه باید در جهت مقابله با هجمه های فرهنگی دشمنان فرهنگ سازی کرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه ترویج شعائر از وظایف امام جمعه است، ادامه داد: شرکت در نماز جمعه به معنی پذیرش سیاست‌ های نظام و تمام محتوای احکامی آن است.

وی با بیان اینکه مشکلات جامعه را باید با کلید تقوا حل کرد، گفت: حضور مردم در صحنه بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد و به دشمن می‌ گوید ما حاضریم و نیازی به تو نیست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد