تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 5:55
کد خبر : 69987

از ورود سالانه ۲۰۰ هزار پرونده به دادگاه‌های قم تا ساماندهی کودکان کار

از ورود سالانه ۲۰۰ هزار پرونده به دادگاه‌های قم تا ساماندهی کودکان کار

فعال شدن ۱۵ واحد تولیدی راکد، تقویت ارتباط صنعت و مرکزهای پژوهشی، برخورد با عطاری‌های متخلف، ارائه پیشنهاد از سوی نیکوکاران،  لزوم مشارکت مردم درکاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، توسعه شیلات متناسب با شرایط اقلیمی، کمبود ایستگاه سنجش آلودگی، افزایش نرخ باسوادی، بحرانی نبودن وضعیت آنفلوانزا،نامطلوب بودن روند بارگیری محموله‌ها به خارج از قم، انتقاد از وضعیت

فعال شدن ۱۵ واحد تولیدی راکد، تقویت ارتباط صنعت و مرکزهای پژوهشی، برخورد با عطاری‌های متخلف، ارائه پیشنهاد از سوی نیکوکاران،  لزوم مشارکت مردم درکاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، توسعه شیلات متناسب با شرایط اقلیمی، کمبود ایستگاه سنجش آلودگی، افزایش نرخ باسوادی، بحرانی نبودن وضعیت آنفلوانزا،نامطلوب بودن روند بارگیری محموله‌ها به خارج از قم، انتقاد از وضعیت راکد برخی از واحدهای صنعتی،کاهش نرخ بیکاری، نظارت ضعیف برتاکسی‌ها، مرمت کاروانسراهای تاریخی به همت مردم،رونمایی از ۲۷۰ دستاورد علمی در نمایشگاه پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی، قم پیشگام کاهش تلفات جاده‌ای، انتشار اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی وتعریض محور ایستگاه قطار محمدیه از دیگر اخبار هفته گذشته قم می‌باشد.

فعال شدن ۱۵ واحد تولیدی راکد  

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان آبان ماه امسال ۱۲ واحد صنعتی و سه معدن راکد دراستان به چرخه فعالیت و تولید بازگشت.

محمود سیجانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: با به راه افتادن چرخه تولید دراین واحدها،‌ درمجموع برای ۲۸۰ تن فرصت شغلی ایجاد شد.

تقویت ارتباط صنعت و مرکزهای پژوهشی  

استاندار قم با تاکید بر ضرورت اتصال استعدادها و خلاقیت‌های علمی پژوهشی به بخش‌های صنعتی گفت: ارتباط صنایع و واحدهای تولیدی استان با مراکز علمی پژوهشی تقویت شود.

بهرام سرمست درآیین به صدا درآمدن زنگ پژوهش درهنرستان کار و دانش حضرت زهرا(س) قم افزود: یکی از معضل‌های جامعه ما وجود فاصله میان حوزه صنعت با پژوهش و فناوری است.

کاهش معضل اعتیاد  

فرماندار قم، بابیان اینکه قشرهای گوناگونی درجامعه درگیر معضل اعتیاد هستند، گفت: خوشبختانه اعتیاد درقم روند نزولی پیدا کرده‌است و باید این روند ادامه یابد.

مرتضی حیدری درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم افزود: انواع داروهای صنعتی درحال نابود کردن زندگی جوانان و به هم زدن امنیت و آرامش جامعه و خانواده است و هیچ فردی از اعتیاد و مواد مخدر مصونیت ندارد.

برخورد با عطاری‌های متخلف

فرمانده انتظامی شهرستان قم گفت: با ۱۶ واحد عطاری متخلف در سطح شهر به دلیل فروش مواد مخدر در قالب دارو، برخورد انتظامی صورت گرفت.

سرهنگ مراد حسین جعفریان هفته گذشته درجلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان قم افزود: دریک ‌ماه گذشته در قالب طرح شناسایی و برخورد با عطاری‌های غیرمجاز، ۲۵ واحد عطاری مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

تجهیز تاکسی‌ها به سیستم پرداخت الکترونیک  

رییس سازمان مدیریت و نظارت برتاکسیرانی شهرداری قم گفت: از دی‌ماه امسال مرحله نخست اجرای پرداخت کرایه الکترونیکی درسازمان تاکسیرانی شهرداری قم آغاز خواهد شد.

مرتضی عزتی درگفت و گو با خبرنگاران افزود: در این طرح، پرداخت کرایه تاکسی بر مبنای پیمایش توسط گوشی‌های تلفن همراه انجام می‌شود.

ارائه پیشنهاد از سوی نیکوکاران 

استاندارقم گفت: نیکوکاران دربخش‌های مختلف همچون خیرین سلامت، مسکن‌ساز و مدرسه‌ساز پشتیبان بوده و خوب درخشیده‌اند.

بهرام سرمست هفته گذشته درجلسه شورای مشارکت‌های مردمی استان قم، با تاکید بر برگزاری منظم جلسه‌های شورای مشارکت‌های مردمی افزود: خیران اعلام کنند که چه انتظاری از ما دارند و در این زمینه برنامه‌ها و پیشنهادهای خود را ارائه دهند.

ساخت پل‌های مکانیزه جدید  

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ترافیک شهرداری قم گفت: سال ۹۹، ۱۳ پل عابر پیاده و مکانیزه درمعابر شهر قم نصب و راه اندازی می‌شود.

علی نیک درگفت و گو با خبرنگاران افزود: مطالعات و جانمایی این ۱۳ پل جدید نهایی شده‌است، این پل ها به سیستم پله برقی و یا آسانسور مجهز خواهد بود.

ساماندهی کودکان کار 

معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون،‌ ۱۷۰ کودک کار در مرکز حمایتی آموزشی کودک و خانواده بهزیستی این استان پذیرش و از خدمات مرکز به‌صورت رایگان بهره‌مند شده‌اند.

مریم علیشیری هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا افزود: خدمات این مرکز شامل پیگیری‌های مددکاری، روانشناسی، آموزشی، حمایت‌های مالی، حمایت از ادامه تحصیل کودکان، برنامه‌های اوقات فراغت و اشتغال برای اعضای خانواده است.

علنی برگزار شدن دادگاه متهمان طرح رضوان

دادستان عمومی و انقلاب قم، با اشاره به وجود یک هزار و ۴۰۰ شاکی در طرح مجتمع مسکونی رضوان گفت: تحقیقات این پرونده تکمیل و دادگاه متهمان این طرح به‌صورت علنی و با حضور خبرنگاران در قم برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن غریب در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:  پرونده طرح رضوان ازنظر تحقیقات تکمیل‌شده و دلیل طولانی شدن روند رسیدگی به این پرونده، تلاش برای ردیابی وجوه پرداختی مردم، امکان شناسایی و توقیف اموال بیشتر از متخلفان است.

ورود سالانه ۲۰۰ هزار پرونده به دادگستری  

رییس‌کل دادگستری قم، با بیان اینکه سالانه ۲۰۰ هزار پرونده به دادگاه های استان وارد می‌شود،گفت: برنامه‌هایی برای کاهش ورودی پرونده‌ها انجام که این موضوع موجب شده‌ است تا درچند سال گذشته دراین زمینه افزایش نداشته باشیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین علی مظفری هفته گذشته درگفت و گو با خبرنگاران افزود: کل پرونده‌های ورودی به مراجع قضایی قم شامل پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف، دادگاه‌های حقوقی، خانواده، ‌کیفری، دادسرا، محاکم تجدید نظر و اجرای احکام است.

لزوم مشارکت مردم در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی   

معاون فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم؛ با تاکید بر ضرورت مشارکت مردم در کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی گفت: به‌منظور مشارکت مردم در برخورد با ناهنجاری‌ها اجتماعی سامانه «سجام» در دادگستری قم فعال‌شده‌است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید یزدی درگفت‌وگو با خبرنگاران افزود: سامانه «جامع اطلاعات مردمی»(سجام) به‌منظور بسترسازی برای مشارکت مردم در ارتقای سطح حجاب، عفاف و گسترش فرهنگ امربه‌معروف و نهی از منکر طراحی و اجراشده‌است.

کوتاه شدن فرآیند سرمایه‌گذاری  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت:‌ با فراهم شدن زمینه صدور مجوزهای بی‌نام در بخش سرمایه‌گذاری استان، فرآیند سرمایه‌گذاری در قم بسیار کوتاه شد.

مهرداد غضنفری امرایی هفته گذشته در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:‌ با تلاش‌های صورت گرفته، برای بخش قابل‌توجهی از فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قم، مجوزهای بی‌نام صادر شد تا سرمایه‌گذار از فرآیند طولانی امور اداری رها شود و به‌سرعت بتواند به فعالیت اقتصادی موردنظر خود بپردازد.

انتشار اوراق مشارکت برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی   

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: برای خرید و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی قم ۱۳۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت منتشر خواهد شد.

امیر یزدی هفته گذشته درگفت وگو با خبرنگاران افزود: این اوراق از ابتدای بهمن ماه امسال منتشر و به فروش خواهد رسید.

پرداخت تسهیلات رونق تولید   

رییس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید در استان پرداخت‌ شده‌است.

محمود سیجانی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: در سال رونق تولید،‌ جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان به‌صورت مستمر و هفتگی برگزارشده است و مسئولان استان به‌صورت میدانی از نزدیک با مسائل و مشکلات تولیدکنندگان آشنا شده‌اند و در خصوص راهکارهای رفع آن نظرات کارشناسی ارائه می‌شود.

دریافت سبد معیشتی توسط  ۶۸ درصد مردم   

مدیرکل تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی قم گفت:‌ حدود ۶۸ درصد مردم(یارانه بگیر) استان که شامل ۲۲۸ هزار و ۴۹۹ خانوار می‌شوند،‌ سبد معیشتی خود را دریافت کردند.

مصطفی کاویانی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: همچنین در قم ۳۳۵ هزار و ۸۲۳ خانوار که شامل ۷۲۷ هزار و ۵۳۳ تن می‌شود یارانه ماهیانه دریافت می‌کنند.

توسعه شیلات متناسب با شرایط اقلیمی  

رییس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: توسعه شیلات مناسب شرایط اقلیمی قم ازجمله تولید ماهی تیلاپیا تا سطح یک هزار تن در دستور کار این سازمان است.

عباس پورمیدانی در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود:‌ تلاش برای ایجاد هفت واحد تولید ماهی خاویاری از دیگر اقدام‌های این سازمان برای گسترش فعالیت‌های این بخش اقتصادی استان است.

مخالفت مدیریت شهری با دفن اموات در خارج از آرامستان‌ها  

رییس شورای اسلامی شهر قم، بااشاره به دفن یکی از اموات در مسجد طی روزهای گذشته گفت: به طور قطع مدیریت شهری با دفن اموات در خارج از آرامستان‌ها مخالف است.

عبدالله جلالی در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم افزود: باید دفن اموات درمساجد متوقف و در این زمینه فکر اساسی شود.

اصلاح بودجه شهرداری  

لایحه مجوز متمم و اصلاحیه ردیف‌های بودجه سال ۹۸ شهرداری، در جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم موردبررسی قرار گرفت و اعضای شورا با اصلاحیه بودجه این نهاد از حیث درآمد و هزینه‌ها به میزان ۲۳ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال موافقت کردند.

کمبود ایستگاه سنجش آلودگی   

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: شهر قم حداقل به ۱۰ ایستگاه سنجش آلودگی هوا نیاز دارد تا بتوانیم درست، دقیق و بهنگام میزان آلودگی هوا را سنجش و برای مردم و مسئولان اطلاع رسانی کنیم.

سید رضا موسوی مشکینی هفته گذشته درگفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به وضعیت ناسالم هوای شهر قم افزود: تعداد اندک ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی است که با آن دست به گریبان هستیم.

تعریض محور ایستگاه قطار محمدیه  

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: تعریض محور ایستگاه قطار محمدیه که از درخواست‌های مردمی است، پس از آزادسازی محدوده این محور توسط اداره کل راه‌آهن، از سوی راهداری آغاز می‌شود.

ابوالفضل جمالی درجمع خبرنگاران افزود: ایستگاه محمدیه محور اختصاصی اداره کل راه‌آهن است، ولی به دلیل تردد بالا، در طول سال از سوی راهداران لکه‌گیری می‌شود.

پیگیری  سهمیه بنزین معلمان مناطق روستایی 

فرماندارقم گفت: با توجه به افزایش قیمت بنزین و همچنین بالا رفتن هزینه آمد و شد معلمان به بخش‌ها و مناطق روستایی قم، موضوع اختصاص سهمیه بنزین به آنها پیگیری شود.

مرتضی حیدری هفته گذشته درجلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم افزود: باید این موضوع به کمیته سوخت و همچنین شوراهای آموزش و پرورش و اداری استان ارجاع داده شود تا تصمیم گیری در خصوص آن صورت گیرد.

افزایش نرخ با سوادی   

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش قم گفت: درحالی که نرخ باسوادی در قم در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ۴۷.۵ درصدی بوده این میزان هم اکنون به ۹۷.۵ درصد افزایش پیدا کرده‌است.

حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا قاسمی‌نیا درجلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان قم افزود: امسال چهلمین سالگرد تاسیس نهضت سوادآموزی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) است و طی این مدت ۴۰۰ هزار تَن از مردم قم در برنامه های نهضت سوادآموزی این استان شرکت کردند.

بحرانی نبودن وضعیت آنفلوانزا   

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم گفت: قم هیچ وضعیت بحرانی را درخصوص آنفلوانزا نداشته است و داروی مورد نیاز نیز در این استان وجود دارد و تامین ‌شده است و امیدوار هستیم که با پیشگیری توسط مردم از گسترش ابتلا به این بیماری جلوگیری کنیم.

محمدرضا قدیر در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی استان قم، با اشاره به شیوع آنفلوانزا در کشور افزود: از ابتدای آغاز موج این بیماری، در این استان تلاش کردیم تا در راستای کنترل و پیشگیری از این بیماری کوشیده و با ارائه آموزش‌های لازم، از گسترش بیماری جلوگیری کنیم.

رفتن به خانه بخت ۷۰۰ نوعروس   

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۷۰۰ کمک‌هزینه برای نوعروس‌های زیر پوشش این نهاد پرداخت شد و آنان به خانه بخت رفتند.

عباس جوشقانیان درگفت‌وگو با ایرنا افزود: هرسال کمیته امداد حدود یک هزار ازدواج را ساماندهی می‌کند که شامل خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و حمایتی به عروس و داماد است.

ساماندهی پایانه مسافربری میدان ۷۲ تن   

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری قم گفت:‌ ساماندهی پایانه مسافربری میدان ۷۲تن این شهر شروع شده و روند عملیات اجرایی آن درحال انجام است.

رضا پوریافر درگفت و گو با خبرنگاران افزود: درطرح ساماندهی پایانه مسافربری میدان ۷۲تن، واحدهای فروش سوهان ودیگر صنوف واقع دراین محل به مکان دیگر منتقل می‌شوند.

نامطلوب بودن روند بارگیری محموله‌ها به خارج از قم  

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم گفت: روند بارگیری محموله‌های تولید داخل به خارج از استان، هنوز به حد مطلوب نرسیده‌است و توسعه خطوط ریلی می‌تواند در این راستا نقش‌آفرین باشد.

مهرداد غضنفری امرایی درحاشیه آیین آغاز عملیات بازسازی خط آهن قم- ساقه در جمع خبرنگاران، بابیان اینکه روند خوبی در حمل بار به داخل استان وجود دارد، ‌افزود: واحدهای تولیدی و صنعتی مستقر در مناطق اقتصادی ازجمله منطقه سلفچگان باید از فرصت توسعه خطوط ریلی که به نفع آنهاست،‌ بیشترین بهره را ببرند.

اهدای اعضای بدن یک دختر جوان  

مسئول واحد پیوند اعضای دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با رضایت خانواده نوع‌دوست یک دختر ۲۰ ساله قمی، اعضای بدن این جوان به نیازمندان اهدا شد.

ولی‌الله صمدی در این زمینه افزود: این دختر جوان دانشجو که براثر حادثه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود، با اهدای عضو توانست به تعدادی از بیماران در فهرست انتظار پیوند زندگی دوباره ببخشد.

انتقاد از وضعیت راکد برخی از واحدهای صنعتی

استاندارقم با انتقاد از وضعیت راکد برخی از واحدهای صنعتی گفت: راکد ماندن سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در استان به‌هیچ‌عنوان برای مجموعه مدیریت قم پذیرفتنی نیست.

بهرام سرمست در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: برای احیا و بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید باید تعامل و همکاری لازم بین سرمایه‌گذاران و بانک‌های عامل در تعیین تکلیف بدهی‌ها و اجرای مصوبات گذشته این جلسات در دستور کار قرار بگیرد.

اولویت منطقه ویژه سلفچگان با استقرار صنایع کم‌آب‌بَر 

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان گفت: استقرار صنایع کم آب بر، اولویت این منطقه در سرمایه‌گذاری و جذب صنایع تولیدی و صنعتی است.

سید مهدی طباطبایی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: به دلیل کمبود آب و شرایط اقلیمی استان از ابتدا تلاش شده تا صنایع آب بر در منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان جذب و به مرحله سرمایه‌گذاری برسد.

کاهش نرخ بیکاری  

استاندار قم با اشاره به اثربخشی سیاست‌های اقتصادی استان گفت: در طول یک سال گذشته در کنار حفظ اشتغال موجود و افزایش ظرفیت‌های تولید، نرخ بیکاری درقم کاهش یافته‌است.

بهرام سرمست درجمع خبرنگاران افزود: برای فعال نگه داشتن واحدهای تولیدی تصمیمات و تسهیلات ویژه ای پرداخت شده‌است.

مرمت کاروانسراهای تاریخی   

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قم گفت: برخی از کاروانسراها مانند طینوج توسط متولیان محلی و با نظارت این اداره کل در حال مرمت هستند و این نشان از افزایش آگاهی مردم محلی و حس تعلق خاطر نسبت به میراث فرهنگی دارد.

حمید یزدانی در گفت‌وگو با ایرنا گفت: کاروانسراها به دلیل ارتباط مستقیم با عوامل مذهبی، اقتصادی و نظامی بسیار حائز اهمیت هستند و در گذشته اهتمام ویژه ای به مکان یابی، طراحی و ساخت آنها می شده است.

کاهش مصرف بنزین   

رییس روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه قم گفت: بررسی آمار نشان می‌دهد از ۲۴ آبان تا ۲۴ آذرماه جاری،‌ مصرف بنزین در این استان ۲۴ درصد کاهش‌یافته است.

فهیمه نوروززاده در گفت‌وگو با ایرنا افزود: کاهش ۲۴ درصدی مصرف بنزین در طول یک ماه اخیر پس از اجرای طرح سهمیه بندی سوخت اتفاق افتاده است.

رونمایی از ۲۷۰ دستاورد علمی در نمایشگاه پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی          

حجت الاسلام والمسلمین موسی الرضا تیموری مسئول برگزاری پنجمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دراین نمایشگاه ۲۷۰ دستاورد علمی یک سال گذشته دفتر تبلیغات رونمایی و ۱۶ نشست علمی و ترویجی برگزار شد.

قم پیشگام کاهش تلفات جاده‌ای

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم گفت: در هشت ماه سال ۹۸، با وجود افزایش ترددها در محورهای مواصلاتی قم، این استان مقام نخست کاهش تصادفات و کشته های جاده ای را در کشور کسب کرده است.

ابوالفضل جمالی در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه شهر قم افزود: تمام تصادفات جاده ای استان در سال های اخیر مطالعه و ۶۵ نقطه حادثه خیز به عنوان نقاط پر تصادف در محورهای مواصلاتی استان شناسایی و تاکنون ایمن سازی ۴۴ نقطه انجام شده و اصلاح ۲۱ نقطه دیگر نیز در دستور کار است.          

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد