تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 دی 1398 - 6:14
کد خبر : 70363

۱۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی الگویی برای کشور است

۱۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در خراسان رضوی الگویی برای کشور است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در جلسه شورای اداری استان که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: لازمه تداوم اعتماد، مقوله

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام و المسلمین حسن درویشیان در جلسه شورای اداری استان که در محل سالن اجتماعات شهید باهنر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: لازمه تداوم اعتماد، مقوله نظارت است؛ نظارت برای کمک به دستگاه‌های اجرایی و مدیران در انجام مسئولیت‌ها و ماموریت‌های قانونی آن‌هاست.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به اینکه همه مدیران و دستگاه‌های اجرایی باید به وظیفه نظارتی خود توجه کنند، افزود: مقوله نظارت کمک می‌کند تا دستگاه‌ها و مدیران در مسیر صحیح خود حرکت کنند و وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

وی تصریح کرد: معتقد هستیم نظارت و بازرسی به معنای توقف نیست بلکه کمک به تسریع در انجام ماموریت‌هاست.

حجت‌الاسلام درویشیان با اشاره به دخیل بودن مقوله ترک فعل‌ها در بروز جریاناتی نظیر سیل و آلودگی هوا در کشور، خاطرنشان کرد: دستگاه‌های اجرایی مختلف وظایفی در این حوزه‌ها داشتند که انجام ندادند، لذا سازمان بازرسی ضمن ورود به موضوع، بررسی‌هایی انجام داد و موارد متعددی را به عنوان تخلف معرفی کرد.

وی ادامه داد: علی‌رغم تاکیدات مقام معظم رهبری در حوزه اصلاح نظام اداری همچنان شاهد مشکلات ساختاری در نظام اداری هستیم و همین‌ها گاهی باعث بروز تخلف، فساد و ناکارآمدی در برخی از دستگاه‌ها شده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تاکید کرد: شناسایی و پیگیری اصلاح بسترها و گلوگاه‌های فساد از دستورکارهای سازمان بازرسی کل است.

حجت‌الاسلام درویشیان با اشاره به اینکه فساد صرفاً محدود به مباحث مالی و اقتصادی نیست، افزود: مسائل اداری که زمینه نارضایتی مردم را فراهم می‌کند یک نوع فساد است، گاهی فساد‌های غیرمالی تاثیرش در ناامید کردن مردم بیشتر از فساد‌های مالی و اقتصادی است.

وی اظهار کرد: به دنبال تقویت نظارت‌های درون دستگاهی هستیم و این مهم را از مدیران مطالبه خواهیم کرد که وظیفه خود را به‌درستی انجام دهند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری سالم را از رویکرد‌های دیگر این سازمان برشمرد و گفت: در خراسان رضوی به برکت حضور آقای رزم حسینی و همت همه همکاران بیش از ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته و این یک الگو برای کشور است و معتقد هستم پتانسیل استان بیش از این رقم است.

حجت‌الاسلام درویشیان تاکید کرد: حتما باید کمک و تلاش کرد که امنیت اقتصادی به طور کامل برقرار شود و سرمایه گذار احساس امنیت کند، در این راستا از مدیرانی که در جهت تولید و سرمایه‌گذاری سالم قدم بردارند حمایت می‌کنیم.

خراسان‌رضوی می‌تواند پایلوت هر اقدامی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی شود

علیرضا رزم‌حسینی در این جلسه، اظهار کرد: در یک سال گذشته چند سیاست راهبردی برای استان در دستور کار قرار داده‌ایم و باورمان بر این است که اگر در حوزه اقتصادی، معیشت مردم و ایجاد شغل‌های‌ جدید و سرمایه‌گذاری در استان فعالیت کنیم، آسیب‌های اجتماعی و‌ پرونده‌های قضایی کاهش پیدا‌ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه این سیاست‌ها را بر اساس الگوی اقتصاد مقاومتی در استان با جدیت دنبال‌ می‌کنیم، افزود: تا پایان سال جاری یک گزارش از اقدامات صورت گرفته به مردم شریف خراسان رضوی ارائه خواهیم داد.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تاکنون ۱۴۲ معین اقتصاد مقاومتی مسئولیت توسعه و توانمندسازی روستاهای استان را به صورت داوطلبانه برعهده گرفته‌اند، همچنین نهاد اقتصاد مقاومتی استان را به عنوان یک دولت مردمی افتتاح کرده‌ایم که به واسطه آن معین‌های اقتصاد مقاومتی هماهنگ می‌شوند.

رزم‌حسینی با اشاره به اینکه ۱۲۸ هزار میلیارد تومان موافقت‌نامه سرمایه‌گذاری در چهارچوب طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی برای خراسان رضوی منعقد شده است، تصریح کرد: در حوزه آب هم با امضای تفاهم‌نامه در شهرستان چابهار، عملیات انتقال آب از دریای عمان به سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی قطعی شده است.

وی در خصوص ساماندهی کشف‌رود هم خاطرنشان کرد: در این محدوده یک بحران زیست محیطی رخ داده که با کمک همه نهادهای مرتبط به علاوه دستگاه محترم قضایی و شهرداری مشهد در صدد رفع مشکلات آن هستیم؛ بنابراین امیدواریم طی برنامه اعلام شده ظرف دو سال آینده بحث کشف‌رود تعیین تکلیف شود.

رزم‌حسینی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: سیاست ما در حوزه امنیتی استان در مواجهه با معترضانی که به حق ناراضی هستند، گفت‌وگو، تعامل و حل مشکل است، به علاوه اینکه سیاست مدارا در شورای تامین هم تصویب شده است.

وی یادآور شد: در قضایای اخیر هم مردم خردمند خراسان رضوی و مشهد مقدس همراهی خوبی داشتند، به‌گونه‌ای که با مدیریت نیروی انتظامی و اعضای شورای تامین استان شرایط کنترل شد.

استاندار خراسان رضوی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به اینکه  بخشی از بازار منطقه در اختیار این استان است، بیان کرد: خراسان رضوی ظرفیت و پتانسیل پنج میلیارد دلار صادرات به کشورهای منطقه را دارد.

رزم‌حسینی با تاکید بر اینکه ارکان حاکمیت در خراسان رضوی همدل هستند، اظهار کرد: همدلی خوبی بین همه مدیران در این استان وجود دارد و انشالله همین سیاست را دنبال خواهیم کرد.

وی به مقوله اهمیت بازرسی اشاره کرد و گفت: اینکه پروسه صدور یک مجوز ۶ ماه معطلی داشته باشد، فساد است؛ خراسان رضوی این آمادگی را دارد که پایلوت هر اقدامی در راستای مبارزه با فساد اقتصادی، اعتمادسازی برای مردم، سلامت اداری و ارتقای فضای کسب و کار باشد.

در پایان جلسه شورای اداری استان، با ابلاغ حکم صادره از سوی رئیس سازمان بازرسی کل کشور، حجت الاسلام فتوحی به عنوان بازرس کل خراسان رضوی و مدیر منطقه ۲ معارفه شد.

استاندار خراسان رضوی در این جلسه با اهدای لوح یادبود، از تلاش ها و اقدامات ثمربخش حجت الاسلام درویشیان در دوران تصدی ریاست کل بازرسی خراسان رضوی قدردانی کرد.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد