تاریخ انتشار : جمعه 12 خرداد 1396 - 10:12
کد خبر : 7036

امام(ره) حقیقت اسلام را به دنیا ارائه کرد/ تبیین چند نکته در اهمیت شب قدر

امام(ره) حقیقت اسلام را به دنیا ارائه کرد/ تبیین چند نکته در اهمیت شب قدر

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ایام پیش رو ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است، گفت: امام (ره) اسلام را به دنیا ارائه کرد؛ اسلامی که مرده بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) آیت‌الله محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه ایام پیش رو ایام سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) است، گفت: امام (ره) اسلام را به دنیا ارائه کرد؛ اسلامی که مرده بود و جز اسمی از آن نمانده بود. البته امام گوشه‌ای از حقیقت اسلام را ارائه کرد و همه حقیقت اسلام را امام زمان(عج) نشان خواهد داد. دنیای استکبار نیز از همین حقیقت وحشت دارد.
وی ادامه داد: امام(ره) اسلام را از حوزه‌های علمیه، کتابخانه‌ها و مجالس دینی خارج کرد و امروز در خیابان‌ها، بازارها، رادیو و تلویزیون و رسانه‌ها اسلام مطرح می‌شود. به عبارتی امام(ره) پرچم اسلام را در دنیا به اهتزاز درآورد.
امامی کاشانی با اشاره به برگزاری انتخابات گفت: مردم حماسه آفریدند و چشمان دنیا را خیره کردند. مردم به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند و به دنبال همان فکر و خواست امام(ره) حرکت کردند و این جای تشکر و قدردانی زیاد دارد.
خطیب جمعه تهران با اشاره به شرایط امروز جهان گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار قاریان قرآن نکته جالبی فرمودند که قرآن پاسخ تمام مشکلات بشر را داده اما این بشر است که این پاسخ‌ها را نگرفته یا پاسخ انحرافی گرفته است.
وی افزود: قران کریم در سوره انبیا آیه ۹۲ و ۹۳ می‌فرماید: «إِنَّ هَذِهِ أُمَّتُکُمْ أُمَّهً وَاحِدَهً وَأَنَا رَبُّکُمْ فَاعْبُدُونِ» و «وَتَقَطَّعُوا أَمْرَهُمْ بَیْنَهُمْ کُلٌّ إِلَیْنَا رَاجِعُونَ»؛این «امتکم امه واحده» به تمام پیروان ادیان  الهی اشاره دارد نه فقط مسلمانان. خدا در این آیه همه را یکی می‌داند و همه را دعوت به توجه به خدا می‌کند.
امامی کاشانی عنوان کرد: قرآن به دنیا می‌گوید که راه زندگی چیست. راه زندگی این است که ایمان به خدا داشته باشیم و راه از خدا بگیریم اما آیه ۹۳ با بیان اینکه ملت‌ها تکه تکه و متفرق شدند نشان می‌دهد دعوت قرآن از سوی امت‌ها پاسخ داده نشد و یا پاسخ غلط داده شد. در حالی که پاسخ درست این بود که دست از تفرقه برداریم.
وی اظهار کرد: اینکه دولت آمریکا جنایت می‌کند که همه ملت امریکا نیستند و اینکه صهیونیست‌ها جنایت می‌کنند که همه یهودیان اینگونه نیستند. اینها بخشی از جمعیت میلیاردی جهان است که قرآن آنها را دعوت کرده و می‌گوید بیایید همه با هم باشید. چرا ظلم و جنایت می‌کنید. این یأس جامعه بشری و ناامیدی نسل جوان همه به خاطر یک کلمه است؛ بریدن از خدا و توجه به دنیا.
امامی کاشانی با بان اینکه ملت‌های مسلمان علاوه بر اشتراک با سایر ادیان الهی در «فاعبدون» در نبوت و پیامبر(ص) نیز مشترک هستند، گفت: ملت‌های مسلمان چه می‌کنند. ملت‌ها باید قیام کنند و در برابر ظلم بایستند. این چه وضعیتی است که ترامپ به خاورمیانه بیاید و از ریاض که برمی‌گردد بگوید که ما صدها میلیارد دلار از خاورمیانه به آمریکا برگرداندیم.
وی اضافه کرد: این مگر مال تو و آمریکا بود؟ مال ملت را دزدیدید. این مال که برای حاکم سعودی نیست زیرا نوکر توست. بعد هم می‌گوید می‌خواهم با این پول شغل ایجاد کنم آن هم از مال ملت مسلمان. دولت‌ها و ملت‌های اسلامی به هوش باشند. آیا با شخص ترامپ و حاکم سعودی می‌شود کنار آمد و هماهنگ شد. اینها که با بی‌شرمی با صهیونیست‌ها یکی شده‌اند.
امامی کاشانی با اشاره به اوضاع یمن، عراق، سوریه، بحرین، فلسطین، افغانستان و … گفت: این آتشی است که امریکا روشن کرده و هیزمش را حاکم سعودی می‌دهد. ملت‌های مسلمان باید بیدار شوند. قرآن می‌فرماید که «خدا قرار نداده که کافر بر مسلمان غلبه و نفوذ پیدا کند» یه دولت‌های اسلامی می‌گویم مگر این را قرآن نگفته است.
خطیب جمعه تهران ابراز کرد: کسی که مدعی مدیریت حرمین شریفین است به قرآن عمل نمی‌کند و حتی به خدا هم معتقد نیست که اگر بود وضعیت یمن این چنین نبود و به تروریسم کمک نمی‌کرد.
بنابراین گزارش خطیب جمعه تهران در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به اهمیت شب‌های قدر گفت: شب نوزدهم شبی است که مقدرات خلق روی زمین مطرح می‌شود، شب بیست و یکم این مقدرات تعیین و در شب بیست و سوم‌ امضا می‌شود.
وی افزود: این سه شب برای این است که انسان به عبارت و استغفار بپردازد. در بیشتر روایات آمده است که در شب قدر شیطان به زنجیر کشیده شده است. این تعبیر به چه معناست؟ می‌توان چنین گفت که قدرت نفوذ شیطان در شب‌های قدر خیلی کم می‌شود و شاید به صفر می‌رسد و این به خاطر آن است که رحمت خدا در این شب گسترده است تا همه موفق به توبه، استغفار، دعا و گریه شوند.
امامی کاشانی ادامه داد: البته شیطان دعوت می‌کند اما نوعا از سوی انسان اجابت نمی‌شود. لذا شب قدر نوری دارد و انسان در دلش می‌خواهد که دعا و استغفار کند و لذا خوب می‌توان متوجه تفاوت این شب با شب‌های دیگر شد.
خطیب جمعه تهران با اشاره به اینکه در سوره قدر آمده که ملائکه و روح به زمین فرود می‌آیند، گفت: برخی روح را جبرئیل گفته، برخی دیگر ملکی بالاتر را اشاره کرده‌اند و برخی دیگر نیز مراد از روح را روح القدس را بیان کرده‌اند. ملائکه و روح به زمین می‌آیند که نظم زندگی بشر را تمشیت و تنظیم کنند و این اختصاص به مسلمان و غیر مسلمان دارد.
وی یادآور شد: اما ملائکه و روح نزد چه کسی این مسائل را مطرح می‌کنند در روایت آمده است که ملائکه نزد صاحب لیله القدر که همان امام و حجت خداست می‌روند که در این عصر امام زمان(عج) است. در روایت آمده است که «مردم همه در نماز و دعا هستند ولی صاحب لیله القدر (امام زمان) در شغل است». این شغل منظور همان تمشیت دادن امور و بررسی اوضاع دنیاست.
امامی کاشانی افزود: روح براساس برخی روایات به حجت خدا خبر می‌دهد و از اینجا می‌فهمیم که این روح با روح القدس که درون حجت خداست تفاوت دارد. لذا شب قدر شب مهمی است و شب توسل به وجود امام عصر اروحنا فداه است.  

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد