تاریخ انتشار : یکشنبه 7 خرداد 1396 - 9:27
کد خبر : 6764

اجرای طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه رمضان در بقاع متبرکه قم

اجرای طرح «ضیافت الهی» ویژه ماه رمضان در بقاع متبرکه قم

حجت ‌الاسلام علی عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که طرح ضیافت الهی یکی از طرح های کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه است افزود: این طرح در تمام بقاع شاخص کل کشور به صورت همزمان با یک الگو در ماه مبارک رمضان در حال اجراست.وی افزود: طرح ضیافت

حجت ‌الاسلام علی عزیزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که طرح ضیافت الهی یکی از طرح های کشوری سازمان اوقاف و امور خیریه است افزود: این طرح در تمام بقاع شاخص کل کشور به صورت همزمان با یک الگو در ماه مبارک رمضان در حال اجراست.
وی افزود: طرح ضیافت الهی با ویژه برنامه های فرهنگی، قرآنی و خدماتی پذیرای زائران و محبان اهل بیت(ع) در شهر مقدس قم است.
وی با بیان این که از ۲۵ تن از مبلغان برای اجرای این طرح استفاده می شود گفت: این تعداد روحانی و مبلغ به بقاع متبرکه و مناطق محروم اعزام می شوند تا برنامه های مختلف فرهنگی و قرآنی را اجرا کنند، در حالی که سال گذشته ۱۷ تن از مبلغان در این طرح شرکت کردند.
عزیزی ادامه داد: در طرح ضیافت الهی خیمه های معرفت باغرفه های مختلف شامل قرآن بخوانید جایزه بگیرید، جُنگ کودکانه، ایستگاه احکام، ایستگاه سخنرانی چندرسانه ای، همه واقف باشیم، مشاوره های تخصصی، عفاف و حجاب، آموزش فضای مجازی و ایستگاه جوایز برپا می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به غرفه جُنگ کودکانه گفت: در این غرفه که ویژه کودکان است آموزش های قرآنی و فرهنگی در قالب مسابقه و سرگرمی، اجرای نمایش عروسکی، خلاقیت و نقاشی و خلاقیت با کاغذ و سفال ارائه می شود.
وی به ویژه برنامه های ایستگاه احکام و سخنرانی چندرسانه ای اشاره کرد و گفت: در این ایستگاه ها تنها به پرسش و پاسخ احکام رساله ای پرداخته نمی شود بلکه از همه موضوعات فقهی، احکام تصویری استخراج شده است و در قالب مسابقه اجرایی می شود.
عزیزی با اشاره به این که پرمخاطب ترین غرفه ها، غرفه مشاوره های تخصصی است گفت: در این غرفه ها از متخصصان امر استفاده شده است که دارای تحصیلات عالی و روانشناختی هستند.
وی ادامه داد: در پایان ایستگاه جوایز است تا کودکان و خانواده ها که از غرفه های مختلف کارت امتیاز دریافت کرده اند بتوانند جایزه دریافت کنند و این امر باعث تشویق کودکان به مباحث قرآنی و فرهنگی می شود.
وی از برگزاری سایر برنامه های طرح ضیافت خبر داد و گفت: امسال در ۲۴ امامزاده و بقاع متبرکه نمازجماعت برگزار می شود و سخنرانی هایی در ماه مبارک رمضان در این بقاع برگزار می شود.
وی بیان داشت: ویژه برنامه ای با عنوان «خدیجه(س) مادر امت» در ۲۰ امامزاده به صورت عمومی انجام و جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) پیشوای دوم شیعیان با اجرای برنامه های مختلف برگزار می شود.
معاون فرهنگی اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به میزبانی از زائران با افطاری ساده گفت: در هشت امامزاده افطاری ساده به همراه جزخوانی قرآن ارائه می شود.
وی، ویژه برنامه های شب های قدر در ۲۵ بقاع با اجرای برنامه های مختلف سوگواری و عزاداری شهادت امام اول شیعیان، برگزاری کلاس تفسیر در ۱۵ بقاع با حضور اساتید قرآنی، ترتیل خوانی قرآن در ۱۶ بقاع، محافل انس با قرآن در ۱۲ بقاع و برپایی نماز عید فطر را از مهمترین برنامه های طرح ضیافت الهی برشمرد.
۸۱۳۸/ ۱۱۷۵ خبرنگار: فرزانه پیری ** انتشار: رضا علیمحمدی

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد