تاریخ انتشار : چهارشنبه 27 آذر 1398 - 9:19
کد خبر : 69867

البرز رتبه دوم طلاق را در کشور دارد

البرز رتبه دوم طلاق را در کشور دارد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرج، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای عالی ورزش و جوانان استان گفت:افزایش مراکز تخصصی مشاوره ازدواج اتفاق خوبی در

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از کرج، اعظم کریمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان و شورای عالی ورزش و جوانان استان گفت:افزایش مراکز تخصصی مشاوره ازدواج اتفاق خوبی در البرز است.

در ادامه افزود:طی جلسات برگزار شده در بیش از ۱۰ استان در خصوص ستاد ساماندهی شرکت کردیم و در البرز این حضور بیش از سایر استان ها دیده شده و پتانسیل هایی زیادی در البرز وجود دارد.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب و تاکیدات رهبر معظم انقلاب در رابطه با جوانان اظهار داشت:از اعتماد کردن به جوانان نباید بترسیم و در بیانیه گام دوم رهبری تاکید شده که جوانان را جدی بگیریم و به آن ها توجه کنیم و مدیریت فردای کشور را به آنها بسپاریم.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف حوزه برنامه ریزی و توسعه اجتماعی در وزارت ورزش و جوانان در حوزه تسهیل ازدواج و کاهش طلاق است و در البرز این موضوع خوشایند نیست و نگران کننده است و در آموزش های پیش از ازدواج باید بیشتر کار شود. 

کریمی در خصوص آمار ثبت شده در حوزه ازدواج و طلاق در البرز بیان کرد: سازمان ثبت‌ احوال ۱۴۷۸۳ مورد ازدواج و ۶۲۴۳ مورد طلاق را ثبت کرده و به ازای هر ۱۰۰ ازدواج ثبت شده در سال ۹۷، ۴۲ مورد طلاق هم ثبت شده است و اگر جمعیت جوان استان را در نظر بگیریم بعد از تهران، البرز رتبه دوم را در سال ۹۷ دارد. 

همچنین وی گفت: در ۶ماه اول ۹۸، ۷۴۸۹ ازدواج و ۲۸۳۳ طلاق ثبت شده و نسبت طلاق به ازدواج ۳۸ است و ممکن است تا پایان سال هم افزایش یابد و مناسب نیست. 

وی در مورد میانگین سن ازدواج در بین زوج و زوجه خاطر نشان کرد: میانگین سن ازدواج در کشور برای زوج ۲۷ و زوجه۲۳ سال است  و در البرز این سن برای زوج ۲۹ و برای زوجه۲۵ رسیده است و بالارفتن سن ازدواج تبعات اجتماعی فراوانی دارد و میانگین سن طلاق زیر ۴۰ سال در کشور است.

کریمی یکی از اقدامات در تسهیل ازدواج را در بحث وام های ازدواج عنوان کرد و افزود: براساس تصمیمات گرفته شده میزان رقم وام افزایش پیدا کرده و کل کشور ۸۰درصد و البرز ۷۸ درصد آمار دریافت کنندگان است. 

وی وزارت ورزش و جوانان را متولی توانمندسازی  جوانان در امر ازدواج خواند و گفت: در ۶ شهرستان در البرز کارگاه های آموزشی قبل، حین و بعد از ازدواج برگزار شده و از ۳۸۱۶ کارگاه کشوری تعداد ۷۳ کارگاه  در البرز برگزار شده و به طور کلی در ۳۲۵ شهرستان این کارگاه ها اجرا شده است. 
مدیرکل دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان کشور موضوعات مطرح شده در کارگاه ها را در خصوص مبانی ازدواج، موانع پیش رو انتخاب زوجین و فرزند پروری عنوان کرد.

کریمی در ادامه تصریح کرد: یکی از برنامه ریزی های انجام شده این است که زوجین اگر مهارت های لازم را درست بیاموزند و در ۵سال اول اگر بتوانیم زوج و زوجه را تحت پوشش قراردهیم، شاهد خانواده پایدار هستیم و راه اندازی کارگاه ها کافی نیست و نیاز به کمک همه دستگاه ها دارد. 

همچنین وی افزود:افزایش مراکز تخصصی مشاوره ازدواج اتفاق خوب در البرز است و ۷مرکز تاسیس شده و تا پایان سال ۹۸باید به ۱۲ مرکز برسد. 

 وی با اشاره به عملکرد مجمع خیرین اظهار داشت: مجمع خیرین ازدواج را در این استان راه اندازی کردیم و البرز پیش قدم در راه اندازی این مجمع بوده و با هدف توانمندسازی جوانان در امر ازدواج و تسهیل ازدواج جوانان و تقویت و تحکیم نهاد خانواده و زوج های جوان در ۱۳ استان این مجمع راه اندازی شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد