تاریخ انتشار : چهارشنبه 13 آذر 1398 - 0:08
کد خبر : 69125

وضعیت متوسط خلیل‌آباد در آمار ازدواج و طلاق/ مشهد رتبه دوم حاشیه‌نشینی در کشور را دارد

وضعیت متوسط خلیل‌آباد در آمار ازدواج و طلاق/ مشهد رتبه دوم حاشیه‌نشینی در کشور را دارد

سید حمید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد با بیان اینکه خلیل‌آباد به لحاظ ازدواج و طلاق شرایط متوسطی دارد، اظهار کرد: در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی، آمارهای متفاوتی در این بخش دارند. مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: حتی یک طلاق هم زیاد است و آسیب محسوب می‌شود،

سید حمید موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خلیل‌آباد با بیان اینکه خلیل‌آباد به لحاظ ازدواج و طلاق شرایط متوسطی دارد، اظهار کرد: در دیگر شهرستان‌های خراسان رضوی، آمارهای متفاوتی در این بخش دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی بیان کرد: حتی یک طلاق هم زیاد است و آسیب محسوب می‌شود، چراکه وقتی طلاقی رخ می‌دهد، صرفا جدا شدن مرد و زن از یکدیگر نیست، بلکه کانون یک خانواده از هم پاشیده شده و به دنبال آن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند اعتیاد برای یک خانواده رخ می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه حاشیه‌نشینی در مشهد مطلوب نیست، اضافه کرد: چراکه در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۵۰۰ نفر حاشیه‌نشین داریم، البته شهرداری مشهد ۳۰ محل را برای اجرای طرح تسهیلگری با عنوان «ستاد بازآفرینی شهری» در نظر گرفته است.

موسوی تصریح کرد: تعدادی دفاتر تسهیلگری در مناطق مختلف مشهد و همچنین در دیگر شهرهای بزرگ خراسان رضوی از جمله تربت حیدریه، نیشابور و سبزوار راه‌اندازی شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: هر اندازه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی بتوانیم قدم برداریم و یک مورد از آسیب‌ها را کاهش دهیم، کار بسیار بزرگی را انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه در خراسان رضوی یک هزار تشکل مردمی فعال هستند، افزود: در حوزه سازمان‌های مردم نهاد باید شاهد رشد کیفی و نه کیفی باشیم، در همین راستا در این استان، تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به صورت بین‌المللی نیز فعال هستند.

موسوی با اشاره به اینکه از میان ۱۷۰ محله خراسان رضوی، ۶۶ محله حاشیه‌نشین در مشهد است و این شهر از این نظر رتبه دوم را در کشور دارد، ادامه داد: مهاجرت بی‌منطق که ناشی از مشکلات اقتصادی و مالی، بیکاری و طلاق است، علت اصلی رشد حاشیه نشینی محسوب می شود.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد