تاریخ انتشار : شنبه 4 آبان 1398 - 7:41
کد خبر : 66346

شناسایی ۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل در لرستان

شناسایی ۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل در لرستان

فاطمه زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان در گفت‌‌وگو با ایکنا، با اشاره به اقدامات مهم و شاخص صورت گرفته از ابتدای شکل‌گیری دولت دوازدهم تاکنون در حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان، اظهار کرد: افتتاح و راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های سلسله، دلفان الیگودرز، ازنا، چگنی، رومشکان و پلدختر و تکمیل نیروی انسانی مراکز

شناسایی ۳ هزار کودک بازمانده از تحصیل در لرستانفاطمه زهرا توکلی، مدیرکل سازمان بهزیستی لرستان در گفت‌‌وگو با ایکنا، با اشاره به اقدامات مهم و شاخص صورت گرفته از ابتدای شکل‌گیری دولت دوازدهم تاکنون در حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان، اظهار کرد: افتتاح و راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های سلسله، دلفان الیگودرز، ازنا، چگنی، رومشکان و پلدختر و تکمیل نیروی انسانی مراکز اورژانس اجتماعی شهرستان‌های خرم‌آباد، کوهدشت و بروجرد از جمله اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی لرستان بوده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز «خانه امن» جهت ساماندهی و حمایت از زنان در معرض خشونت در شهرستان خرم‌آباد، راه‌اندازی پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان‌های کوهدشت، درود و الیگودرز، راه‌اندازی مرکز مداخله در خانواده به‌منظور کاهش طلاق و الکترونیکی کردن فرآیند ارائه خدمات مشاوره‌ای طلاق متقاضیان به‌عنوان دومین استان کشور، راه‌اندازی مرکز حمایت آموزشی کودک و خانواده در شهرستان بروجرد از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی لرستان بوده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: در اجرای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل ۳۴۱۱ کودک بازمانده از تحصیل استان را رصد کرده‌ایم.

توکلی اضافه کرد: دو مرکز حمایتی آموزشی خانواده و کودک کار در شهرستان خرم‌آباد برای ساماندهی کودکان و انجام حمایت‌های قانونی از آنان راه‌اندازی شده است.

وی بازسازی و ساخت دو فضای فیزیکی در شهرستان‌های کوهدشت و بروجرد با هدف راه‌اندازی سامانه تصمیم (مرکز کاهش طلاق) را از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی لرستان عنوان کرد.

توکلی ادامه داد: همچنین کارگاه آموزشی برای افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی و زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی گفت: همچنین طرح شناسایی کودکان کار را در سطح استان انجام دادیم و این مهم منجر به شناسایی ۵۴۴ کودک و برقراری مستمری برای ۲۱۷ کودک کار شد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد