تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آذر 1398 - 13:07
کد خبر : 69778

۲۵ درصد مراجعه طلاق در خراسان جنوبی مربوط به دوران عقد است

۲۵ درصد مراجعه طلاق در خراسان جنوبی مربوط به دوران عقد است

علی عرب نژاد روز دوشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی افزود: امسال ۲ هزار و ۷۳۰ مراجعه کننده طلاق در استان داشتیم که این آمار در سال گذشته یک هزار و ۷۵۶ نفر بود و روند افزایشی داشته است. وی گفت: از این تعداد یک هزار و ۶۱۲ نفر از سوی قوه‌ قضاییه به

علی عرب نژاد روز دوشنبه در نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان خراسان جنوبی افزود: امسال ۲ هزار و ۷۳۰ مراجعه کننده طلاق در استان داشتیم که این آمار در سال گذشته یک هزار و ۷۵۶ نفر بود و روند افزایشی داشته است.

وی گفت: از این تعداد یک هزار و ۶۱۲ نفر از سوی قوه‌ قضاییه به مراکز بهزیستی معرفی شده‌اند که این آمار بیانگر تعامل مطلوب بین بهزیستی و دستگاه قضایی برای کاهش طلاق و تحکیم بنیان خانواده است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی بیان کرد: امروز متخصصان قضایی و اجتماعی به این درک اجتماعی رسیده‌اند که لازم است قبل از طی مراحل قانونی و شروع جنگ حقوقی به زوجین خدمات مددکاری و مشاوره ارایه شود و این مهم پایداری خانواده را افزایش خواهد داد.

وی تصریح کرد: اگر آمار زوجین در دوران عقد را نادیده بگیریم بیشترین آمار طلاق مربوط به زوجینی است که بیشتر از ۱۰ سال سابقه زندگی مشترک دارند که نشان دهنده وجود تعارضات حل نشده و طلاق‌های عاطفی است.

عرب نژاد، اعتیاد و کمبود مهارت های سازگارانه را از مهمترین علت طلاق‌ها عنوان کرد و گفت: آمار بالا در دوران عقد نیز نشان دهنده ازدواج‌های زودهنگام و بدون شناخت کافی و در کمترین زمان است که این مورد نسبت به هشت ماهه سال گذشته کاهش یافته است.

وی اعتیاد، کمبود مهارت‌های سازگارانه و خیانت را عامل ۲۹۸ مورد از طلاق‌های سال جاری ذکر کرد و افزود: در سال گذشته از هزار و ۷۵۶ مورد مراجعه کننده برای طلاق ۱۸۶ مورد منجر به سازش شده و در سال جاری تعداد ۲۳۶ نفر به سازش انجامیده است.

وی گفت: طبق آمارهای موجود بیشترین مراجعه‌کنندگان برای طلاق در سن ۲۰ تا ۳۰ سال هستند که نشان می‌دهد عدم بلوغ اجتماعی کافی و مهارت‌های ارتباطی موثر وجود دارد که جای توجه دارد.

خشونت علت بسیاری از آسیب های اجتماعی

معاون پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی هم گفت: خشونت علت بسیاری از آسیب‌های اجتماعی است و طرح ملی کاهش خشونت در استان اجرا می‌شود.

موسی‌الرضا نعیمی افزود: امسال طلاق جزو آسیب‌های اولویت‌دار خراسان جنوبی قرار نگرفت و طرح ملی کاهش خشونت مطرح شد که امیدواریم تحقق آن به کاهش طلاق در استان منجر شود.

وی گفت: در هشت ماه گذشته چهار هزار و ۳۰۳ ازدواج در استان به ثبت رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل هفت درصد کاهش داشته اما طلاق با ۹۱۰ مورد افزایش سه درصد افزایش داشته است.

نعیمی با بیان اینکه طرح‌های زیادی در ارتباط با کاهش طلاق در استان اجرا و در دست اقدام است اظهار داشت: در بحث آسیب های اجتماعی دفتر فرهنگی اجتماعی استانداری اعتبارات فوق برنامه‌ای را به این امر اختصاص داده که از سال ۹۵ تاکنون کاملا محسوس بوده است.

وی یادآور شد: سال ۹۵ طرح استانی مشاوره ازدواج با اعتبار ۵۲ میلیون تومان و در سال ۹۶ و ۹۷ به ترتیب ۱۵ و ۵۰ میلیون تومان در این بحث هزینه شد.

نعیمی گفت: با توجه به وقوع ازدواج‌های با سن پایین در شهرستان‌های مرزی طرحی آموزشی با اعتبار پنج میلیون تومان و طرح تصمیم با هفت میلیون تومان از برنامه های فوق برنامه دفتر اجتماعی استانداری خراسان جنوبی بوده است.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد