تاریخ انتشار : یکشنبه 10 آذر 1398 - 15:54
کد خبر : 68931

ادامه نشست کارگروه فرهنگی با موضوع تبیین وضعیت موجود فرهنگی کشور

ادامه نشست کارگروه فرهنگی با موضوع تبیین وضعیت موجود فرهنگی کشور

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، چهارمین نشست کارگروه فرهنگی کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع با موضوع تبیین وضعیت موجود فرهنگی در روز یکشنبه سوم آذر به ریاست دکتر حسین مظفر (رئیس کمیسون علمی، فرهنگی و اجتماعی)  و با حضور اعضای کارگروه

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، چهارمین نشست کارگروه فرهنگی کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی مجمع با موضوع تبیین وضعیت موجود فرهنگی در روز یکشنبه سوم آذر به ریاست دکتر حسین مظفر (رئیس کمیسون علمی، فرهنگی و اجتماعی)  و با حضور اعضای کارگروه در دبیرخانه مجمع برگزار شد.
در این نشست ابتدا دکتر مظفر با اشاره به مأموریت‌های کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی، به گستردگی بخش فرهنگ و لزوم اولویت‌بندی مؤلفه‌های اصلی فرهنگی پرداختند. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن گذری بر سازوکار سیاست‌گذاری صحیح فرهنگی بر اساس دو شاخصه مهم بودن و فراگیر بودن، به برخی از موضوعات مهم، ازجمله مسائل اعتقادی و رفتاری، حجاب و عفاف و مسائل خانواده اشاره نمودند.
در این نشست، رئیس کارگروه فرهنگی کمیسیون، ضمن تأکید بر استفاده از نخبگان عرصه فرهنگ در مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر جمع‌آوری و تحلیل اطلاعات و انجام فرا تحلیل جهت احصای سریع  رئوس سیاست‌ها تاکید نمودند.
همچنین در ادامه، گزارش پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی  بر اساس شیوه روند پژوهی  و آینده‌نگاری و با تأکید بر بیانیه گام دوم انقلاب ارائه شد. در پایان نشست مصوب شد تا انتهای سال جاری شش گزارش راهبردی موضوعی با همکاری مشترک کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی و پژوهشکده چشم‌انداز و آینده‌پژوهی با در نظر گرفتن مؤلفه‌های اصلی فرهنگی تدوین گردد.
 شایان ذکر است که کارگروه فرهنگی کمیسیون علمی، فرهنگی و اجتماعی جهت تحلیل و بررسی وضعیت بخش فرهنگ و شاخص گذاری فرهنگی در ارتباط با اسناد فرادستی چشم‌انداز و سیاست‌های کلان تشکیل گردیده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد