تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1398 - 12:38
کد خبر : 69901

بسیاری از مشکلات زوجین با آموزش‌ مهارت‌های زندگی حل می‌شود

بسیاری از مشکلات زوجین با آموزش‌ مهارت‌های زندگی حل می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام رضا رؤیت ظهر امروز در نشست خبری، به وضعیت طلاق در استان خراسان‌جنوبی اشاره و اظهار داشت: استان خراسان‌جنوبی در حوزه آمار طلاق، میزان ازدواج و فرزندآوری جزو ۱۰ استان دارای بحران در سطح کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام رضا رؤیت ظهر امروز در نشست خبری، به وضعیت طلاق در استان خراسان‌جنوبی اشاره و اظهار داشت: استان خراسان‌جنوبی در حوزه آمار طلاق، میزان ازدواج و فرزندآوری جزو ۱۰ استان دارای بحران در سطح کشور نیست.

وی بیان داشت: هر چند شرایط این استان در مقایسه با سایر استان‌ها بحرانی نیست اما وضعیت در مقایسه با سال‌های گذشته چندان مطلوب نیست و باید در راستای کاهش میزان طلاق، افزایش آمار ازدواج‌ها و فرزندآوری در استان تلاش کرد.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور از برگزاری دومین کنگره ملی خانواده در دهه آخر دی‌ماه خبر داد و تبیین کرد: این کنگره با حضور گروه‌های شاخص مردمی در حوزه خانواده و دستگاه‌هایی که در این زمینه مأموریت دارند در دو سطح استانی و ملی برگزار می‌شود.

رویت از پیش‌بینی حضور دو هزار مجموعه و عضو فعال خانواده‌محور در این کنگره خبر داد و تصریح کرد: اگر ازدواج‌ها آگاهانه و با اطلاع از مهارت‌های زندگی صورت گیرد بی‌شک شاهد طلاق‌های رسمی و قانونی و عاطفی نخواهیم بود.

وی اعتیاد، دخالت‌های والدین و اطرافیان در زندگی زوجین، مسائل اقتصادی و تغییر سبک زندگی را از موارد تهدید نهاد خانواده عنوان کرد و افزود: البته تأثیر این مؤلفه‌ها در حوزه خانواده در همه استان‌های کشور یکسان نیست و ممکن است در یک استان اعتیاد و در استان دیگری موضوع اقتصادی در افزایش آمار طلاق تأثیر گذاشته باشد.

مدیرعامل بنیاد ملی خانواده کشور با تأکید بر اینکه به جرأت می‌توان گفت بسیاری از تناقضات و مشکلات بین زوجین با آموزش‌های مرتبط با مهارت‌های زندگی حل می‌شود، مطرح کرد: وجود آمار  ۱۲ تا ۱۳ درصدی طلاق در دوران عقد نشان‌دهنده نبود آموزش‌های کافی است.

رویت بر لزوم توجه به آموزش‌ها قبل و حین ازدواج تأکید کرد و گفت: هر چند وکلای با تجربه‌ای در راستای تحکیم بنیان خانواده داریم اما در مواردی اقدامات وکلا، تلاش‌های مشاوران خانواده در زمینه صلح و سازش بین زوجین را با مشکل رو به‌رو می‌کند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد