تاریخ انتشار : دوشنبه 6 آبان 1398 - 12:42
کد خبر : 66498

آموزش و فرهنگ‌سازی بسیاری از مشکلات حوزه‌ی بهداشت را حل می‌کند

آموزش و فرهنگ‌سازی بسیاری از مشکلات حوزه‌ی بهداشت را حل می‌کند

دکتر «فرزاد محمدی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: سلامت از مهمترین مؤلفه‌های حیات بشر است که از دیر باز در قالب دو رویکرد پیشگیری و درمان مورد توجه بوده است. این مهم در کنار مسئله ای به نام بیماری معنا یافته و اصولاً حصول سلامت را نبود یا درمان بیماری دانسته‌اند. وی با بیان

دکتر «فرزاد محمدی» با حضور در ایسنا، اظهار کرد: سلامت از مهمترین مؤلفه‌های حیات بشر است که از دیر باز در قالب دو رویکرد پیشگیری و درمان مورد توجه بوده است. این مهم در کنار مسئله ای به نام بیماری معنا یافته و اصولاً حصول سلامت را نبود یا درمان بیماری دانسته‌اند.

وی با بیان اینکه همه‌ی شاخه‌های پزشکی به دنبال یک امر واحد یعنی سلامت انسان هستند، تصریح کرد: توسعه فناوری‌ها به شکلی دیگر سلامت انسان ها را تهدید کرده است از تصادف تا برق گرفتگی ، محصولات تراریخته و فرآورده‌های شیمیایی همه به گونه ای محصول علم جدیدند که اسباب بیماری و مرگ میر انسان اند از این رو بشر بدنبالچاره اندیشی برای رهایی از پیامد های مخرب درمان‌های مدرن به طب سنتی و درمان از طریق طبیعت روی‌آورده  است.

وی تصریح کرد: اخیراً شاخه های جدید به نام گیاهان دارویی، انرژی درمانی، و اشکال دیگر طب سنتی به عنوان درمان های بی ضرر رشد و تکامل یافته اند و در دانشگاهها به عنوان علوم سنتی با بیان جدید آموزش داده می شوند اما هنوز به لحاظ فرهنگی و اجتماعی به دلایل مختلف مورد توجه و اقبال عمومی قرار نگرفته‌اند از این رو دانشگاه پیام نور استان ایلام به عنوان یکی از متولیان امور فرهنگی و اجتماعی و در راستای کمک به تأمین سلامت کارمندان، اساتید و دانشجویان را تاسیس کرده است.

وی تصریح کرد: فرهنگ‌سازی در کمک به کاهش مراجعات غیر ضرور به مراکز درمانی، کمک به مصرف منطقی دارو های شیمیایی، کمک به مصرف اصولی فرآورده هایی از قبیل گیاهان دارویی، آموزش طب سنتی از طریق ایجاد کارگاههای آموزشی ، آموزش طب کار و کمک به سلامت جسمی کارکنان در محیط کار و آموزش و روش‌های علمی تغذیه و استفاده از مواد غذایی سالم از اهداف این مرکز است.

رئیس خانه سلامت دانشگاه پیام نور ایلام با بیان اینکه کنترل و پایش‌های اولیه بهداشتی از قبیل وزن، فشار خون، قند خون  از دیگر اهدف این خانه است ، گفت: در این مرکز کمک های اولیه در صورت بروز حوادث در محیط دانشگاه انجام می‌شود و بهداشت عمومی و بهداشت محیط به صورا مستمر آموزش داده می‌شود.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد