تاریخ انتشار : دوشنبه 8 خرداد 1396 - 8:03
کد خبر : 6818

حجاب هدیه‌ای الهی به نوع بشر است

حجاب هدیه‌ای الهی به نوع بشر است

لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره صبح امروز دوشنبه ۸ خرداد ماه در حاشیه برگزاری همایش حجاب و عفاف در دبیرستان دخترانه شهید عزیزی خرم‌دره، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و بـه‌ویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت. وی تاکید

لعیا جعفری، مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره صبح امروز دوشنبه ۸ خرداد ماه در حاشیه برگزاری همایش حجاب و عفاف در دبیرستان دخترانه شهید عزیزی خرم‌دره، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اظهار کرد: حجاب و عفاف به عنوان دو ارزش در جامعه بـشرى و بـه‌ویژه جوامع اسلامى مطرح اسـت.

وی تاکید کرد: همواره این دو واژه در کنار هم بـه کار بـرده مى‌شوند و در نگاه اول بـه نظر مى‌آید هر دو بـه یک معنا بـاشند، اما با جستجو در متون دینى و فرهنگنامه‌ها بـه نکته قابـل توجهى مى‌رسیم و آن تفاوت این دو واژه است.

جعفری با تاکید بر اینکه حجاب، همان پوشش ویژه و عفت، یک خصلت، بینش و منش است، عنوان کرد: حجاب پوشش بیرونى است، ولى عفت هم پوشش بیرونى و هم پوشش درونى است.

وی با اشاره به نقش آموزش وپرورش در نهادینه‌سازی حجاب و عفاف گفت: ترویج عفاف و حجاب میان دانش‌آموزان نیازمند عزم همگانی است زیرا دانش‌آموزان نیمی از زمان خود را در مدرسه می‌گذارنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان خرم‌دره گفت: اکثر دانش‌آموزان ما به حجاب و عفاف معتقد هستند، باید «حجاب مصونیت است نه محدودیت» را در دانش‌آموزان‌مان نهادینه کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه حجاب هدیه‌ای الهی است که خداوند به بندگان خود عطا کرده است، یادآور شد: خداوند حجاب را قرار داده است تا در سایه‌ آن، زنان به سعادت حقیقی خود دست پیدا کنند.

جعفری تصریح کرد: حجاب اثرات مختلفی بر زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی ما دارد، از این رو بی‌توجهی به مسئله‌ حجاب هرگز به نفع فرد و جامعه نیست.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد