تاریخ انتشار : سه شنبه 28 آبان 1398 - 16:55
کد خبر : 67890

ارائه خدمات شهرداری رشت به‌صورت الکترونیکی مانع از فساد و امضاهای طلایی می‌شود

ارائه خدمات شهرداری رشت به‌صورت الکترونیکی مانع از فساد و امضاهای طلایی می‌شود

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و هشتاد و دومین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به بررسی لایحه روند ارائه خدمات الکترونیک شهروندی شهرداری رشت اظهار

به گزارش مجمع رهروان امر به معروف ونهی از منکر استان اصفهان به نقل از خبرگزاری فارس از رشت، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت عصر امروز در یک‌صد و هشتاد و دومین جلسه این کمیسیون در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به بررسی لایحه روند ارائه خدمات الکترونیک شهروندی شهرداری رشت اظهار کرد: راه‌اندازی فیبر نوری در دوران فعالیت شورای پنجم شهر رشت، یکی از زیرساخت‌های شهر هوشمند است و در فاز نخست اجرای این پروژه مجوز اجرای یک‌صد کیلومتر فیبر نوری صادر شد.

احمد رمضان پور با بیان اینکه درگذشته جمعیت قالب گیلان روستایی بودند، افزود: امروزه با تغییر این روند، جمعیت شهری روزبه‌روز در حال افزایش است و ازاین‌جهت باید با توجه به تغییر رویکردها، سیاست‌گذاری لازم به‌منظور ارائه خدمات رفاهی بیشتر موردنظر باشد.

وی با انتقاد از روند صدور پروانه ساخت‌وساز در رشت بیان کرد: در حال حاضر به‌منظور صدور پروانه ساخت‌وساز در رشت باید ۹۰ مرحله انجام شود و این مسیر طولانی موجب گلایه شهروندان است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با تأکید بر بهره‌مندی از تکنولوژی‌های مدرن به‌منظور کاهش مسیر صدور پروانه ساخت‌وساز در رشت بیان کرد: ارائه خدمات شهرداری رشت به‌صورت الکترونیکی مانع از بروز فساد، رانت و امضاهای طلایی می‌شود.

کاهش مراجعات حضوری به شهرداری رشت با الکترونیکی کردن خدمات

رمضان پور با اشاره به هوشمند سازی برخی امور در شهرداری‌های کرج و مشهد افزود: با این اقدام میزان مراجعه حضوری مردم به شهرداری‌ها بسیار کاهش‌یافته و امیدواریم با این اقدام شاهد کاهش حجم مراجعات به شهرداری رشت و تسریع بخشیدن به امور باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری رشت نیز قابلیت تبدیل‌شدن به شهرداری هوشمند را دارد، گفت: زیرساخت‌های موردنیاز در رشت مهیا شده و با مجری طرح سیماک استان گیلان که درزمینهٔ شهر هوشمند مشغول فعالیت هستند نیز نشست‌های متعددی دراین‌باره برگزارشده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به بهره‌مندی شهرداری رشت از تجربیات دیگر شهرداری‌های کشور بیان کرد: یکی از ایراداتی که در شهرداری مشاهده می‌شود عدم برقراری ارتباط به‌منظور بهره‌مندی از تجارب دیگر شهرداری‌های کشور است.

رمضان پور با تأکید بر اینکه شهر هوشمند بسیار حائز اهمیت است، بیان کرد: این طرح با همکاری فاوای شهرداری رشت و مجری طرح سیماک در گیلان در دست بررسی قرار دارد.

تسهیل دسترسی مردم به خدمات شهرداری رشت

وی با اشاره به انتخاب یکی از مناطق شهرداری رشت به‌منظور اجرای طرح سیماک به‌صورت پایلوت گفت: این اقدام موجب تسهیل دسترسی مردم به خدمات شهرداری رشت می‌شود و رضایتمندی آنان را به همراه دارد.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر رشت با اشاره به مزیت‌های موردتوجه به‌منظور راه‌اندازی سامانه شهرداری هوشمند تصریح کرد: کیفیت، قیمت و سرعت در این سامانه موردتوجه است و این موضوع موجب ایجاد رقابت در بین شرکت‌های فعال این حوزه به منظور همکاری با شهرداری رشت می‌شود.

گلایه شهروندان رشت از رفت‌وآمد مکرر به شهرداری رشت به‌منظور دریافت پروانه ساخت‌وساز

عضو کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره مهم‌ترین مسئله پیرامون ایجاد شهرداری الکترونیک فعل خواستن است، اظهار کرد: گویا برخی تمایل به اجرای این طرح در شهرداری را ندارند.

حامد عبداللهی با اشاره به تقاضای شهروندان مبنی بر کاهش مراحل صدور پروانه ساخت‌وساز افزود: چند سالی است که این موضوع مطرح‌ شده اما تاکنون به نتیجه نرسیده است.

وی با تأکید بر انجام شهر هوشمند در شهرداری رشت بیان کرد: شهروندان از رفت‌وآمدهای مکرر به‌منظور دریافت پروانه ساخت‌وساز به شهرداری رشت ناراضی هستند و اطمینان دارم با راه‌اندازی شهر هوشمند از فساد و رانت جلوگیری می‌شود.

اتصال ۳۰ شهرداری گیلان به سیماک

مجری طرح سیماک در استان گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اجرای این پروژه در شهرداری رشت اظهار کرد: از سال ۹۴ فعالیت پروژه سیماک در استان گیلان آغاز شده و در حال حاضر بالغ‌بر ۳۰ شهرداری گیلان به این سیستم متصل هستند و روزانه تراکنش‌های خود را از این طریق پیگیری می‌کنند.

مهدی گلی با بیان اینکه الکترونیکی شدن خدمات شهرداری رشت رضایت شهروندان را به همراه دارد، افزود: سیماک یک زیرساخت تحت وب است و کاربران بدون ایجاد هیچ‌گونه خللی می‌توانند به خدمات موردنیاز دست پیدا کنند و نیازی به مراجعه حضوری به شهرداری رشت نیست.

وی با اشاره به اینکه محاسبات عوارض در این سیستم به‌صورت الکترونیکی انجام می‌شود، تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در حال حاضر مراجعین به شهرداری رشت با آن مواجه هستند صدور استعلام است و با اجرای این طرح این مشکل کاملاً برطرف می‌شود.

مجری طرح سیماک در گیلان به مدیریت اسناد، آرشیو و امضای الکترونیکی در این سامانه اشاره کرد و گفت: در این سامانه از نقشه‌های رقومی استفاده می‌شود و زنجیره استعلامات مانع از حضور فیزیکی شهروندان در شهرداری‌ها شده و از استعلامات موازی و جعل جلوگیری می‌شود.

گلی با تأکید بر اینکه در اجرای این طرح تمهیدات ویژه‌ای برای رشت قائل می‌شویم، افزود: نقشه‌های کاداستر که از سال ۹۰ به بعد تهیه‌شده است را به‌منظور شناسایی بهتر در صدور پروانه ساخت‌وساز در اختیار شهرداری رشت قرار می‌دهیم.

ایجاد زیرساخت‌های لازم به‌منظور الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت

مدیرکل ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات گیلان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم به‌منظور اجرای طرح سیماک در رشت فراهم است، اظهار کرد: با شهرداری رشت پیرامون الکترونیکی کردن خدمات شهرداری همکاری می‌کنیم.

فرزاد توکلی با بیان اینکه این سامانه مجوزهای لازم را کسب کرده است، افزود: پیشنهاد می‌کنم در ابتدا این طرح در یکی از مناطق کوچک شهرداری رشت به‌صورت پایلوت اجرایی شود.

تأکید بر کاهش بروکراسی اداری

مشاور کمیسیون عمران شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه کاهش بروکراسی اداری انتظار شهروندان از شهرداری رشت است، اظهار کرد: در شهرداری‌های کشور صدور پروانه ساخت‌وساز ۱۸۰ روزبه طول می‌انجامد که از این بابت در رده ۱۷۰ دنیا قرار داریم.

مهدی برزگر با بیان اینکه شهرداری رشت در تلاش برای اصلاح فرآیند صدور پروانه ساخت‌وساز است، گفت: شهروندان از مراجعات مکرر به‌منظور دریافت پروانه ساخت‌وساز در رشت گلایه دارند.

روند رو به رشد خدمات شهر هوشمند در رشت

معاون شهرسازی شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان برای شهرداری رشت بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: مردم رشت نباید از حداقل‌های خدمات الکترونیک محروم باشند و باید هر ضابطه‌ای در کمترین زمان ممکن ارائه شود.

رضا ویسی با بیان اینکه درگذشته عملکرد مشخصی پیرامون شهر هوشمند در رشت انجام نشد، افزود: در چند ماه اخیر اقدامات خوبی دراین‌باره انجام شد و روند رو به رشدی در پیش است.

عدم دخالت انسانی در تخلفات ساز و ساز در رشت

مدیر سازمان فاوا شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه پیرامون الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت جلسات متعددی برگزارشده است، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم از این بابت در رشت آماده‌شده است.

عزیزی با بیان اینکه جامعه هدف شهرداری رشت در این طرح مناطق ۱، ۲، ۳ شهرداری هستند، افزود: یکسان‌سازی نقشه‌ها به‌منظور اجرای این طرح انجام‌شده و در مرحله آزمایش قرار دارد و تا هفته آینده این نقشه‌ها را در اختیار معاونت شهرسازی شهرداری رشت قرار می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه در این طرح تمامی خدمات ارائه‌شده توسط کاربران و مدیران قابلیت رصد شدن دارد، گفت: تمامی تخلفات ساختمانی پس از اجرای این طرح بدون دخالت عوامل انسانی و به‌دوراز هرگونه تبعیض انجام می‌شود و به‌طور یقین تحول اداری چشمگیری رقم می‌خورد.

متین عاشوری، مدیر نوسازی و تحول اداری شهرداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اصلاح روند صدور پروانه ساخت‌وساز در شهرداری رشت در دستور کار است، اظهار کرد: در حال حاضر این روند به ۹۰ گام کاهش‌یافته و همچنان نیازمند بازنگری است.

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد