تاریخ انتشار : دوشنبه 25 آذر 1398 - 12:04
کد خبر : 69775

روایت یک نشست | از سونامی طلاق در «دوران عقد» تا دانش‌آموزان در معرض آسیب!

روایت یک نشست | از سونامی طلاق در «دوران عقد» تا دانش‌آموزان در معرض آسیب!

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی ظهر امروز با حضور دستگاه‌های متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به ریاست رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی برگزار شد. علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان طلاق به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از بیرجند، شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌جنوبی ظهر امروز با حضور دستگاه‌های متولی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و به ریاست رئیس کل دادگستری خراسان‌جنوبی برگزار شد.

علی عرب‌نژاد، مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی از افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان طلاق به مراکز بهزیستی استان خبر داد و گفت: سال گذشته یک هزار و ۷۵۶ نفر به مراکز بهزیستی استان مراجعه کردند که این آمار در سال جاری به دو هزار و ۷۳۰ مورد افزایش یافته است.

وی بیان داشت: از این تعداد یک هزار و ۶۱۲ نفر از سوی قوه قضاییه به مراکز بهزیستی معرفی شدند که این رقم نشان می‌دهد پس از اجرای طرح مداخله و پیشگیری از طلاق و عوارض ناشی از آن در استان درصد بالایی از ارجاعات از دادگستری انجام شده است.

سونامی طلاق در دوران عقد!

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در هشت ماه گذشته ۴۵۶ نفر از متقاضیان طلاق در دوران عقد بودند که ۲۵ درصد مراجعه‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند، تصریح کرد: همچنین ۱۳۰ مورد دارای کمتر از یک سال سابقه زندگی مشترک، ۲۶۲ مورد دارای سابقه یک تا سه سال زندگی مشترک، ۱۹۰ مورد دارای سه تا پنج سال، ۳۳۴  مورد دارای پنج تا ۱۰ سال و۴۸۴ مورد دارای بیشتر از ۱۰ سال زندگی مشترک بوده‌اند.

عرب‌نژاد اعلام کرد: این آمارها نشان دهنده وجود تعارضات حل نشده و طلاق‌های عاطفی است که بعد از گذشت یک دهه از زندگی مشترک باقی مانده و به‌تدریج زوجین را به سمت طلاق قانونی سوق می‌دهد.

وی وجود آمار بالای طلاق در دوران عقد را نشان‌دهنده ازدواج‌های زودهنگام، بدون شناخت کافی و در کمترین زمان دانست و تصریح کرد: در سال جاری ۲۹۸ مورد از درخواست‌های طلاق به‌دلیل اعتیاد، کمبود مهارت‌های سازگارانه و خیانت بوده است.

تقاضای ۲۳۶ متقاضی طلاق به سازش انجامید

مدیرکل بهزیستی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از مجموع مراجعه‌کنندگان طلاق در سال جاری تعداد ۲۳۶ نفر به سازش انجامیده است، مطرح کرد: آمارها نشان می‌دهد که بیشترین مراجعه‌کنندگان برای طلاق در سن ۲۰ تا ۳۰ سال هستند.

حسن تهامی، رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی با اشاره به اجرای طرح نماد در استان، گفت: این طرح شامل غربالگری، آموزش، توانمندسازی، حمایت‌های روانی و اجتماعی به‌منظور مراقبت دانش‌آموزان در برابر آسیب‌های پرخطر از طریق مداخله به موقع و مؤثر است.

وی بر لزوم مشارکت سازمان‌ها و دستگاه‌ها در اجرای این طرح تأکید کرد و بیان داشت: در اجرای این طرح در استان ۹ دستگاه دخیل هستند که باید تقسیم کار بین دستگاه‌ها و بهره‌گیری از نیروی انسانی سازمان‌های دیگر انجام شود.

۱۸ هزار دانش‌آموز در معرض آسیب‌های اجتماعی

رئیس اداره مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از اجرای طرح نماد در ۲۶۰ مدرسه استان خبر داد و تبیین کرد: این طرح در تمامی مدارس شهرستان درمیان، ۱۳مدرسه شهرستان بیرجند و شش مدرسه از هر شهرستان اجرا می‌شود.
 
تهامی اعلام کرد: از ۶۳ هزار دانش‌آموز در بیرجند، تعداد ۱۸ هزار و ۲۲۰ نفر در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و ۱۲ هزار نفر با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند که راه این دانش‌آموزان نیز برای آسیب‌ها باز است.

افزایش سرقت در استان

غلامرضا زاهدی‌پور، رئیس پلیس پیشگیری خراسان‌جنوبی از افزایش ۳۵ درصدی سرقت از اماکن دولتی و افزایش ۱۸ درصدی سرقت از اماکن خصوصی خبر داد و گفت: برای پیشگیری از سرقت‌ها در اماکن دولتی نیز برای ۲۶ دستگاه شرح وظایف آماده و به دستگاه‌ها ارسال شده است.

وی از کاهش هفت درصدی سرقت طی سه ماه اخیر در استان خبر داد و افزود: نرم افزایش سرقت در استان کمتر از نرم کشوری است به‌طوری که در سطح کشور ۱۵ درصد افزایش سرقت داشته‌ایم و این رقم در خراسان‌جنوبی به ۱۰ تا ۱۲ درصد رسیده است.

رئیس پلیس پیشگیری خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در سال جاری فراوانی سرقت به عنف ۲۹ درصد، شرارت ۱۸ درصد کاهش و کشف مواد مخدر ۲۱ درصد افزایش داشته، عنوان کرد: جایگاه خراسان‌جنوبی در سرقت به عنف رتبه ۳۱ کشور، در قتل ۳۳ کشور و در جرائم مالی نیز رتبه ۳۳ کشور است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد