تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1398 - 15:29
کد خبر : 69182

نمایندگان اقشار مختلف اصفهان مقابل «رئیسی» چه گفتند؟

نمایندگان اقشار مختلف اصفهان مقابل «رئیسی» چه گفتند؟

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز با خانواده شهدا، ایثارگران، روحانیون، نخبگان و اقشار مردم اصفهان دیدار کرد؛ در این دیدار نمایندگان گروه‌های مختلف در خصوص مسائل و مشکلاتی که مربوط به قوه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از اصفهان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر امروز با خانواده شهدا، ایثارگران، روحانیون، نخبگان و اقشار مردم اصفهان دیدار کرد؛ در این دیدار نمایندگان گروه‌های مختلف در خصوص مسائل و مشکلاتی که مربوط به قوه قضائیه می‌شد را مستقیما با رئیس دستگاه قضا در میان گذشتند.

مقابله با دانه‌درشت‌ها در اصفهان جدی‌تر انجام شود

حجت‌الاسلام محسن نقدعلی به نمایندگی از روحانیون استان اصفهان با بیان این که غالباً درد و دل روحانیون درد و دلشان حرف مردم است؛ باوجود اینکه تصمیم خوبی در مورد مهریه گرفته شد، ولی هنوز در زندان‌های اصفهان هستند افرادی که به دلیل مهریه در زندان هستند.

نقدعلی تصریح کرد: مفاسد سازمان‌یافته در برخی از اماکن و باغ ویلاها نیازمند یک کار جمعی و ورود ضابطین قضایی و بسیج است و همه بسیجیان هم در برای حمایت از شما در میدان هستند.

وی یادآور شد: پرونده‌های دانه‌درشت‌های اقتصادی که ارتباطاتی با نهادهای رسمی دارند نیازمند پیگیری بیشتر است؛ آن طور که باید و شاید در اصفهان دادگاه ویژه مفاسد اقتصادی فعال نشده است.

نماینده روحانیون با انتقاد از اطاله دادرسی نیازمند قوانین بیشتر است و باعث ناراحتی می‌شود، اضافه کرد: فعال بودن حوزه دادستانی برای احقاق حقوق عامه لازم است به طوری که فقط به دنبال گزارشات مردمی نباشند.

انتقاد از مدرک فروشی علنی در دانشگاه اصفهان

قائم‌فرد نماینده اساتید در ادامه مراسم عنوان کرد: خوشحالیم رئیس قوه محصول حوزه و دانشگاه است و از ابتدایی‌ترین تا بالاترین رتبه‌های قوه را سپری کرده‌اند ولی دلخوشی ما به این صفات ظاهری نیست اما تجهد شما باعث دلگرمی مردم است.

قائم فرد یادآور شد: مردم باید بدانند دستگاه قضائی با نصب العین قرار دادن قانون، امورش را انجام می‌دهد؛ اگر با دانشگاه ارتباط مستقیم و مداوم داشته باشیم، از دعاوی آتی پیشگیری می‌کنیم.

وی بیان کرد: افتخارمان این است که پائین‌ترین فرد از عالی‌ترین فرد شکایت کند ولی اگر قرار باشد چند دانشجو برای نمره بتوانند پرونده‌شان را به دیوان عالی ببرند، چه خوب چه بد در آینده هزاران پرونده راهی دیوان می‌شود.

نماینده اساتید با اشاره به اقدامات خلاف قانون علمی به صورت علنی اظهار داشت: پیش از این شاهد بودیم که یک موسسه به اسم دانشگاه اصفهان اقدام به مدرک‌فروشی کرد که به اعتبار دانشگاه لطمه زد.

طلاق به راحتی آب خوردن انجام می‌شود

سجادی، همسر شهید استکی نماینده خانواده شهدا، با بیان این که خانواده شهدا واقعاً مظلوم هستند اظهار کرد: درخواست داریم دادگاه ویژه خانواده شهدا در اصفهان راه‌اندازی شود.

سجادی تاکید کرد: چرا آمار طلاق در اصفهان بالاست و طلاق به راحتی آب خوردن انجام می‌شود؛ همچنین از شما درخواست داریم که با مفسدان دانه‌ درشت اقتصادی برخورد کنید.

به رئیس جمهور بگویید در مقابل مردم نخند

در ادامه این جلسه عسگری فر نماینده فرهنگیان عنوان کرد: معاونت فرهنگی در آموزش و پرورش هنوز جایگاه خود را پیدا نکرده است و در استان طی چند سال اخیر با سرپرست اداره شده است.

عسگری فر با بیان این که فلسفه وجودی انقلاب اسلامی رفع فاصله طبقاتی است، اضافه کرد: شما پیشگام برای جلوگیری از فاصله و اختلاف طبقاتی شوید، شهید بهشتی می‌گوید که با گذشت ۱۵ ماه از انقلاب اسلامی خیلی گرسنه‌ها و گرسنه‌ها در کنار خیلی سیرها و سیرها دیده می‌شود که این زیبنده ما نیست.

وی در پایان عنوان کرد: اگر شنبه جلسه سران قوه بود به رئیس جمهور بگویید که در مقابل مردم نخند، چرا که دانش‌آموزانم به من می‌گویند چرا سه هفته است دیگر نمی‌خندی!

کمبود نیروی قوه قضائیه با وجود فارغ التحصیلان بسیار

فتاحی نماینده دانشجویان با بیان این که رضایت عامه مردم در این ۴ دهه اجابت نشده و با سوءرفتار مسؤولان به ناامیدی کشیده شده، گفت: عملکرد سه قوا باعث ناامیدی مردم شده است و این موضوع برای دوستداران نظام باعث ناراحتی است و برای دشمنان خوشحال کننده است.

نماینده دانشجویان اضافه کرد: امید است مسیر آغاز شده با ساختارها و فسادهایی که در بدنه قوه ایجاد شده دچار مشکل نشود، فضای کسب و کار، قیمت مسکن، افزایش به یکباره قیمت بنزین، مشکلات سلامت و … برخی از مشکلاتی است که از مردم پیگیری نشده است از همین رو از دادستان‌ها درخواست داریم که در این موضوعات که دستشان هم در این موضوعات باز است، ورود پیدا کنند.

وی عنوان کرد: مسؤولیت در نظام اسلامی مقدس نیز است و مدیران در صورت تخلف علاوه بر خطای قانونی مرتکب خلاف شرع هم می‌شوند که نیازمند است با شدت بیشتری با این موضوعات برخورد شود و پیشنهاد می‌شود که دادگاه ویژه ای تخصیص یابد تا به صورت ویژه این تخلفات بررسی شود.

فتاحی اذعان داشت: کمبود نیرو در قوه قضائیه با توجه به وجود نیروهای دانشجویان و فارغ‌التحصیلان زیادی که وجود دارد قابل تامل است.

نماینده دانشجویان در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: مردم امروز ما بیشتر از همیشه نیازمند صداقت هستند و انتظاری که نه از مجلس و نه از سوی دولت جواب داده نمی‌شود و از همین رو از دستگاه قضا بیشتر انتظار می‌رود و برخورد بهتر و تکریم مردم مهم است.

پیگیر ساخت شبکه ملی اطلاعات شوید

حجت‌الاسلام تیموری نماینده اصحاب رسانه عنوان کرد: با گلایه شدید از شما به عنوان عضو سران سه قوه کشور درگیر فتنه بنزینی شد و آرامش روحی مردم خدشه‌دار شد و عده‌ای کشور را به آشوب کشید و متاسفم برای کسی که این موضوع را به سران سه قوه واگذار کرده و هیچ پیوست رسانه ای برای این موضوع اضافه نشد، انگار هیچ رسانه‌ای غیر از صدا و سیما فسیل شده در این مورد امین نبود.

وی افزود: وزیر دولت به اصطلاح تدبیر و امید که به جای پاسخگویی مشغول لایو و استوری بازی است و به جای مدیریت وزارت خانه در نقش یک شومن در روابط عمومی وزارت فعالیت می‌کند، از شما به عنوان عضو شورای فضای مجازی درخواست داریم پیگیر ساخت شبکه ملی اطلاعات شوید تا دیگر در بزنگاه‌ها شاهد مشکلات نباشیم.

تیموری یادآور شد: امروز مدیریت افکار عمومی در فضای مجازی شکل می‌گیرد و به دلیل فقدان قوانین دقیق و به‌روز به دست فیک نیوزها و کانال‌های غیررسمی بیفتد.

نماینده رسانه‌ها با انتقاد از برخورد مسؤولان قضایی با اصحاب رسانه گفت: رسانه‌های رسمی به دادسرای رسانه و ویژه روحانیت که احضار می‌شوند، برخورد خوبی با آن‌ها نمی‌شود و این افراد هیچ اطلاعی از مسؤولیت رسانه‌ها ندارند.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد