تاریخ انتشار : پنجشنبه 11 خرداد 1396 - 6:27
کد خبر : 6959

وابستگی و خدمت به دشمنان بزرگترین منکر است

وابستگی و خدمت به دشمنان بزرگترین منکر است

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی ابراهیمی در گفت و با ندای سرخه، با تأکید برمساله امربه معروف و نهی از منکر و اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران که خداوند می فرمایند"دعوت کنید مردم را به

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام مصطفی ابراهیمی در گفت و با ندای سرخه، با تأکید برمساله امربه معروف و نهی از منکر و اشاره به آیه ۱۰۴ سوره آل عمران که خداوند می فرمایند"دعوت کنید مردم را به نیکی ها(کار فرهنگی) و امر به معروف و نهی از منکر انجام دهید"، اظهار داشت: این دو از هم جدایی ناپذیراند؛ کار فرهنگی به منزله واکسن پیشگیری و امر به معروف و نهی از منکر به منزله دارو است.

وی افزود: شاید بگوییم آنقدر گرفتاری ها زیاد است که به امربه معروف و نهی از منکر نمی رسیم اما بیشترین گرفتاری ها که در اثر امربه معروف و نهی از منکر ایجاد می شود به علت ضعف ایمان و ضعف در انجام فعل امربه معروف و نهی از منکر است.

این استاد برجسته اخلاق بیان داشت: شرط اصلی امربه معروف و نهی از منکر علم داشتن نسبت به این دو مهم می باشد.

ابراهیمی عنوان کرد: امام خامنه ای(مدظله العالی) یکی از ارکان اساسی و زیربنای حرکت اجتماعی اسلام را امربه معروف و نهی از منکر می داند.

وی با بیان اینکه باید افسوس خورد که امربه معروف و نهی از منکر برای مردم تبیین نشده است، گفت: از بزرگترین معروف ها می توان به اموری چون ایجاد و حفظ نظام اسلامی، حفظ آبروی نظام، اعتلای فرهنگ و سلامت اجتماعی و تکثیر نسل و از طرف دیگر از بزرگترین منکرات می توان به کمک به دشمنان اسلام، تضعیف فرهنگ دینی، تضعیف نظام اسلامی، تضعیف علم و فناوری و ابتذال اخلاقی برشمرد.

ابراهیمی با اشاره به آیه ۱۱۰ سوره آل عمران تصریح کرد: هیچ معروفی بزرگتر از ایجاد نظام اسلامی و حفظ آن و هیچ منکری بزرگتر از وابستگی و خدمت به دشمنان نیست.

این استاد حوزه اظهار داشت: امام علی(ع) می فرمایند" تمام کارهای خیر حتی جهاد در راه خدا نسبت به امربه معروف و نهی از منکر مانند رطوبت دهان نسبت به آب دریاست".

ابراهیمی با بیان اینکه در امربه معروف ما با گناه مشکل دلریم نه با گناهکار، گفت از مراتب انجام این مهم ناراحتی قلبی، تذکر لسانی و عمل در صورت عدم تأثیر است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد