تاریخ انتشار : شنبه 16 آذر 1398 - 5:52
کد خبر : 69465

مشکلات اقتصادی دست دانشگاه‌ها را در کمک به دانشجویان متاهل تنگ کرده است

مشکلات اقتصادی دست دانشگاه‌ها را در کمک به دانشجویان متاهل تنگ کرده است

حجت الاسلام نبوی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون ازدواج دانشجویی در این دانشگاه گفت: ثبت نام ازدواج دانشجویی به صورت هماهنگ در کل دانشگاه های پیام نور شروع شده و قرار است که طبق برنامه هر ساله از اواخر دی و اوایل بهمن ماه برنامه سفر

حجت الاسلام نبوی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون ازدواج دانشجویی در این دانشگاه گفت: ثبت نام ازدواج دانشجویی به صورت هماهنگ در کل دانشگاه های پیام نور شروع شده و قرار است که طبق برنامه هر ساله از اواخر دی و اوایل بهمن ماه برنامه سفر به مشهد مقدس برای دانشجویان متاهل در نظر گرفته شود.

وی ادامه داد: برنامه هایی که در این سفر برای دانشجویان در نظر گرفته شده است، برنامه های آموزشی و کلاس های روان شناسی پیرامون استحکام خانواده برای زوجین برگزار خواهد شد.

نبوی افزود: زوجین دانشجو که برای ازدواج دانشجویی ثبت نام کرده اند به مدت سه روز در شهر مشهد اقامت خواهند داشت. همچنین واحدهای مختلف پیام نور این آزادی عمل را دارند که برای دانشجویان متاهل جشن ازدواج بگیرند و اکثر دانشگاه ها نیز این کار را انجام می دهند و به غیر از کلاس های مشاوره ای که در مشهد مقدس برای زوجین برگزار می شود، نهادهای هر واحد نیز معمولا به خودی خود اقدام به برگزاری کلاس های مهارت آموزی ازدواج می کنند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور گفت: برگزاری دوره های مهارت آموزی پیرامون ازدواج باعث شده تا مسئله ازدواج دانشجویی به عنوان یک الگوی موفق برای ازدواج در سطح کشور مطرح شود و کمترین طلاق در ازدواج های ثبت شده را داشته باشد؛ البته ما حتی یک طلاق را هم برای زوجین بد می دانیم؛ اما به نسبت آمار ازدواجی که در سطح جامعه وجود دارد سطح طلاق بسیار پایین برآورده شده است.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی ادامه داد: متاسفانه مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد، دست ما را در کمک کردن به دانشجویان برای آغاز زندگی شان تنگ کرده است و برنامه های ما را به همان سفر مشهد و جشن ازدواج دانشجویی محدود کرده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد