تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1398 - 3:15
کد خبر : 69129

نهاد رهبری دانشگاه تهران در تامین هزینه جهیزیه به دانشجویان متاهل کمک می‌کند

نهاد رهبری دانشگاه تهران در تامین هزینه جهیزیه به دانشجویان متاهل کمک می‌کند

حجت الاسلام کرمی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون ازدواج دانشجویی این دانشگاه گفت: برنامه‌ای که هر سال در این خصوص داشتیم، برنامه متمرکز در مشهد مقدس بود که به همراه کارگاه‌هایی هر ساله برای دانشجویانی که ازدواج دانشجویی داشتند، برگزار می‌شد. وی افزود: در این دو سال

حجت الاسلام کرمی، مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، پیرامون ازدواج دانشجویی این دانشگاه گفت: برنامه‌ای که هر سال در این خصوص داشتیم، برنامه متمرکز در مشهد مقدس بود که به همراه کارگاه‌هایی هر ساله برای دانشجویانی که ازدواج دانشجویی داشتند، برگزار می‌شد.
وی افزود: در این دو سال اخیر در دانشگاه تهران فضای کارگاه‌های مهارتی را تقویت و در واقع بر روی همسرگزینی به مهارت‌های قبل از ازدواج تمرکز کرده ایم؛ چرا که تا پیش از این ما بر روی انتخاب همسر دانشجویان کمکی نمی‌کردیم و ممکن بود در برخی انتخاب‌ها دانشجویان به مشکل بربخورند و یا خدای ناکرده به طلاق منجر شود.
مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران ادامه داد: از آنجایی که از نظر ما حتی یک طلاق هم برای ازدواج آن هم از نوع دانشجویی پسندیده نیست به تقویت کارگاه‌های مهارتی پیش از ازدواج پرداختیم و ازدواج‌هایی که بعد از این کارگاه‌ها به سرانجام می‌رسند، ازدواج‌هایی با ملاک‌های معتبرتر خواهد بود.

کرمی گفت: در گذشته هزینه‌ای جشن ازدواج دانشجویی زیاد بود؛ اما امروز این هزینه به حداقل خود رسیده و ما می‌توانیم یک فضای آرام، مناسب و شاد به عنوان جشن ازدواج دانشجویی پیش از سفر مشهد برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: امسال هم طبق سنوات قبل اسفند ماه برای اعزام دانشجویان متاهل به مشهد اقدام خواهیم کرد.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه تهران با اشاره به تسهیلاتی که این نهاد برای زوج‌های دانشجو در نظر گرفته است، گفت: خوشبختانه بنیاد حامیان دانشگاه تهران در یکی دو سال گذشته اقدامات خوبی را برای جهیزیه و هم برای وام مسکن دانشجویی و خوابگاه‌های دانشجویان متاهل اقداماتی انجام داده است؛ با وجود اینکه وضعیت اقتصادی ما در شرایط خوبی نیست، اما در حال حاضر تلاش می کنیم که تمام امکانات را برای تهیه جهیزیه خانواده‌های دختران و تهیه مسکن برای زوجین فراهم کنیم.
کرمی گفت: برای جهیزیه دانشجویی دختران می‌توانند جهیزیه را خریداری کرده، فاکتور بیاورند و طبق مقداری که ما مشخص کرده‌ایم، هزینه جهیزیه به آن‌ها پرداخته می‌شود. برای خوابگاه‌ها نیز با دانشگاه هماهنگ شده و پیگیری‌های جدی در حال انجام است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد