تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 آبان 1398 - 10:53
کد خبر : 66700

بستر قانونی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین فراهم است

بستر قانونی برای استفاده از مجازات‌های جایگزین فراهم است

حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میانه با تاکید بر اینکه آزادی خواهی اصلی است که پایداری و توسعه جوامع را رقم می زند، اضافه کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود به گام دوم انقلاب هر روز شاهد آزادی خواهی در بین مسلمین بویژه در

حجت الاسلام والمسلمین حکمتعلی مظفری روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری شهرستان میانه با تاکید بر اینکه آزادی خواهی اصلی است که پایداری و توسعه جوامع را رقم می زند، اضافه کرد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ورود به گام دوم انقلاب هر روز شاهد آزادی خواهی در بین مسلمین بویژه در نظام اسلامی ایران هستیم که این امر باعث خشم دشمنان شده و شاهد فشار هر چه بیشتراز سوی آنان هستیم.

وی با بیان اینکه توسعه، رفاه و آسایش مردم، استحکام ارزش ها و باورهای دینی و اسلامی در بین مردم، تقدیم بیش از ۲۰۰ هزار شهید در راه اسلام، دین و کشور، استقامت و پایداری در برابر دشمنان، پافشاری بر اصول انسانی و اخلاقی، دستیابی به فناوری های نوین، برتری در تولید علم و دانش و سایر موفقیتها در نظام اسلامی ایران به افزایش خشم دشمنان منجر شده گفت: هر گاه در جامعه ای مشکلات اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی افزایش یافته و اختلاف و تفرقه رواج یافته، تبعیض، ظلم و ستم و فساد رونق یافته و جامعه از آرمانهای و ارزشهای والای انسان دور شود، زمینه زوال و فروپاشی جامعه فراهم شده و دشمن به اهداف خود می رسد.

حجت الاسلام مظفری با اشاره به فساد در مجموعه اداری کشور با گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی ایران افزود: ما بعنوان مسئولینی که در زیر لوای یک پرچم قبول مسئولیت کرده ایم باید به وظایف خود که خدمت به مردم و گره گشایی از مشکلات جامعه است به درستی عمل کرده و رضایت خدا و مردم را در نظر بگیریم زیرا این امر به خودی خود باعث دور شدن از هر گونه فساد اداری است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه مردم در نظام حاکمیت اسلامی حرف اول را می زنند تنها هدف از مسئولیتی را که امانت در دست مسئولین است خدمت به مردم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه شهرستان میانه یکی از شهرستانهای کمتر توسعه یافته و محروم در سطح استان به شمار می رود، گفت: هر چند جامعه از کمبود امکانات و بودجه رنج می برد اما هستند انسانهایی شایسته و لایق که با کمترین امکانات بیشترین بهره را برای خدمت به مردم می برند که باید امور را به دست چنین مدیرانی سپرد تا شاهد خدمات رسانی بیشتر به مردم و جامعه باشیم زیرا هیچ شانی در نظام اسلامی ایران بالاتر از خدمت به مردم نیست.

معاون قوه قضائیه کشور با اشاره به نقش اساسی مدیران در قبال حفظ و نشر ارزشهای اسلامی افزود: مدیران اگر پاکدست، شایسته، دارای تفکر انقلابی و بسیجی باشند می توانند در این عصر حساس با هر جناح و هر سلیقه ای پشت سر ولایت و پرچمدار نظام به نمایندگی از امام عصر(عج) با علاقه و انگیزه به خدمات رسانی بپردازند تا شاهد توزیع ثروت مادی و معنوی در جامعه که لازمه توسعه متوازن است باشیم.

حجت الاسلام مظفری هدف از سفر ریاست قوه قضائیه به استان آذربایجان شرقی و هیئت همراه ایشان به شهرستانهای استان را جمع بندی مشکلات در حوزه های مختلف استان بویژه مشکلات قضایی و حقوقی مردم و پیگیری و رفع مشکلات واحدهای تولیدی با کمک سایر مسئولین عنوان و تاکید کرد: ما با استفاده از تمام ظرفیت قضا برای رفع مشکلات تلاش خواهیم کرد.

معاون قوه قضائیه همچنین با بیان اینکه اطاله دادرسی و افزایش جمعیت کیفری که بخشی مربوط به مسائل قانونی و بخش یه فرآیندهای رسیدگی به پرونده ها بود از مسائل و مشکلات دستگاه قضا محسوب می شد، اظهارداشت: خوشبختانه با صدور بخشنامه های از سوی ریاست قوه و لوایحی برای تنقیح قوانین و حذف برخی فرآیندها در دادرسی های حقوقی و کیفری که سبب تسریع در رسیدگی است رضایت مردم فراهم شد.

وی بر ضرورت همکاری دستگاه قضا با بیرون از این دستگاه برای پیش بینی و پیشگیری از بسیاری جرائم فساد و منابع تولید این جرم که به منافع و ثروت عمومی و امنیت مردم ضربه می زند تاکید کرد و گفت: باید منافذ فساد پیش بینی و مسدود شود تا هزینه ای سنگین برای رفع مشکل پرداخت نشود.

رییس قوه قضائیه بر تاکید ریاست این قوه به روسای زندان ها با همکاری مسئولین استانی و بهره گیری از ظرفیتهای قانونی برای انتقال زندان ها به خارج از محدوده شهر اشاره کرد و گفت:  در این خصوص زندان میانه، تبریز و هشترود جزو برنامه های مهم این سفر است.

وی همچنین در پایان خواستار ارائه گزارشی مستند و جامع از مشکلات شهرستان بویژه در حوزه قضا شد و افزود: پیگیری از طریق استان و کشور برای رفع مشکلات در دستور کار قرار دارد.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه قوه قضائیه پرچمدار احقاق حق در جمهوری اسلامی ایران است، گفت: باید طوری عدالت در جامعه حاکم شود که هیچ ظالمی از ترس جرات ورود به قوه قضائیه را نداشته باشد.

فردین فرمند تاکید کرد: باید شعار احقاق حق در جامعه عملیاتی شده و مسئولان در حد توان و امکان به ماموریت و وظایف خود در قبال خدمت به مردم عمل کنند.

وی فرهنگ سازی در امر پیشگیری را از وظایف قوه قضائیه با ارائه راهکارهای لازم مهم خواند و افزود: تعداد پرونده های موجود در دستگاه قضا در شان شهرستان نبوده و باید با تشکیل تیم و کارگروهی ویژه درکاهش این پرونده ها همت گماشت.    

معاون استاندار آذربایجان شرقی و فرماندار ویژه شهرستان میانه با تقدیر از خدمات قوه قضائیه در شهرستان که دوشادوش مسئولان به پیشبرد امور و احقاق حقوق عامه مردم می پردازند، رونق کسب و کار را از مطالبات عام در کشور بویژه شهرستان عنوان کرد.

محمدرضا مشایخی اشتغالزایی برای جوانان را مهمترین ضرورت برای آنها و مورد تاکید مقام معظم رهبری بویژه در گام دوم انقلاب خواند و افزود: اگر می خواهیم شهرستان کمتر توسعه یافته میانه از طعم شیرین عدالت برخوردار شود باید برخی تسهیلات، تشویقات و معافیتهای مالیاتی اعمال شود تا شاهد رونق هر چه بیشتر تولید و کسب و کار در شهرستان باشیم.

وی برداشتن موانع از سر راه تولید و اشتغالزایی و ابلاغ به مسئولین استانی برای نگرش ویژه به مناطق کم برخوردار به خصوص در حوزه کسب و کار را امری مهم برشمرد و اضافه کرد: در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کمیته ای فعال داریم که ریاست دادگستری و دادستان نیز عضو این ستاد بوده و با توجه به اهمیت موضوع اجرائیات در این راستا از قوت و قدرت بیشتری برخوردار است اما خواستار افزایش اختیارات از سوی ستاد فرداستی برای پیگیری مصوبات جهت رفع موانع تولید هستیم.

مشایخی همچنین با بیان اینکه شهرستان میانه از لحاظ راههای مواصلاتی و بین شهری در وضعیت مطلوبی قرار ندارد، خواستار ارتقای ایمنی راهها در شان شهرستان برای افزایش ایمنی جاده ها و حفظ جان مردم شد و گفت: هر چند عامل انسانی عامل اول در تصادفات جاده ای را به خود اختصاص داده اما عامل جاده ای در شهرستان ما چشم گیر است.

فرماندار ویژه میانه در ادامه خواستار کاهش تعداد پرونده های موجود در دستگاه قضایی شهرستان شد و گفت: هر چند همکاران دستگاه قضا در سطح بالایی قرار دارند اما برای کاهش تعداد پرونده ها نیاز به ایجاد بستر و زمینه در بخش های تابعه مشهود است که امیدواریم با دستوری ویژه، تحقق این امر تسریع شود.

وی ایجاد دادگاه عمومی در بخش کندوان و احداث ساختمان دادگاه ترکمانچای با بیشترین جمعیت و مساحت را ضروری دانست و گفت: در بخش کاغذکنان هم حداقل خواسته ما راه اندازی شورای حل اختلاف و ساختمان برای شوراست و امیدواریم در آیده ای نزدیک نیز در این بخش شاهد ایجاد دادگاه عمومی باشیم.

مشایخی در پایان رفع تداخلات و برخی مشکلات در سایت ۳۲ هکتاری مساکن مهر میانه را از دیگر خواسته های شهرستان عنوان و اظهارامیدواری کرد این سفر مایه خیر و برکت هرچه بیشتر برای استان و شهرستان میانه باشد.

در ادامه جلسه اصغر فکور ریاست قوه قضائیه شهرستان به ارائه گزارشی از عملکرد این دستگاه در شهرستان و آمار پرونده های موجود و مختومه شده پرداخته از رسیدگی به ۵ هزار و ۹۰۹ پرونده در ۶ ماهه سال جار خبرداد.    

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد