تاریخ انتشار : دوشنبه 29 مهر 1398 - 4:33
کد خبر : 66172

شناسایی بیش از ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در لرستان

شناسایی بیش از ۳۰۰۰ کودک بازمانده از تحصیل در لرستان

فاطمه زهرا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اقدامات مهم و شاخص صورت گرفته از ابتدای شکل‌گیری دولت دوازدهم تاکنون در حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان، اظهار کرد: افتتاح و راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های سلسله، دلفان الیگودرز، ازنا، چگنی، رومشکان و پلدختر و تکمیل نیروی انسانی مراکز اورژانس اجتماعی شهرستان‌های

فاطمه زهرا توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اقدامات مهم و شاخص صورت گرفته از ابتدای شکل‌گیری دولت دوازدهم تاکنون در حوزه امور اجتماعی بهزیستی استان، اظهار کرد: افتتاح و راه‌اندازی مراکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌های سلسله، دلفان الیگودرز، ازنا، چگنی، رومشکان و پلدختر و تکمیل نیروی انسانی مراکز اورژانس اجتماعی شهرستان‌های خرم آباد، کوهدشت و بروجرد از جمله اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی لرستان بوده است.

وی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز خانه امن در جهت ساماندهی و حمایت از زنان در معرض خشونت در شهرستان خرم‌آباد، راه‌اندازی پایگاه خدمات اجتماعی در شهرستان‌های کوهدشت، درود و الیگودرز، راه اندازی مرکز مداخله در خانواده به منظور کاهش طلاق و الکترونیکی کردن فرآیند ارائه خدمات مشاوره‌ای طلاق متقاضیان به عنوان دومین استان کشور، راه‌اندازی مرکز حمایت آموزشی کودک و خانواده در شهرستان بروجرد از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی لرستان بوده است.

مدیرکل بهزیستی لرستان عنوان کرد: در اجرای طرح شناسایی کودکان بازمانده از تحصیل  ۳۴۱۱ کودک بازمانده از تحصیل استان را رصد کرده‌ایم.

توکلی اضافه کرد: دو مرکز حمایتی آموزشی خانواده و کودک کار در شهرستان خرم‌آباد برای ساماندهی کودکان و انجام حمایت‌های قانونی از آنان راه‌اندازی شده است.

وی بازسازی و ساخت دو فضای فیزیکی در شهرستان‌های کوهدشت و بروجرد با هدف راه اندازی سامانه تصمیم (مرکز کاهش طلاق) از دیگر اقدامات معاونت امور اجتماعی بهزیستی لرستان عنوان کرد.

این مسئول یادآور شد: همچنین کارگاه آموزشی برای افراد مبتلا به اختلالات هویت جنسی و زنان آسیب دیده و در معرض آسیب را راه‌اندازی کرده‌ایم.

وی گفت: همچنین طرح شناسایی کودکان کار در سطح استان انجام دادیم و این مهم منجر به شناسایی ۵۴۴ کودک و برقراری مستمری برای ۲۱۷ کودک کار شد.

انتهای پیام

ثبت نام در مجمع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

مساجد