تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 خرداد 1396 - 9:01
کد خبر : 6924

تفاهم نامه همکاری اوقاف و ستاد امر به معروف قزوین امضا شد

تفاهم نامه همکاری اوقاف و ستاد امر به معروف قزوین امضا شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، روز چهارشنبه در مراسمی تفاهم نامه همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه و ستاد امر به معروف و نهی منکر استان قزوین منعقد شد. حجت الاسلام عادل مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین  در این جلسه اظهارداشت: امربه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرنگار مهر، روز چهارشنبه در مراسمی تفاهم نامه همکاری اداره کل اوقاف و امورخیریه و ستاد امر به معروف و نهی منکر استان قزوین منعقد شد.

حجت الاسلام عادل مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین  در این جلسه اظهارداشت: امربه معروف و نهی از منکر از فروع دین و در ردیف اصول اجرایی است و باید به گونه ای در اجرای آن گام برداریم که هم این دو اصل از مظلومیت خارج شوند و هم موجب خروج دین و اسلام از مظلومیت شویم و جامعه را به سوی مطلوبیت اسلامی رهنمون شویم.

وی تصریح کرد: باید در امر به معروف و نهی از منکر برنامه ریزی و اقدام اجرایی کنیم و از آفت های که چند سالی است دچار آن شده ایم دوری شود و به دنبال ترویج معروف ها در جامعه باشیم و در کنار آن نیز با منکرها با ضوابط شرعی و قانونی برخورد کنیم.

حجت الاسلام عادل نگاه سطحی وجانبدارانه راآفت دیگرترویج امربه معروف و نهی از منکر دانست و اظهار داشت: باید در اجرا و ترویج این فریضه از نگاه سطحی و جانبدارانه پرهیز کنیم و به دور از هر جانبداری با شناخت بوم و محل فعالیت خود، آداب و رسوم و فرهنگ مردم برنامه ریزی کوتاه و بلند مدت همراه با ترسیم چشم انداز معقول داشته باشیم تا به فعالیت های خود در چارچوپ شرع و قانون در حوزه امربه معروف و نهی از منکر عمق بخشیم.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان قزوین یادآورشد: تهیه محتوا و چگونگی بروز آن در جامعه امروز نقش کلیدی و اساسی در ترویج امربه معروف و نهی از منکر داردکه باید این امر مهم بااستفاده ازتجارب علمی وعملی کارشناسان، خبرگان و نخبگان عرصه حوزه و دانشگاه همراه شود.

عباس کاظمی دبیر ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان قزوین در این خصوص گفت: با توجه به اصل هشتم قانون اساسی که فریضه امر به معروف و نهی از منکر را وظیفه ای همگانی میداند وبا عنایت به چارچوب اختیارات و وظایف ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان قزوین در ۶ موضوع این تفاهم نامه امضا شده است.

وی بیان کرد: استفاده از ظرفیت نرم افزاری و سخت افزاری بقاع متبرکه و امامزادگان در جهت ترویج این فریضه و آموزش خادمین، استفاده از مبلغین اداره کل اوقاف و امورخیریه استان قزوین در مناسبت های مذهبی، تشکیل شورای امر به معروف و نهی ازمنکر در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص و اداره کل اوقاف، ایجاد گروه های مردمی تذکر لسانی در بقاع متبرکه شاخص، ترویج سنت حسنه وقف برای احیاء و ایجاد وقف با ستاد امر بمعروف و نهی منکر و ثبت مراحل قانونی آن با اداره کل اوقاف و امورخیریه از مفاد این تفاهم نامه است.

کاظمی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با تولید محتوا، پاسخگویی به شبهات و افزایش جنبه های نظارتی متنوع و نوین، گام موثری در عرصه امر به معروف و نهی از منکر برداریم.     

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد