تاریخ انتشار : پنجشنبه 30 آبان 1398 - 13:33
کد خبر : 68019

قهرمانی کبدی‌کاران ایران اثبات حقانیت بانوان بود

قهرمانی کبدی‌کاران ایران اثبات حقانیت بانوان بود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم تجلیل از حرکت ارزشمند و فرهنگی تیم ملی کبدی بانوان ایران در مسابقات جاکارتا ۲۰۱۸ ظهر امروز در سالن اجتماعات استادیوم امام رضا (ع) با حضور مدیرکل ورزش وجوانان استان، دبیر فدراسیون کبدی، سرپرست مدیرعامل

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از مشهد، مراسم تجلیل از حرکت ارزشمند و فرهنگی تیم ملی کبدی بانوان ایران در مسابقات جاکارتا ۲۰۱۸ ظهر امروز در سالن اجتماعات استادیوم امام رضا (ع) با حضور مدیرکل ورزش وجوانان استان، دبیر فدراسیون کبدی، سرپرست مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی، خانواده شهید مدافع حرم حسین محرابی و اعضای تیم ملی کبدی بانوان برگزار شد.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی در این مراسم اظهار کرد: افتخاری که ورزش کبدی ما کسب کرده تاریخی است که جا دارد از کادر فنی و مربیان تشکر کنم، این افتخاری که بانوان کسب کردند از جهات مختلفی ارزشمند بود.

فرزاد فتاحی یکی از نکات مهم قهرمانی تیم ملی کبدی بانوان را آینده‌نگری عنوان کرد و افزود: ورزشکاران ما نشان دادند که با حجاب می‌توان ورزش کرد و قهرمان شد، می‌شود حجاب داشت و در بالا ترین سطح مسابقات آسیا جنگید، قهرمانی کبدی‌کاران ایران اثبات حقانیت بانوان بود.

وی ادامه داد: بانوان ورزشکار نشان دادند زمانی که کشورهای خارجی محدودیت‌هایی ایجاد کردند و مانع حضور بانوان با حجاب اسلامی در رقابت‌ها شدند چه توانایی‌هایی را از دست دادیم، خوشبختانه وزارت ورزش و جوانان با تدابیری که اندیشید و نوع پوششی که در نظر گرفتند، سبب شدند بانوان نیز راهی مسابقات شوند.

مدیرکل ورزش وجوانان خراسان رضوی بابیان اینکه بانوان در بسیاری از رشته‌ها گوی سبقت را از مردان ربودند، تصریح کرد: با یکی از ورزشکاران رزمی که در گذشته در مسابقات خارج از کشور شرکت می‌کرد صحبت می‌کردیم می‌گفت به خاطر حجابی که داشتیم در هر مسابقه دو امتیاز پیش از آغاز مسابقه به حریفم داده می‌شد و من به این فکر می‌کردم که در اولین حرکتم آن دو امتیاز را جبران کنم.

فتاحی خاطرنشان کرد: هیچ کس همچون ورزشکاران نمی‌تواند درک کند رقابت با ورزشکاران خارجی با نوع پوششی که دختران ما دارند چقدر دشوار است.

وی خطاب به دختران شهید محرابی گفت: دختر شهیدمحرابی به خوبی به وصیت نامه اشاره کردند، جایگاه والای شهدا برهیچ‌کس پوشیده نیست یکی از دستاوردهای خون شهدا حضور ورزشکاران در بالاترین مسابقات است، دختران ما در کنار سایر اقشار جامعه در پست‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند ما و کشور جمهوری اسلامی ایران به این موضوع افتخار می‌کنیم و این امنیت را مدیون فداکاری شهدا هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی عنوان کرد: جزو معدود کشورهایی هستیم که می‌توانیم پرچم کشورمان را بالا ببریم، بخشی از حقانیت ملت ما از طریق ورزشکاران محقق می‌شود، اهمیت این مطلب را می‌توان به پیام‌های رهبر انقلاب بعد از پیروزی ورزشکاران دید که زودتر از سران قوا پیام‌های خود را می‌فرستند.

فتاحی با بیان اینکه آستان قدس پرچم‌دار کارهای فرهنگی در ورزش است تاکید کرد: ما باید به سمتی برویم که ورزشکاران را به عنوان الگوها در جامعه معرفی کنیم و نکات اخلاقی ورزشکاران بیش از گذشته بیان شود.

حرکت کبدی‌کاران قابل تقدیر است

سرپرست مدیرعامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی نیز گفت: دو موضوعی که دشمنان روی آن تمرکز کردند این است که نشان دهند فعالیتی محدود به آقایان و حجاب مانع رشد بانوان است.

تاج فیروز تصریح کرد: بانوان ورزشکار نشان دادند که هیچ تفاوتی میان فعالیت بانوان و آقایان نیست و حجاب مانعی برای رشد و پیشرفت آنها نیست.

وی ادامه داد: حرکت کبدی کاران قابل تقدیر است، رهبر معظم انقلاب روی این موضوع تاکید زیادی داشتند و مورد توجه ایشان قرار گرفت، حرکت بانوان نشان داده خون شهدا حفظ شده و جای تقدیر و تشکر دارد.

حرکت بانوان کبدی‌کار قابل اندازه‌گیری باهیچ معیاری نیست

دبیر فدراسیون کبدی در ادامه این جلسه از غیبت رئیس فدراسیون کبدی به دلیل بیماری خبر داد و گفت: حرکت دختران کبدی‌کار، حرکتی ارزشی و بزرگ بود، این حرکت قابل اندازه‌گیری باهیچ معیاری نیست. کسانی که در جاکارتا حضور داشتند دیدند که حرکتی خودجوش است، کسانی که درگیر این رشته بودند دیدند چه تلاش‌هایی انجام شده تا بانوان به این جایگاه رسیدند این حرکت ارزشی توسط خود ورزشکاران رخ داده است.

حجاب دختران ما لیاقت آنها را به نمایش می‌گذارد

سرپرست تیم ملی کبدی بانوان نیز در این مراسم گفت: دختران ما که فرزندان این سرزمین هستند در هر مسابقه‌ای ابتدا وضو می‌گرفتند و با توسل در مسابقات حضور پیدا می‌کردند، از اولین تیم ملی، در کنار تیم بودم این حرکت توسط ورزشکاران که مورد تفقد رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، سال‌ها انجام شده‌است.

زهرا رحیمی نژاد تصریح کرد: دختران کبدی کار قبل مسابقات آسیایی توکل جستند و مدال برنز ۲۰۱۰ که اولین مدال تیمی بانوان بود و در دومین دوره که مسابقات آسیایی در کره جنوبی برگزار شد، بازهم برای اولین بار مدال نقره کسب کردیم، در جاکارتا اولین مدال طلای تیم ورزشی بانوان حاصل شد.

وی تاکید کرد: حرکت دختران ورزشکار ما برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده‌ای نداشت، دختران ما از بطن این کشور هستند از عشق ائمه سرشار شده‌اند و کار سخت را با توکل انجام می‌دهند دختران ما سه لایه لباس می‌پوشند ما به عنوان محدویت نگاه نمی‌کنیم بلکه لیاقت دختران به نمایش گذاشته می‌شود.

سرپرست تیم ملی کبدی بانوان عنوان کرد: سمانه افخم تا آخرین اردوی ما در اردو های تیم ملی حضور داشتند و یکی از بهترین بازیکنان ما بود و فقط در جاکارتا کنار ما حضور نداشت، با توجه به اینکه به این رشته در استان توجه می‌شود در سال‌های آینده بیشترین نماینده را از خراسان رضوی خواهیم داشت.

همیشه با توکل کار را شروع می‌کنیم

کاپیتان تیم ملی کبدی بانوان نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: ما همیشه پیش از شروع تمرینات باهم عهد می‌بندیم و با توکل به خدا کارمان را شروع می‌کنیم آن حرکت برنامه‌ریزی شده نبود ولی کاری بود که بارها انجام دادیم اثبات کردیم با حجاب کامل بدون محدودیت بهترین نتیجه را کسب می‌کنیم آن لحظه که توانستیم با حجاب کامل پرچم جمهوری اسلامی را بالا ببریم احساس غرور داشتیم.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد