تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 آذر 1398 - 13:47
کد خبر : 68524

فارس من| برنامه‌های حرکت در مسیر تحقق دانشگاه اسلامی تدوین شد

فارس من| برنامه‌های حرکت در مسیر تحقق دانشگاه اسلامی تدوین شد

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «حجاب در دانشگاه شاهرود را دریابید» از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده‌اند.

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از سمنان، مخاطبان خبرگزاری فارس با ورود به سامانه «فارس من» که مطالبات و مشکلات مردمی را در سراسر کشور پیگیری می‌کند، با سوژه «حجاب در دانشگاه شاهرود را دریابید» از مسؤولان پیگیری این موضوع را درخواست کرده‌اند.

در این سوژه آمده است: «چند سالی است که مسئله مهم حجاب و عفاف در دانشگاه‌ها که به قول حضرت امام (ره) مبدأ تحولات کشور است مورد غفلت و بی‌توجهی واقع شده است که این مسأله پیامدهای ناگواری را در پی داشته است، چراکه بدحجابی منجر به بی‌حیایی می‌شود و عاقبت بی‌حیایی بر اساس فرمایش امام صادق (ع)بی‌دینی است، لذا واجب است مسؤولان وزارت علوم و به‌ویژه مسؤولان دانشگاه شاهرود بر اساس تکلیف قانونی و شرعی خود به این معضل رسیدگی کنند»؛ خبرگزاری فارس این مسأله را با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود پیگیری کرده است و در روزهای آتی، با رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیز آن را به بررسی خواهد نشست.

تعارفی با کسی نداریم

سیداحمد ابوالقاسمی‌فر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس استان سمنان درباره وضع حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود اظهار کرد: در بدنه اصلی دانشگاه آزاد اسلامی با ورود رئیس جدید، معاونان و همکارانشان این موضوع را به‌طور جدی در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: بحث حجاب و آراستگی مورد تأکید است؛، کارگروه‌های مختلفی در استان و واحدهای دانشگاهی در بحث حجاب داریم. پوشش تنها مختص بانوان نیست و مسؤولان روی این موضوع تأکیدات فراوانی دارند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با تأکید بر اینکه برنامه‌های ویژه و عملیاتی در حوزه حجاب در آستانه تحقق است، تصریح کرد: طبق تأکیدات مقام معظم رهبری، مباحث فرهنگی در دانشگاه‌ها باید حاکم باشد و این برنامه‌ها را به استان و شهرستان‌ها ابلاغ کرده‌اند.

ابوالقاسمی‌فر با اشاره به اینکه کارگروه‌های ابلاغی را از قبل تشکیل داده‌ایم، اضافه کرد: امام جمعه موقت شاهرود، معاون فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود است و روی این قضیه تأکید فراوان دارد.

وی با بیان اینکه به جد روی تقویت حجاب در دانشگاه کار می‌کنیم، تصریح کرد: با کسی در بحث رعایت حجاب در دانشگاه تعارف نداریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با تأکید بر اینکه توصیه کردیم با دانشجویان آقا و خانم که به‌نوعی بدحجاب هستند، طوری برخورد نکنند که از اصل قضیه منحرف شوند، اضافه کرد: با زبان پدرانه، برادرانه و خواهرانه با دانشجویان صحبت می‌شود و این وظیفه را از دانشجو می‌خواهیم تا انجام دهند.

ابوالقاسمی‌فر با اشاره به اینکه جلساتی سال گذشته در زمینه تقویت فرهنگ حجاب و عفاف برگزار شد، افزود: ابتدا از خودمان شروع کردیم؛ چون نقش اساسی در این زمینه دریم و اساتید جایگاه ویژه دارند.

وی تصریح کرد: مواردی از طریق معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با اساتید در قالب جلسات هم‌اندیشی مطرح شد و اساتید را در این زمینه با وظایفشان بیشتر آشنا کردیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود با بیان اینکه اساتید در کلاس برای دانشجو الگو هستند، تصریح کرد: اگر خودمان این موارد را رعایت نکنیم، از دانشجو هم انتظاری نمی‌توان داشت؛ برای همه برنامه گذاشته‌ایم و توجیه لازم صورت گرفته است.

ابوالقاسمی‌فر با تأکید بر اینکه از طریق برنامه‌های معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود به‌ویژه در خوابگاه‌ها جلساتی در قالب مشاوره و با حضور اساتید استانی و کشوری برگزار می‌شود، اظهار کرد: باید تلاش کرد تا دانشگاهی اسلامی داشته باشیم و برنامه‌هایی در این راستا تدوین شده است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد